vraag MG42

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

vraag MG42

Bericht door jurgen »

Ik kan een MG42 kopen voor 700 euro, de prijs deed al vragen rijzen dus heb ik hier even een foto, zoals je ziet is die wel gepit en er zouden 2 stukken van een MG53 inzitten. Hij kan nog wel droogvuren.

Afbeelding

Zijn er kenners die me hier meer over kunnen vertellen? En kan ik (als ik hem al koop) hem voor minstens dezelfde prijs weer terug verkopen? In België wel te verstaan.
rugby
Lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 30 okt 2005, 19:55
Ontvangen: 1 keer

Re: vraag MG42

Bericht door rugby »

Ik zou eerst om duidelijke foto's vragen!
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Re: vraag MG42

Bericht door Robin V »

Het ijzerwerk lijkt mij een beetje verroest. Half bodemvondst?
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: vraag MG42

Bericht door jurgen »

Het ijzerwerk is inderdaad gepikeerd, waar dat wapen in de loop der jaren gestoken heeft weet ik niet.

De verkoper heeft geen camera meer (kapot), deze foto is een uitvergroting die ik gemaakt heb van een overzichtsfoto die ik al een hele tijd van hem had.
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: vraag MG42

Bericht door JimK »

heb je gepbt
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: vraag MG42

Bericht door racefiets »

Ik neem aan dat je niet ion nederland woont?
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: vraag MG42

Bericht door michiel01 »

nee Jurgen woont in Vlaanderen
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: vraag MG42

Bericht door S1991 »

jurgen schreef:Het ijzerwerk is inderdaad gepikeerd, waar dat wapen in de loop der jaren gestoken heeft weet ik niet.

De verkoper heeft geen camera meer (kapot), deze foto is een uitvergroting die ik gemaakt heb van een overzichtsfoto die ik al een hele tijd van hem had.
Zeggen helaas veel verkopers dat de camera kapot is terwijl het eigenlijk niet zo is vaker.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Re: vraag MG42

Bericht door koen »

Zou toch door zeuren om meer foto's, dan leent hij maar een camera van de buurman of dergelijke.

Maar goed, je kan ook door sparen voor een mooiere en 100% originele, in deze zitten MG53 zeg je zelf al. Een 100% originele is makkelijker te verkopen en dus een betere investering, of heb je haast bij je project?
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: vraag MG42

Bericht door ammo »

Ik zou het ding niet kopen , bij elkaar geraapt zooitje, zo te zien
Nemo Me Impune Lacessit
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: vraag MG42

Bericht door Erik S. »

Voor 700 euro mag je echt wel de moeite doen om wat foto´s te maken....
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Re: vraag MG42

Bericht door SiNiStEr »

Erik S. schreef:Voor 700 euro mag je echt wel de moeite doen om wat foto´s te maken....
Zo is het! Daarnaast is het misschien nog een optie om zelf een keer het wapen te gaan bekijken. Dan kun je alles met eigen ogen aanschouwen en is er voor hem ook geen mogelijkheid om per ongeluk een aantal dingen niet te fotograveren.

Echter zou ik het advies van de andere leden opvolgen en doorsparen voor een betere. Eentje zonder 53-onderdelen en zonder pitting. Hier zul je uiteindelijk meer plezier van hebben en het zal beter staan bij je samen te stellen pop. Toentertijd waren de MG's ten slotte ook niet gepit. ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: vraag MG42

Bericht door Kugelblitz »

SiNiStEr schreef:
Erik S. schreef:Voor 700 euro mag je echt wel de moeite doen om wat foto´s te maken....
Zo is het! Daarnaast is het misschien nog een optie om zelf een keer het wapen te gaan bekijken. Dan kun je alles met eigen ogen aanschouwen en is er voor hem ook geen mogelijkheid om per ongeluk een aantal dingen niet te fotograveren.

Echter zou ik het advies van de andere leden opvolgen en doorsparen voor een betere. Eentje zonder 53-onderdelen en zonder pitting. Hier zul je uiteindelijk meer plezier van hebben en het zal beter staan bij je samen te stellen pop. Toentertijd waren de MG's ten slotte ook niet gepit. ;)
Precies, zou meteen passen! Wat een onbeschoftheid geen foto's te willen maken en al helemaal voor zo'n enorm bedrag... Hij is zeker de enige met een camera in de weide omstreek? Ga toch weg, zou mooi verder zoeken voor een 100% originele MG42!

Groeten, Felix! :)
Laten we het vooral gezellig houden! :)
wallienator
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jun 2009, 21:57

Re: vraag MG42

Bericht door wallienator »

ik ga zelf een mg 53 kopen maar dat is gewoon omdat ik niet genoeg geld heb voor een MG42, ik heb zelf nu al een ppsh 41, luger P08 en een paar antieke wapens
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: vraag MG42

Bericht door S1991 »

wallienator schreef:ik ga zelf een mg 53 kopen maar dat is gewoon omdat ik niet genoeg geld heb voor een MG42, ik heb zelf nu al een ppsh 41, luger P08 en een paar antieke wapens
Dan spaar je toch gewoon door tot je een MG-42 kunt kopen??
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gesloten