[DONE] - [Trumpeter 1/35] - [KV Simplf. Turret]

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Gebruikersavatar
Memory
Lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 03 mar 2012, 21:27
Locatie: Nijverdal

Re: [IP] - [Trumpeter 1/35] - [KV Simplf. Turret]

Bericht door Memory »

Dat ziet er erg goed uit!
Je hebt die tracks erg mooi gemaakt, dat mislukt mij dan altijd weer :(

Alex
Men moet niet aan de Almachtige trotseren. Op deze manier heeft een hogere macht die orde die ik helaas niet kon handhaven hersteld.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Re: [IP] - [Trumpeter 1/35] - [KV Simplf. Turret]

Bericht door okke »

Mag wel eens door de wasstraat...

Erg mooi dus.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Re: [IP] - [Trumpeter 1/35] - [KV Simplf. Turret]

Bericht door Jurrie »

@Memory,
Thanks! Wat gaat er bij jou mis met de tracks dan? Ik doe het als volgt (in dit geval waren het losse track schakels):

- Zet de tracks in elkaar, maar zorg dat je alleen de tracklinks aan elkaar lijmt en dat die niet vastgelijmd worden aan bijv. loopwielen
- Zorg ervoor dat je 1 track in 3 of 4 delen eraf kan halen. Betekende bij mij gewoon dat de track per kant uit 3 delen bestond
- Verf de track in een basiskleur (aarde of donkergrijs o.i.d.)
- Vervolgens een paar washes (olieverf bruin/donkerbruin 5% en 95% terpetine...waarden zijn plusminus)
- Vervolgens pigmenten aanbrengen. Gebruik één basiskleur en vervolgens een paar andere kleuren ter variatie

En klaar ben je!

@okke,
Thanks. De droge modder bij de loopwielen was niet he-le-maal wat ik wilde bereiken, wilde veel subtieler. Maar heb nu wat materiaal gekocht, zodat ik dit de volgende keer beter kan doen. De stof op de fenders is wel goed gelukt. Is een combinatie van MIG pigment (heel weinig!) met MIG Thinner for Washes. Dan krijg je een beetje een 'licht-stoffig' effect.

Gr,

Jurrie
Gebruikersavatar
Memory
Lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 03 mar 2012, 21:27
Locatie: Nijverdal

Re: [IP] - [Trumpeter 1/35] - [KV Simplf. Turret]

Bericht door Memory »

Dank jurre,

Bij mij gaat Wash geregelde verkeerd, maar met deze waarden kan ik wel wat!

Alex
Men moet niet aan de Almachtige trotseren. Op deze manier heeft een hogere macht die orde die ik helaas niet kon handhaven hersteld.
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Re: [IP] - [Trumpeter 1/35] - [KV Simplf. Turret]

Bericht door Jurrie »

Hi Memory,

Wash is wel afhankelijk van wat je wil. Als je een wash over een geheel vlak of je gehele model wil, dan heb je een wat lichtere wash nodig dan een (pin)wash in bijvoorbeeld paneellijnen. Of bij details zoals tracks.

Blijft een beetje goochelen

Gr,

Jurrie
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: [IP] - [Trumpeter 1/35] - [KV Simplf. Turret]

Bericht door asjemenou »

De laatste foto's van de model KV-1 tank zien er schitterend uit. Ik ben toch wel benieuwd of hoe de tankbemanning er uit is gaan zien.

Wel grappig dat je de groene kleur van de tank "een behoorlijke Kermit de kikker kleur" noemt. Ik kan je hierbij wel zeggen dat de kleur zeker klopt. Deze kleur groen was de standaard groene kleur van het Sovjet leger. Deze groene kleur kan je dan ook tegen komen op Sovjet legeruitrusting zoals, helmen, gespen, knopen en gasmaskerfilterbussen.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Re: [IP] - [Trumpeter 1/35] - [KV Simplf. Turret]

Bericht door Jurrie »

Thanks asjemenou. Het schiet al op :).

Mbt kermit-de-kikker: zo was ie direct ná de airbrush-sessie. Exact mijn bedoeling, want na alle verwering staat er nu (zie eindfoto's) wel een realistische kleur. Die kleur die je in de laatste foto's ziet is inderdaad prima.

Gr,

Jurrie
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Re: [DONE] - [Trumpeter 1/35] - [KV Simplf. Turret]

Bericht door Jurrie »

Het eerste bericht over deze kit was uit 2009 (!). Ik kwam de KV recentelijk weer in de kast tegen en heb deze afgerond. Zie foto's. Helaas heb ik de eerdere foto's niet meer bij de hand (Photobucket).

Qua afronding heb ik met diverse AK Interactive en MIG producten de tracks en een deel van de lower hull verweerd. Ik zou met de wetenschap en technieken van nu de zaken hier en daar anders aanpakken, maar het is weer leuk dat er een af is :).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gr,

Jurrie
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Re: [DONE] - [Trumpeter 1/35] - [KV Simplf. Turret]

Bericht door okke »

De modder en verwering van de tank zijn prachtig. Erg mooi gedaan, Jurrie.

De soldaat valt een beetje tegen. De kleding ziet er op de foto erg kunststof uit; het lijkt niet echt op textiel. Misschien zou een drybrush er nog een touch aan kunnen geven...

(zei de zeeman vanaf de wal...)
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: [DONE] - [Trumpeter 1/35] - [KV Simplf. Turret]

Bericht door asjemenou »

De KV-1 tank ziet er goed uit. :)
Voor wie het interessant vindt, de tank draagt de naam "беспощадный" (besposjtsjadnii) wat meedogenloos betekent.
De kleuren van het uniform van de tanker vind ik niet helemaal correct maar dit is slechts een detail.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: [DONE] - [Trumpeter 1/35] - [KV Simplf. Turret]

Bericht door Kugelblitz »

Ziet er inderdaad mooi uit. Figuurtje kan inderdaad iets beter, broek o.a. maar is wel een aardig detail. Meestal gebruik je geen figuren, toch? Maakt het wel meteen meer een diorama, dus heeft wel impact op het totale beeld.
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Plaats reactie