Mijn SS Tunic

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door S1991 »

Jasper J schreef: Sorry johan jouw post gaat ergver.
Dat menen repro kopen omdat ze een bepaalde verbondenheid voelen met b.v de politieke ss.
Ik ben een serieuze verzamelaar maar heb 1 ss repro camo broek om iets aftemaken,ik kan eenorigineele niet betalen .
Dat jij het nou goed vind dat origineel zo duur is zal wel komen omdat je zoveel geld hebt,maar ik kan geen ss camo broek origineel betalen en de prijzen slaan nergens op.
Dus nu ik zo,n repro broek heb ben ik dus iemand die zich verbonden voelt met de waffen-ss.
En als een prijs geen argument is zal je nooit een verzameling krijgen 3 jaar sparen voor een ss camo broek is gewoon onzin.
Nogmaals ik ben een serieuze verzamelaar 98% is orgineel alleen de echt onbetaalbaare dingen zo als de ss camo broek is repro.
Door alleen maar negatieve reacties zeker op nieuwe forum leden zal dit forum ten onder gaan.
Ook al vinden veel mensen repro niets kunnen ze dat dan een keer normaal uitleggen?
mvg een echte verzamelaar.
Jasper, waarom zou je een replica broek kopen om een 'pop' af te maken? Dan wacht je toch gewoon wat langer dat je een originele kunt kopen?
Als je een echte verzamelaar was dan zou je GEEN REPLICA in je verzameling hebben zitten. Want dat heeft naar mijn weten Johan, Ammo, MGschutze en andere verzamelaars hier op het forum ook niet. Ieder weet gewoon al dat SS, Waffen-SS en Airborne onbetaalbaar zijn geworden dus waarom je er nog in verdiepen en het dan verzamelen? Voor dat geld van die replica broek had je wat anders kunnen kopen iets wat origineel was !
En Johan, ik ben het helemaal eens met je.
ammo schreef:Ik vind repro helemaal niks , enzeker niet in een verzameling of museum.
Klopt, maar ik meen eens gehoord te hebben dat het museum Overloon nu alles replica heeft? Of is dit helemaal niet zo?

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door Jasper J »

Peter F schreef:
Jasper J schreef:
Peter F schreef:Misschien kan de staff gewoon een nieuw sticky topic aanmaken waar repro uniformen getoond kunnen worden waar uiteindelijk niemand op reageert, of repro collector's doorverwijzen naar een forum van intertoys/Bart Smit. Want dan is er duidelijkheid. Waar ligt de grens van het doel van het verzamelaars topic van wo2.nl? Alvast bedankt.
Ik roep de staff op dit soort kinderachtige reacties niet te accepteren.
Ik ga me anders ernstig beraden om het forum te verlaten.
Wat je er ook van vindt dit verrijkt het forum zeker niet.
Namaak uniformen kun je aanschouwen op re-enactmentforum.nl. Dit is een wo2 forum, dus misschien zit je hier met een verkeerd doel?

PS. Je noemt jezelf een 'echte' verzamelaar... maar je hebt niet allemal 'echt' spul... Een 'echte' verzamelaar vind gewoon alles wat hij 'echt' wil hebben en wat 100% 'echt' is :mrgreen:

Ik ben een echte verzamelaar alles wat hier ligt en staat op de ss camo broek na is 100% origineel.
Als je denk dat ik geen echte verzamelaar ben kom je maar is kijken.
Ik kan het me gewoon voorstellen ook als echte verzamelaar dat je iets waar je echt niet aan kunt komen of niet kunt betalen tijdelijk al dan niet voor altijd vervangt voor repro.

mvg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door Jasper J »

omgitsme schreef:
Jasper J schreef: Sorry johan jouw post gaat ergver.
Dat menen repro kopen omdat ze een bepaalde verbondenheid voelen met b.v de politieke ss.
Ik ben een serieuze verzamelaar maar heb 1 ss repro camo broek om iets aftemaken,ik kan eenorigineele niet betalen .
Dat jij het nou goed vind dat origineel zo duur is zal wel komen omdat je zoveel geld hebt,maar ik kan geen ss camo broek origineel betalen en de prijzen slaan nergens op.
Dus nu ik zo,n repro broek heb ben ik dus iemand die zich verbonden voelt met de waffen-ss.
En als een prijs geen argument is zal je nooit een verzameling krijgen 3 jaar sparen voor een ss camo broek is gewoon onzin.
Nogmaals ik ben een serieuze verzamelaar 98% is orgineel alleen de echt onbetaalbaare dingen zo als de ss camo broek is repro.
Door alleen maar negatieve reacties zeker op nieuwe forum leden zal dit forum ten onder gaan.
Ook al vinden veel mensen repro niets kunnen ze dat dan een keer normaal uitleggen?
mvg een echte verzamelaar.
Jasper, waarom zou je een replica broek kopen om een 'pop' af te maken? Dan wacht je toch gewoon wat langer dat je een originele kunt kopen?
Als je een echte verzamelaar was dan zou je GEEN REPLICA in je verzameling hebben zitten. Want dat heeft naar mijn weten Johan, Ammo, MGschutze en andere verzamelaars hier op het forum ook niet. Ieder weet gewoon al dat SS, Waffen-SS en Airborne onbetaalbaar zijn geworden dus waarom je er nog in verdiepen en het dan verzamelen? Voor dat geld van die replica broek had je wat anders kunnen kopen iets wat origineel was !
En Johan, ik ben het helemaal eens met je.
ammo schreef:Ik vind repro helemaal niks , enzeker niet in een verzameling of museum.
Klopt, maar ik meen eens gehoord te hebben dat het museum Overloon nu alles replica heeft? Of is dit helemaal niet zo?

Grt
Als je wilt beweren dat ik geen echte verzamelaar bent ga ik daar niet over in discussie want ik weet beter ik ben een 100% toegewijde wo2 verzamelaar.
Maar als je ergens niet aan kunt komen maar je hetb bijvoorbeeld het jasje wel waarom zou je dat om het aftemaken geen repro borek onderhangen al dan niet tijdelijk?
Voor mensen als johan is het helmaal makkelijk praten 30 jaar geleen begonnen toen lagen de prijzen heel anders.
De reactie van sommige mensen hier vind ik gewoon een beetje zielig .
En zeg niet te snel ik heb geen repro er is zat niet van echt te onderscheiden er glipt altijd wat tussen door.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Gi collector
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 23 mar 2008, 15:39
Locatie: Z-Limburg

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door Gi collector »

Jasper je zegt dit: Voor mensen als johan is het helmaal makkelijk praten 30 jaar geleen begonnen toen lagen de prijzen heel anders.....Wat een kutreactie is dat, toen kostte een helm bijv. 80 gulden, in die tijd was dat veel! Nu denk je oah dat is niets maar in die tijd was dat veel...
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door johan willaert »

Jasper J schreef:Voor mensen als johan is het helmaal makkelijk praten 30 jaar geleen begonnen toen lagen de prijzen heel anders.
Een US M2 D-Bale Airborne Helm was toen ik begon onvindbaar en de prijs was ongeveer twee gemiddelde maandweddes.
Eergisteren is er op de Show of Shows in Kentucky een US M2 D-Bale Airborne Helm verkocht voor de prijs van twee hedendaagse gemiddelde maandweddes...

Ik verzamel inderdaad 30 jaar, maar de echt zeldzame en dure stukken heb ik gekocht in de laatste 10 jaar. Toen pas vond ik ze en kon ik ze betalen...

Jullie moeten absoluut niet denken dat het 25 jaar geleden zoveel beter was... Kijk maar eens naar de kwaliteit van de gemiddelde verzameling uit de jaren 60 en 70....
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door S1991 »

Jasper J schreef:Als je wilt beweren dat ik geen echte verzamelaar bent ga ik daar niet over in discussie want ik weet beter ik ben een 100% toegewijde wo2 verzamelaar.
Maar als je ergens niet aan kunt komen maar je hetb bijvoorbeeld het jasje wel waarom zou je dat om het aftemaken geen repro borek onderhangen al dan niet tijdelijk?
Voor mensen als johan is het helmaal makkelijk praten 30 jaar geleen begonnen toen lagen de prijzen heel anders.
De reactie van sommige mensen hier vind ik gewoon een beetje zielig .
En zeg niet te snel ik heb geen repro er is zat niet van echt te onderscheiden er glipt altijd wat tussen door.
Ik beweer het niet ik zeg alleen dat wanneer je replica in je verzameling hebt voor meerdere mensen GEEN verzamelaar van WO2 militaria bent. Waarom niet een replica broek er onder te hangen? Simpel, het is toendertijd toch ook niet gedragen geworden? Waarom zou je het dat er nu wel op zetten? Alleen omdat het goedkoper is en omdat je sneller je pop af wilt hebben? De reactie van sommige zijn niet zielig, deze leden proberen deze jongen aan te raden waarom geen replica te kopen en dat het niks met het verzamelen van WO2 te maken heeft !!!
Veel mensen gaan al nadenken van waarom zou je in vredes naam een replica SS tunic kopen en een SS schirmmütze en er dan ook nog mee gaan rond lopen!?!? Veel mensen gaan dit dan associëren met het neo-nazisme en neem het hun ook totaal niet kwalijk..
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door Schwerpunkt »

Jasper J schreef:Misschien kan de staff gewoon een nieuw sticky topic aanmaken waar repro uniformen getoond kunnen


Ik ben een echte verzamelaar alles wat hier ligt en staat op de ss camo broek na is 100% origineel.
Als je denk dat ik geen echte verzamelaar ben kom je maar is kijken.
Ik kan het me gewoon voorstellen ook als echte verzamelaar dat je iets waar je echt niet aan kunt komen of niet kunt betalen tijdelijk al dan niet voor altijd vervangt voor repro.

mvg
Dat je repro in je collectie wil is ieder zijn eigen keuze (ik snap het wel niet). Doch om het dan hier fier te komen laten zien alsof het de holy grail is vind ik erover. Ik zal wel naar een militaria beurs gaan als ik valse uniformen, medailles etc wil aanschouwen.

Ik denk dat de forum verantwoordelijken een duidelijke toon moet zetten met wat ze willen dat er in bepaalde secties hier gepost wordt.

Getekend ,
Een verzamelaar en krijgsgeschiedenis enthousiast.
Laatst gewijzigd door Schwerpunkt op 08 mar 2009, 16:02, 2 keer totaal gewijzigd.
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door Jasper J »

Gi collector schreef:Jasper je zegt dit: Voor mensen als johan is het helmaal makkelijk praten 30 jaar geleen begonnen toen lagen de prijzen heel anders.....Wat een kutreactie is dat, toen kostte een helm bijv. 80 gulden, in die tijd was dat veel! Nu denk je oah dat is niets maar in die tijd was dat veel...
In die tijd was 80 gulden veel maar niet zoveel als 3000 euro voor een camo broek nu ondanks inflatie enz.

mvg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door Jasper J »

Schwerpunkt schreef:
Jasper J schreef:Misschien kan de staff gewoon een nieuw sticky topic aanmaken waar repro uniformen getoond kunnen


Ik ben een echte verzamelaar alles wat hier ligt en staat op de ss camo broek na is 100% origineel.
Als je denk dat ik geen echte verzamelaar ben kom je maar is kijken.
Ik kan het me gewoon voorstellen ook als echte verzamelaar dat je iets waar je echt niet aan kunt komen of niet kunt betalen tijdelijk al dan niet voor altijd vervangt voor repro.

mvg
Dat je repro in je collectie wil is ieder zijn eigen keuze (ik snap het wel niet). Doch om het dan hier fier te komen laten zien alsof het de holy grail is vind ik erover. Ik zal wel naar een militaria beurs gaan als ik valse uniformen, medailles etc wil aanschouwen.

Ik denk dat de forum verantwoordelijken een duidelijke toon moet zetten met wat ze willen dat er in bepaalde secties hier gepost wordt.

Getekend ,
Een verzamelaar en krijgsgeschiedenis enthousiast.
Die mening mag je hebbenmaar waarom moet er altijd vijandig gereageert worden op mensen die het wel posten?Het verziekt de sfeer hier op het forum.
Het is net of bepaalde mensen hier alle wijsheid in pacht denken te hebben.

mvg
Aude Audenda
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door johan willaert »

Jasper J schreef:maar niet zoveel als 3000 euro voor een camo broek nu ondanks inflatie enz.
Zijn twee maandweddes of eenss een jaar niet op reis gaan, of een tweedehands auto ipv een nieuwe kopen, enz....
Zoals ik reeds zei, allemaal kwestie van prioriteiten...
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door Nico Roelofs »

Jasper J schreef:Die mening mag je hebbenmaar waarom moet er altijd vijandig gereageert worden op mensen die het wel posten?Het verziekt de sfeer hier op het forum.
Het is net of bepaalde mensen hier alle wijsheid in pacht denken te hebben.

mvg
De topic starter vraagt om onze mening. Ja en dan krijg je inderdaad reacties dat men repro rotzooi vind.

Persoonlijk ben ik het helemaal eens met Johan, dus ook ik geef niks om repro, alleen voor re-enactment dan. Je zult van mij dan ook geen positieve reactie zien over dit jasje.

Ik zie niet in waarom je iets tijdelijk voor repro zou vervangen. Dan maar wat jaartjes verder zoeken of sparen, dat is verzamelen! Iedereen die WO2 verzameld dient wel te weten dat niet alles voor het oprapen ligt. Dus ja kost tijd en geld.
Om een voorbeeld te geven, ik verzamel ook emblemen voor 1 bord van mij zoek ik nog 1 lullig embleem, niet duur, maar kan hem gewoon niet vinden. Is al 3 jaar zo, denk eigenlijk nog wel wat langer. Als ik wil heb ik morgen een repro in huis, maar geen haar aan me hoofd om dat 1 kale plekje op het bord op te vullen met een repro. Zoek gewoon verder, al duurt nog jaren! Maar ooit zal ik hem vinden!
ammo
Lid
Berichten: 3513
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door ammo »

johan willaert schreef:
Jasper J schreef:maar niet zoveel als 3000 euro voor een camo broek nu ondanks inflatie enz.
Zijn twee maandweddes of eenss een jaar niet op reis gaan, of een tweedehands auto ipv een nieuwe kopen, enz....
Zoals ik reeds zei, allemaal kwestie van prioriteiten...
idd Johan , zo is het.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door Schwerpunkt »

Jasper J schreef:Die mening mag je hebbenmaar waarom moet er altijd vijandig gereageert worden op mensen die het wel posten?Het verziekt de sfeer hier op het forum.
Het is net of bepaalde mensen hier alle wijsheid in pacht denken te hebben.

mvg
Ik denk dat je aan de reacties wel kan afleiden dat er mss beter een andere plaats gezocht wordt voor zulke zaken. Een forum moet toch een doelgroep hebben ?
Wil je kalende jochies die hun tattoes komen laten zien en hun namaak ijzeren kruisen of kies je voor de serieuze verzamelaars/geschiedenis enthousiasten ?

Dit deel van de forum noemt AS-MOGENDHEDEN VERZAMELWAAR. Met alle respect maar repro spullen zijn geen verzamelwaar.

Wat nog grappiger is , ik heb een mooie originele Duitse helm geplaatst op deze forum waar amper 2 mensen commentaar op gegeven hebben. Jij bent hier al uren deze jongen zijn repro jasje aan het verdedigen.

Dus wat is de essentie hier ? Dit jasje verdedigen of het effectief over origineel spul te hebben ?
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door Von Brand »

Heerlijk die eeuwig durende discussie's over wel of geen repro te kopen :mrgreen:
Ein Wiedersehen war seine und unsere Hoffnung........
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door Jasper J »

Ik ben niks aan her verdedigen ,alleen ik word zo moe van jullie kinderachtige reacties!
Heb respect voor iemand heb je niks inhoudelijks te melden meld dan niks maar veziek het forum niet.
Wil je een apparte sectie voor repro meld dat dan aan de staff .

Leer nou eens dit forum gezellig te houden .

mvg
Aude Audenda
Gesloten