Idee voor een game

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie

Wat vinden jullie het beste idee?

Game vanuit geallieerde zijde (SAS)
7
20%
Game vanuit Duitse zijde
26
74%
Ik heb geen specifieke voorkeur
2
6%
 
Totaal aantal stemmen: 35

Frontovik
Lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 21 dec 2008, 12:31

Re: Idee voor een game

Bericht door Frontovik »

Brick Top schreef:Mjah, als game-concept is dat niet erg interessant hé. Welk nut heeft het om tijd en moeite te investeren in een missie als je op voorhand al weet dat je ze onmogelijk kan winnen. Snap je wat ik bedoel? :P
Niet iedereen weet hoe de WW2 afliep :+
Alst maar niet iets word van: sloop dat kannon, pak dat gebouw, pleur je vlag daar of red die 3 personen.
Sovjet re-enactment groep
http://krasnyoktjabr.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

What ever happens, we have got
the Maxim guns, and they have not!
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Idee voor een game

Bericht door iknowdintoo »

De geschiedenis verdraaien is al in verschillende spellen gebeurd, dit vind ik zelf niet echt aantrekkelijk. Browning M1919 werd misschien wel gebruikt, maar niet als draagbaar wapen (bij de SAS dan, bij andere onderdelen wel). Denk eerder aan weapon mounts op de eerder genoemde SAS Jeeps. De 'German fighting knife' zou ik verruilen voor een Kar98K bajonet.
Hier een lijstje wat ik zou toevoegen aan jouw lijstje:
AS
Duitsland
Gewehr 43
MG34
Walther P38
MP41*
Walther PPK*
MkB-42*
G-41*
MP18*
Italië
Beretta M1934 pistool**
Moschetto Automatico Beretta 1938A**
Carcano M91** (misschien forumlid Veltro vragen welke Italiaanse wapens precies in het spel zouden moeten)
Roemenië
Orita SMG**
Steyr M1912 pistool**
ZB24 Bolt Action Rifle**
ZB30 LMG**
(eventuele andere landen met bijbehorende wapens)
GEALLIEERDEN
Brits/Amerikaans
Boys .55 AT Rifle
SMLE No1 MkIII*
50-schots drum magazijn voor de Thompson M1
M1928 Thompson*
Sten gun MkIII*
Sten Gun MkVIs (Mark 6 silenced)*
Frankrijk
MAS 36**
Double barreled shotgun**

*Als eventuele extra
**Als de landen waarin deze gebruikt werden in maps voorkomen (Frankrijk: De FFI/Maquis)
Een flinke lijst, maar dan is 'ie ook meteen bijna compleet :)
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Idee voor een game

Bericht door Mr Mojo Risin »

Ruimteaapje schreef:
paratrooper schreef:Eerst en vooral welkom Vincent! :) Een mogelijk ideetje is misschien iets maken rond de commando's van Otto Skorzeny die tijdens het Ardennenoffensief achter de Geallieerde linies zijn gesprongen om daar aan sabotage te doen. Op internet zal je hier wel heel wat over vinden.
De mannen van Skorzeny "sprongen" niet en hun activiteiten zijn na de oorlog enorm overdreven.
Ik dacht dat ze gedropt waren. Maar er zijn toch wel Fallschirmjäger ingezet, weliswaar in kleine mate. Niet?
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
special air service
Lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 07 feb 2007, 14:14

Re: Idee voor een game

Bericht door special air service »

Die zijn ingezet ja, maar volgens mij niet gedropt.
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Idee voor een game

Bericht door jurgen »

Mijn (wo2)gaming beperkt zich zowat tot COD maar een degelijke shooter vanuit Duitse zijde zie ik meer dan zitten.
Bovendien heeft het niet enkel verdedigend te zijn, er hebben Duitsers op zoveel fronter gevochten: de slag bij stalingrad, battle of the bulge, inval van belgie en nederland, beleg bij Duinkerken, inval in polen, gevechten in Noord-Afrika, de slag om Berlijn(!), etc. er is zoveel keuze en dan heb je enkel nog maar aanvallend, je kunt defensieve missies of terugtrekkende gevechten maken, of een combinatie van dat alles. Of gewoon geheime operaties zoals je al suggereerde met die SAS-eenheden.

by the way, je woont in turnout, dat is niet zo heel ver van waar ik woon, een kleine 20 km schat ik.
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Idee voor een game

Bericht door Jim »

paratrooper schreef:Ik dacht dat ze gedropt waren. Maar er zijn toch wel Fallschirmjäger ingezet, weliswaar in kleine mate. Niet?
Er zijn inderdaad in kleine mate Fallschirmjäger gedropt. Echter was een fiasco. Nogal leden zijn nog steeds vermist.

Aanvullend SAS wapens: (hangt ook af van periode. Bepaalde wapens zijn pas later in de oorlog in gebruik genomen of juist niet meer in gebruik de Boys antitank geweer was in het begin van de oorlog nog in gebruik maar later niet meer en door SAS?. De sten MKVI is waarschijnlijk zelfs niet in oorlog in gebruik geweest )
Hidden en dangerous is een leuk spel maar als referentie niet al te betrouwbaar. Dus operaties op Antartica. :lol:

Browning High power 9mm pistool
-garand niet gebruikt. (min puntje van Hidden & dangerous)
-M1903A4 springfield (heeft altijd een scope) SAS gebruikt valt ook te betwijfelen
M1 carbine is gebruikt ik ken wel alleen foto's met de klapkolf (M1a1) vanaf 1944 met houten kolg is misschien ook mogelijk.
De Lisle Commando Carbine is wel degelijk gebruikt was zelfs beter als de stengun MKII S (silenced) nauwkeuriger en geschikt voor een grotere afstand. Ze zijn echter in kleine aantallen gemaakt. Waarschijnlijk alleen voor bepaalde operaties uitgereikt.
De sten MKII (S) kon niet (zoals in H&D) automatisch afgevuurd worden. Was slechts enkelschot en minder nauwkeurig.
-BAR en bazooka SAS gebruik is ook maar de vraag wederom H&D fout? Bren zeker (munitie hetzelfde als enfield)
Enfield no 4 is het standaard geweer voor de Britten de MKIII (woestijn nog gebruikt) na de invoering van de No 4 slechts sporadisch nog gebruikt
De SAS zal naar alle waarschijnlijkheid de Britse PIAT hebben gebruikt. Hiervoor waren ook anti-personeels granaten beschikbaar.
2-inch mortier en 3 inch mortier zijn ook door de SAS eenheden gebruikt.
Machine geweren als de Browning .30 werden gewoon lopend meegevoerd, meestal 3 man teams, maar of de SAS deze ook zo gebruikt heeft? Waarschijnlijk op jeeps in de woestijn. (Er bestaat een goede website over speciale eenheden in de woestijn)
Ik weet dat de zwaardere vickers MMG af en toe ook gewoon te voet werd meegedragen. Het machine geweer door 1 persoon gedragen en de 3 poot door een ander en munitie door een derde persoon.
En waarschijnlijk geheel nieuw. In de woestijn gebruikten de Britten al een (mono) nachtkijker.

Ik meen dat de SAS niet in het verre oosten zijn ingezet. Daar had men andere speciale (commando) eenheden die na of tegen het eind van de oorlog zijn opgeheven. De watervariant van de SAS was de SBS (Special Boat Squadron) getraind in infiltraties via het water.
Behalve met parachute, zijn SAS eenheden ook met de WACO CG4 glider achter vijandelijke linies geland (Europa) en via het water.
Behalve wapens hebben SAS eenheden ook een assortiment aan (standaard) communicatie apparateur meegevoerd. Zoals bijvoorbeeld de B2 (spionage koffer) zender

Een ander speciale eenheid was Popski's private army. Een jeep eenheid die in Afrika en Italië heeft gevochten.

Behalve luger was de Walther P38 pistool veel gebruikt door de Duitsers.
mg34
Allerlei soorten beute waffen. Meestal voor (2de rangs) eenheden ver achter het front.
Panzerschreck
verschillende soorten mijnen
Machine geweren als MG34 en 42 werden door infantrie gewoon te voet vervoerd. Dan maakten ze gewoon gebruik van hun 2 poot. Op een 3 poot waren deze nauwkeuriger en hadden ze een verder bereik.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Idee voor een game

Bericht door iknowdintoo »

Jim, de MkIIs kon wel automatisch afgevuurd worden, echter werd dit ten zeerste afgeraden, en alleen in noodsituaties gedaan, aangezien de loop van het wapen anders heel snel versleet. En zou je de volgende keer ook naar mijn post willen kijken? Dat schilt je heel wat typwerk. Voor de rest erg nuttige aanvulling hoor!
Nu ik er aan denk, het 'Nobel 808' plastic explosief werd ook door de SAS gebruikt voor sabotage missies.
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Idee voor een game

Bericht door Jim »

iknowdintoo schreef:Jim, de MkIIs kon wel automatisch afgevuurd worden, echter werd dit ten zeerste afgeraden, en alleen in noodsituaties gedaan, aangezien de loop van het wapen anders heel snel versleet. En zou je de volgende keer ook naar mijn post willen kijken? Dat schilt je heel wat typwerk. Voor de rest erg nuttige aanvulling hoor!
Nu ik er aan denk, het 'Nobel 808' plastic explosief werd ook door de SAS gebruikt voor sabotage missies.
Ach zoveel heb ik ook weer niet dubbel getypt.
In een recent artikel geschreven in de SAM of AK 56 las ik over de sten MKII S (Is blijkbaar niet genoeg van blijven hangen)
Vol automatisch is inderdaad mogelijk.
Gevolg was echter dat de silencer (in 2 soorten uitvoeringen, uiterlijk hetzelfde) de vernieling in werd geholpen en daardoor alleen enkel schot werd aangeraden.
De Sten MKII S werd vanaf 1943 geproduceerd.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
DBloc
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 feb 2008, 22:10
Locatie: Leeuwarden

Re: Idee voor een game

Bericht door DBloc »

Stel je voor, je bent een duitser, en de amerikanen komen bijv. het strand op. je staat met wat kameraden op het strand, en jullie hebben zich verstopt om de amerikanen in een hinderlaag te laten lopen. ondertussen loopt er een groepje amerikanen naar jullie toe, en jullie beginnen hevig te schieten totdat alle amerikanen dood zijn. ( de amerikanen die naar jullie toe liepen.) jullie kijken naar de rest van de amerikanen die het strand oplopen, en jullie bedenken, laten we infiltreren in het amerikaanse leger. dus jullie trekken de dode lichamen mee van de amerikanen en beginnen van uitrusting te verwisselen.

Is dit misschien een idee? ik zie het al helemaal voor me.

wat me ook wel leuk lijkt is dat je, inplaats van alleen maar de amerikanen speelt of de duitsers speelt in 1 game, je ook de russen, britten en itialiaanse legers er bij invoegt, voor een nog grotere gameplay :) alleen jammer dat ik niet zoiets kan maken.dit is wel iets wat ik bijvoorbeeld mis bij Day Of Defeat Source mis.


mvg.
101st Airborne Division A.K.A “Screaming Eagles”
No Retreat!! COWARDS WILL BE SHOT!!
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Idee voor een game

Bericht door iknowdintoo »

Lijkt me een beetje over the top, en erg onrealistisch.. En bovendien erg moeilijk te realiseren in een game.
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Re: Idee voor een game

Bericht door Telemark »

iknowdintoo schreef:Lijkt me een beetje over the top, en erg onrealistisch.. En bovendien erg moeilijk te realiseren in een game.
En jouw wapenlijst dan?
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Idee voor een game

Bericht door iknowdintoo »

Telemark schreef:
iknowdintoo schreef:Lijkt me een beetje over the top, en erg onrealistisch.. En bovendien erg moeilijk te realiseren in een game.
En jouw wapenlijst dan?
Daarom zet ik er ook sterretjes bij..
special air service
Lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 07 feb 2007, 14:14

Re: Idee voor een game

Bericht door special air service »

ik mis de (dubbele)lewis.

Daarmee waren de SAS jeeps over het algemeen uitgerust.
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Idee voor een game

Bericht door Jim »

special air service schreef:ik mis de (dubbele)lewis.

Daarmee waren de SAS jeeps over het algemeen uitgerust.
Dubbele Vickers K (/ GO) bedoel je natuurlijk. :wink:
De Lewis is vooral gebruikt door de Long Range desert Group. Waar de SAS in de woestijn veel mee samenwerkte. Al was het maar dat de SAS in het begin afhankelijk was van de LRDG's voertuigen.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
special air service
Lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 07 feb 2007, 14:14

Re: Idee voor een game

Bericht door special air service »

Dat het bijna kerstmis is, is een slecht excuus zeker. :bonk:
Plaats reactie