DUITSE HELM???

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
robbiexaan
Lid
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 okt 2008, 19:37

DUITSE HELM???

Bericht door robbiexaan »

Beste verzamelaars

Ik heb een helm gekregen,maar kan hem niet terug vinden in het
boek van Marzetti!

Heeft iemand een idee waar hij vandaan komt ,en wie deze helmen gedragen hebben?

Boezoek ook eens mijn website-->
http://www.helmetsoftheworld.webs.com

Thanks Robbie :)
Bijlagen
100_2442.JPG
100_2440.JPG
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: DUITSE HELM???

Bericht door JimK »

Het type is officieel een politie (polizei) helm met de twee ventilatieroosters boven en het geknikte randje (dit kan ook met een bochtje zijn, ook polizei).. Maar gezien de kleur, lijkt mij er al wel lang op te zitten, kan deze gebruikt zijn bij een bedrijf. Ten tijde van de oorlog of daarna voor bedrijfsbewaking, brandweer, of iets dergelijks. Dat gebeurde veel.

Het binnenwerk is ook wo2 polizei met y riem model kinriemen eraan. Klopt bij de pot.
Gebruikersavatar
robbiexaan
Lid
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 okt 2008, 19:37

Re: DUITSE HELM???

Bericht door robbiexaan »

mgschutze schreef:Het type is officieel een politie (polizei) helm met de twee ventilatieroosters boven en het geknikte randje (dit kan ook met een bochtje zijn, ook polizei).. Maar gezien de kleur, lijkt mij er al wel lang op te zitten, kan deze gebruikt zijn bij een bedrijf. Ten tijde van de oorlog of daarna voor bedrijfsbewaking, brandweer, of iets dergelijks. Dat gebeurde veel.

Het binnenwerk is ook wo2 polizei met y riem model kinriemen eraan. Klopt bij de pot.
oke dank je wel.

ik dacht ook al in de richting van polizei,maar kom hem niet terug vinden.
Er staan helaas geen bedrijfshelmen in mijn boek.

Thanks :)

groeten robbie
Plaats reactie