Onbekende Duitse pet

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Onbekende Duitse pet

Bericht door Rick de G. »

Afbeelding

Kan iemand mij vertellen of deze pet ergens tussen '57 tot '62 werd gedragen door de Deutsche Reichsbahn?
Grenadier Markus Schenk
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Onbekende Duitse pet

Bericht door JimK »

Deze pet werd niet gedragen door de Reichsbahn :wink: , wel door de Deutsche Bundesbahn. :P
De pet is het model wat gedragen werd tussen inderdaad 1957 en 1962. Alleen over het petembleem ben ik niet helemaal zeker van of die van voor '62 is.
De pet is van ranggruppe 2 en de rode biezen zijn voor Eisenbahner im Betriebs- und Verkehrsdienst.

Gr. Jim
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Onbekende Duitse pet

Bericht door Rick de G. »

mgschutze schreef:Deze pet werd niet gedragen door de Reichsbahn :wink: , wel door de Deutsche Bundesbahn. :P
De pet is het model wat gedragen werd tussen inderdaad 1957 en 1962. Alleen over het petembleem ben ik niet helemaal zeker van of die van voor '62 is.
De pet is van ranggruppe 2 en de rode biezen zijn voor Eisenbahner im Betriebs- und Verkehrsdienst.

Gr. Jim
Hebben zowel de Reichsbahn als de Bundesbahn hetzelfde soort uniform gedragen dan?
Mijn kennis op dit gebied is zéér beperkt...
Grenadier Markus Schenk
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Onbekende Duitse pet

Bericht door JimK »

Deze pet is van de bundesbahn. Zo heette de Deutsche Reichsbahn na de oorlog in west Duitland. In Oost-Duitsland bleef de naam Reichsbahn tot het einde van de DDR wel gehandhaafd, een verklaring hiervoor kan ik niet vinden. Het Reich was er immers niet meer.

Gr.Jim
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: Onbekende Duitse pet

Bericht door Westwall »

Zo'n pet heb ik ook, wat is hiervan eigenlijk de waarde?

mvg,

Jan
Plaats reactie