Mijn SS Tunic

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door jeroen wo2 »

Edgar schreef:Dat is toch helemaal niet specifiek AB...
Precies, dit doet me denken aan een geweldige reactie van Johan Willeart een tijd terug _/-\o_


'' Jij hebt geen collectie, maar een samenraapsel van allerlei spullen waaronder er een aantal items tijdens WW2 gemaakt en heel misschien gebruikt zijn.
Jij schrijft in je onderschrift dat je een 'Collector van 101AB/506' spullen bent. Wel, een WW2 M1943 jacket met een zelfopgenaaide 101 Patch is GEEN origineel oorlogs Airborne jasje. ''
Never Back Down
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door utmi »

omgitsme schreef:
Edgar schreef:Dat is toch helemaal niet specifiek AB...
Nee, maar wel door de AB ook gebruikt ;)
Pfff ja hoor, toiletpapier ook. Zolang het maar niet als AB verkocht wordt! Tegenwoordig wordt bijna alle standaard uitrusting als "airborne " benoemd om er wat meer geld uit te halen...

Johan: geweldig zoals je "die lap stof" beschrijft!!! LOL
Their name liveth for evermore
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door S1991 »

utmi schreef:
omgitsme schreef:
Edgar schreef:Dat is toch helemaal niet specifiek AB...
Nee, maar wel door de AB ook gebruikt ;)
Zolang het maar niet als AB verkocht wordt! Tegenwoordig wordt bijna alle standaard uitrusting als "airborne " benoemd om er wat meer geld uit te halen...
Helemaal mee eens !
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Peter F
Lid
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 jul 2008, 20:57

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door Peter F »

omgitsme schreef:
omgitsme schreef:
Edgar schreef:Dat is toch helemaal niet specifiek AB...
Nee, maar wel door de AB ook gebruikt ;)
Alsjeblieft he... Mag er op dit topic een slotje aub? Beginnen nu ook al lui kapsones te krijgen *kughhee O-MY-GOD-ITS-ME kugghee kugghe* Nou in dit geval, o my god its not an AB collection...
Heavy Fuel

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door Heavy Fuel »

Alsjeblieft he... Mag er op dit topic een slotje aub? Beginnen nu ook al lui kapsones te krijgen *kughhee O-MY-GOD-ITS-ME kugghee kugghe* Nou in dit geval, o my god its not an AB collection...[/quote]

Helemaal mee eens Peter. Als men bedenkt dat dit topic,78 reacties heeft. 1065 keer bekeken is. Als een intressante helm gepost is door Swherpunkt,slechts 9 reacties en 218 keer bekeken. Lijkt mij dat het genoeg zegt over het niveau.

Mvg
Willem
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door S1991 »

Peter F schreef: Alsjeblieft he... Mag er op dit topic een slotje aub? Beginnen nu ook al lui kapsones te krijgen *kughhee O-MY-GOD-ITS-ME kugghee kugghe* Nou in dit geval, o my god its not an AB collection...
Kuch zeg ik dan dat ik een AB collectie heb?? Nee dus..
Heavy Fuel schreef: Helemaal mee eens Peter. Als men bedenkt dat dit topic,78 reacties heeft. 1065 keer bekeken is. Als een intressante helm gepost is door Swherpunkt,slechts 9 reacties en 218 keer bekeken. Lijkt mij dat het genoeg zegt over het niveau.

Mvg
Willem
Moet dan iedereen een reactie geven op iets? Zoals andere al vaker zeggen dit is toch geen oeh of ah forum? En als er toch al 218 keer bekeken is geworden, is er toch duidelijk te zien dat er interesse is om te zien hoe een originele en goed helm er uit ziet?
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door jeroen wo2 »

omgitsme schreef:
Kuch zeg ik dan dat ik een AB collectie heb?? Nee dus..
Je zegt wel dat je het verzameld hebt, dat lijkt mij toch wel het zelfde ;)
En vrijwel alle spullen daarvan waren niet specifiek Airborne.
Never Back Down
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door Schwerpunkt »

omgitsme schreef: Moet dan iedereen een reactie geven op iets? Zoals andere al vaker zeggen dit is toch geen oeh of ah forum? En als er toch al 218 keer bekeken is geworden, is er toch duidelijk te zien dat er interesse is om te zien hoe een originele en goed helm er uit ziet?
Het geeft duidelijk aan dat de meerderheid alleen maar in de controversiele topics post. Een gedragspatroon dat je bij vele forums opmerkt en volledig in de hand wordt gewerkt door slechte of geen moderatie. Met als resultaat dat er op de duur alleen nog maar brol wordt gepost.

In een goed gemodereerd forum zou deze topic al lang in de trashcan gestoken geweest zijn nog voordat er 3 pagina's waren over volgeschreven. Forum moderators moeten de menigte in toom houden en ervoor zorgen dat wat er gepost wordt nuttig is en volgens de regels.

Hier mag je blijkbaar eindeloos blijven discussieren ondanks dat iedereen zijn mening al naar voren heeft gebracht. Ik heb hier zelfs nog geen moderator gezien.

Je hebt hier een forum format waar je foto's mee kan uploaden , toch posten de meesten hier superslechte imageshack fotootjes van 640x480 , mensen 10 jaar geleden toen we allemaal een 15" scherm hadden was dat goed , nu heeft iedereen minstens een 17" of hoger en kan / mag je gerust foto's plaatsen van 1024x768. Ook dit is iets waarmee de forumleiding hun leden mee moeten assisteren.

Het oeh of aah aspect is een belangrijk onderdeel van een forum , als je appreciatie kan tonen tov originele stukken zal dat ook aanmoedigen om meer te posten en wat is er leuker dan je verzameling met anderen te delen ? Waarom zou men überhaupt iets posten als er toch geen reacties op komen.
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
Peter F
Lid
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 jul 2008, 20:57

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door Peter F »

Het doel van een forum is zoals de eigenaren dat willen. Jij generaliseert alle fora over 1 kam, big ass denkfout...
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door coco »

jeroen wo2 schreef:
omgitsme schreef:
Kuch zeg ik dan dat ik een AB collectie heb?? Nee dus..
Je zegt wel dat je het verzameld hebt, dat lijkt mij toch wel het zelfde ;)
En vrijwel alle spullen daarvan waren niet specifiek Airborne.
En de helft was niet origineel...
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door S1991 »

coco schreef:En de helft was niet origineel...
:lol: Als je beter gekeken had zou je weten dat het enige wat niet origineel was de M-43 trousers, Double Buckle Boots en de Garand Belt. De rest was allemaal origineel !!
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Peter F
Lid
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 jul 2008, 20:57

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door Peter F »

omgitsme schreef:
coco schreef:En de helft was niet origineel...
:lol: Als je beter gekeken had zou je weten dat het enige wat niet origineel was de M-43 trousers, Double Buckle Boots en de Garand Belt. De rest was allemaal origineel !!
Dan blijft over... het jasje en de helm. Dat is nog minder dan de helft... Wat je verzameld is je eigen ding, maar je moet je niet voordoen voor iets wat je niet hebt, en wat je niet bent.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door S1991 »

Peter F schreef:
omgitsme schreef:
coco schreef:En de helft was niet origineel...
:lol: Als je beter gekeken had zou je weten dat het enige wat niet origineel was de M-43 trousers, Double Buckle Boots en de Garand Belt. De rest was allemaal origineel !!
Dan blijft over... het jasje en de helm. Dat is nog minder dan de helft... Wat je verzameld is je eigen ding, maar je moet je niet voordoen voor iets wat je niet hebt, en wat je niet bent.
En alle andere fieldgear dan? Helm nooit gehad dus, en jas zelf nooit 'verneukt'.
Maar waarom telkens een discussie beginnen als een lid iets zegt. Dan wordt gelijk een heel topic weer vervuild met discussies. Laat die mods hier toch eens zulke topics opschonen of op slot zetten zoals Schwerpunkt al zegt.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door JimK »

omgitsme schreef:En alle andere fieldgear dan? Helm nooit gehad dus, en jas zelf nooit 'verneukt'.
Maar waarom telkens een discussie beginnen als een lid iets zegt. Dan wordt gelijk een heel topic weer vervuild met discussies. Laat die mods hier toch eens zulke topics opschonen of op slot zetten zoals Schwerpunkt al zegt.
Ik weet niet waarom ik hier eigenlijk op reageer, maargoed.
Het vetgedrukte deel. Jij wil geen discussies en opgeschoonde topics?
Jij post 9 berichten in dit topic (87), even uit mijn hoofd is dat ongeveer 10,5 % van het totaal.
Conclusie= je bent zelf één van de grootste deelnemers aan hetgeen je tegen bent :?
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door jurgen »

In een goed gemodereerd forum zou deze topic al lang in de trashcan gestoken geweest zijn nog voordat er 3 pagina's waren over volgeschreven. Forum moderators moeten de menigte in toom houden en ervoor zorgen dat wat er gepost wordt nuttig is en volgens de regels.

Hier mag je blijkbaar eindeloos blijven discussieren ondanks dat iedereen zijn mening al naar voren heeft gebracht. Ik heb hier zelfs nog geen moderator gezien.
goh, misschien krijg ik nog spijt dat ik dit post maar kom.

Ik moet je hier wel gelijk in geven, ik vind persoonlijk dat hier weinig of niet gemodereert wordt, en als dit gebeurt dan is het meestal al veel te laat.

Zo heb ik is een moderator laten weten dat het in een topic te ver ging, off topic en dergelijke, iedereen kent dat wel. Het duurde 6(!) dagen voor mijn bericht bekeken was en er iets gedaan werd. Zes dagen voor een forum waar dagelijks tientallen mensen kijken en posten. Ik weet ook wel dat iedereen zijn leven heeft maar neem dan mod's bij aan of stop er anders mee, of is er zo weinig animo voor?
Gesloten