censuur of medezeggenschap van familie? NCRV-docu.

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie

Wat vinden jullie dat de NCRV zou moeten doen?

De documentaire aanpassen (luisteren naar de familie van de vroegere verkeersagent)
4
27%
De documentaire niet uitzenden (luisteren naar de familie van de vroegere verkeersagent)
0
Geen stemmen
De documentaire ongewijzigd uitzenden (luisteren naar de maker van de documentaire)
11
73%
 
Totaal aantal stemmen: 15

Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Het grote verschil zit hem mij in 'de familie van de vroegere verkeersagent maakte achteraf bezwaar'. Als de vroegere verkeersagent achteraf bezwaar had gemaakt, zou dat zeer zorgvuldig behandelt moeten worden. Afhankelijk van de hardheid van de van te voren gemaakte afspraken, zal de documentaire dan aangepast kunnen worden.

Zoals ik deze casus begrijp maakt de familie bezwaar - niet de vroegere verkeersagent. Misschien dat de vroegere verkeersagent inmiddels is overleden of niet meer handelingsbekwaam is, maar de vroegere verkeersagent heeft bewust meegewerkt aan het interview en instemming verleent dat het interview gebruikt zou worden voor een documentaire.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Tsja wat dat betreft is wat research idd niet te veel wanneer "wij goddelozen" oordelen willen vellen.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie