WWII Mauser Ammo Pouches?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: WWII Mauser Ammo Pouches?

Bericht door michiel01 »

omgitsme schreef:
Edgar schreef:
omgitsme schreef:Nou waarom zeg ik dat tegen jonge verzamelaars? Eenvoudig, zodat hun niet de zelfde fouten maken als wat ik doe, daar is toch niks ergs aan?
Kerel ik heb allang weer boeken gekocht even dat je het weet..
Misschien is het je niet opgevallen, maar een groot deel van de forumgebruikers heeft je deze grap uitgehaald, waaronder ikzelf.... misschien moet je eens beter nagaan waarom dit gebeurd is, oftewel hou jezelf eens een spiegel voor, voor je dit bij anderen denkt te moeten gaan doen.

Jouw reacties in dit topic geven enkel aan dat je zelf nog te weinig verstand van zaken hebt, goede zaak dat je boeken gekocht heb, de volgende stap is om ze te gaan lezen, net zo lang tot je het kan dromen en meuk met elkaar kan vergelijken. Dus doe je er voordeel mee, je leert het beste als je eens goed hard op je bek gaat namelijk, dus dit is je uitgelezen kans.

(Om een reactie te geven op jouw citaat hierboven: goed voorbeeld doet volgen, maar dan moet je ook een goed voorbeeld zijn en het niet enkel pretenderen te zijn.)
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: WWII Mauser Ammo Pouches?

Bericht door S1991 »

michiel01 schreef: Misschien is het je niet opgevallen, maar een groot deel van de forumgebruikers heeft je deze grap uitgehaald, waaronder ikzelf.... misschien moet je eens beter nagaan waarom dit gebeurd is, oftewel hou jezelf eens een spiegel voor, voor je dit bij anderen denkt te moeten gaan doen.

Jouw reacties in dit topic geven enkel aan dat je zelf nog te weinig verstand van zaken hebt, goede zaak dat je boeken gekocht heb, de volgende stap is om ze te gaan lezen, net zo lang tot je het kan dromen en meuk met elkaar kan vergelijken. Dus doe je er voordeel mee, je leert het beste als je eens goed hard op je bek gaat namelijk, dus dit is je uitgelezen kans.

(Om een reactie te geven op jouw citaat hierboven: goed voorbeeld doet volgen, maar dan moet je ook een goed voorbeeld zijn en het niet enkel pretenderen te zijn.)
Nou leg dan eens uit waarom ze deze ooooh zo grappige streek volgens jullie hebben uitgehaald? Zo ver ik me kan herinneren heb ik jullie nooit iets onterecht aangedaan. Ja ik heb nog weinig verstand van zaken en al helemaal als het komt tot op Duits gebied. Dat is helemaal niet eens mijn interesse gebied, dus waarom zou ik er boeken overkopen? Ja, ik lees ook de boeken, ze staan er niet voor de show...
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: WWII Mauser Ammo Pouches?

Bericht door coco »

Ik begin me echt te ergeren aan jouw, je ziet toch zelf ook wel dat al die foto's gephotoshopped zijn, en dat iedereen gewoon wat onzin zat uit te halen met je! :frownno:
Dat jij vervolgens zo dom bent om daarin te trappen moet je niemand de schuld voor geven alleen jezelf!
Nu iedereen aanvallen heeft toch geen zin meer, aangezien iedereen keer op keer krom ligt van dit topic. :lol:

Overigens vond ik de reactie van: ' ja op WAF geven mensen wel normaal antwoord' ook nergens op slaan, hier geven ze ook normaal antwoord als je maar normale vragen stelt!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Re: WWII Mauser Ammo Pouches?

Bericht door Robin V »

omgitsme schreef:Nou leg dan eens uit waarom ze deze ooooh zo grappige streek volgens jullie hebben uitgehaald? Zo ver ik me kan herinneren heb ik jullie nooit iets onterecht aangedaan. Ja ik heb nog weinig verstand van zaken en al helemaal als het komt tot op Duits gebied. Dat is helemaal niet eens mijn interesse gebied, dus waarom zou ik er boeken overkopen? Ja, ik lees ook de boeken, ze staan er niet voor de show...
Waarom Duitse spullen kopen als het je interessegebied niet is?
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Peter F
Lid
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 jul 2008, 20:57

Re: WWII Mauser Ammo Pouches?

Bericht door Peter F »

Silvano,

Blijkt wel weer dat je ongeschikt bent voor deelname aan de verzamelwereld... Zoals op alle Wo2 forums waar je actief bent ook valt terug te lezen: Je hebt geen referentie boeken, je wilt niet leren, je misbruikt de mede-verzamelaars, en je geeft liever 500 euro uit aan troep dan 25 euro aan een boek... En dan achteraf maar huilen. Waarom denk je dat die meesterlijke actie jou aangedaan is? (Mijn complimenten jongens, jullie verdienen zo'n award achter jullie naam _/-\o_ ) Omdat men je zat is...
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: WWII Mauser Ammo Pouches?

Bericht door ammo »

Is te hopen dat je wat geleerd hebt , omgitsme, en dat je de ogen zijn open gegaan :wink:
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: WWII Mauser Ammo Pouches?

Bericht door jeroen wo2 »

Inderdaad Peter F, of hij moet een Award bij zijn naam krijgen _/-\o_
Het ergste is dat je hier nog niet eens een boek voor nodig hebt, zo simpel, gewoon even googlelen. :?

http://www.google.nl > Afbeeldingen > Trefwoord K98 Patroontas

http://images.google.com/images?sourcei ... a=N&tab=wi
Never Back Down
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Re: WWII Mauser Ammo Pouches?

Bericht door viny »

Ik zeg, topic van het jaar '09!
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: WWII Mauser Ammo Pouches?

Bericht door jeroen wo2 »

viny schreef:Ik zeg, topic van het jaar '09!
Inderdaad! Kunnen we niet een topic nomitatie beginnen met de Award, Topic van het jaar?

Op naar Pagina 10! :mrgreen:
Never Back Down
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: WWII Mauser Ammo Pouches?

Bericht door michiel01 »

omgitsme schreef:
michiel01 schreef: Misschien is het je niet opgevallen, maar een groot deel van de forumgebruikers heeft je deze grap uitgehaald, waaronder ikzelf.... misschien moet je eens beter nagaan waarom dit gebeurd is, oftewel hou jezelf eens een spiegel voor, voor je dit bij anderen denkt te moeten gaan doen.

Jouw reacties in dit topic geven enkel aan dat je zelf nog te weinig verstand van zaken hebt, goede zaak dat je boeken gekocht heb, de volgende stap is om ze te gaan lezen, net zo lang tot je het kan dromen en meuk met elkaar kan vergelijken. Dus doe je er voordeel mee, je leert het beste als je eens goed hard op je bek gaat namelijk, dus dit is je uitgelezen kans.

(Om een reactie te geven op jouw citaat hierboven: goed voorbeeld doet volgen, maar dan moet je ook een goed voorbeeld zijn en het niet enkel pretenderen te zijn.)
Nou leg dan eens uit waarom ze deze ooooh zo grappige streek volgens jullie hebben uitgehaald? Zo ver ik me kan herinneren heb ik jullie nooit iets onterecht aangedaan. Ja ik heb nog weinig verstand van zaken en al helemaal als het komt tot op Duits gebied. Dat is helemaal niet eens mijn interesse gebied, dus waarom zou ik er boeken overkopen? Ja, ik lees ook de boeken, ze staan er niet voor de show...

Dat leg ik met alle plezier uit, het weerhoudt je er blijkbaar van om kritisch naar jezelf te kijken, dan wil ik je het best voorschotelen.
1. Het valt ernstig op dat je het niveau waarop je hier ooit binnenkwam nogaltijd niet ontgroeid bent, je leercurve is nul.
2. Ondanks dat je eigen leercurve nul is wijs je wel ieder ander, op meer of minder sympathieke wijze op zijn/haar onvolkomenheden. "koop boeken", "Durf kennis op te doen" "Snap je het nou nog niet" (in mijn eigen bewoording) terwijl je zelf dit alles volledig nalaat. Dit is wat ik bedoelde met goed voorbeeld doet volgen, maar geef dan ook het goede voorbeeld. Dat doe je niet, of het lukt je blijkbaar niet!
3. Het komt absoluut niet over als je, je als een enorm baasje gedraagt maar in feite een nul bent, het equivalent van je eigen leercurve (wel conseqeunt in ieder geval).

Conclusie, mensen ergeren zich aan je, je continue "aanwezigheid" in topics met nietszeggende aanvullingen en opmerkingen die veelal kant nog wal raken. Gezien het lijkt alsof je niets met gedane critiek doet en lekker op je eigen manier doordrijft dan zal de irritatie alleen maar toenemen. Je weet hoe er onder serieuze verzamelaars gedacht wordt over bijvoorbeeld referentiemateriaal, serieus omgaan met je hobby. Jij laat dit gewoon niet zien, je kloot maar wat aan en je denkt dat je goed bezig bent. Zoals je gezien hebt aan de deelname in dit topic denken veel mensen daar heel anders over en ben je zeker niet goed bezig.

Wordt wakker en trek je conclusies, je hebt geen, niets, nul, noppes verstand van zaken maar je wilt ze wel kopen...... get alive!

Dit bovenstaande geeft mijn mening weer en mijn visie hierop, maar ik weet dat een flink aantal van de deelnemers van dit topic er minimaal net zo of in gelijke strekking over denken.
bartdb4
Lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 20 jan 2005, 18:45
Locatie: ARNHEIM -17km

Re: WWII Mauser Ammo Pouches?

Bericht door bartdb4 »

Ik denk dat omgitsmee nog niet zo duidelijk begreep wat de bedoeling was van dit forum. Het is de bedoeling hier om serieuse vragen te stellen en niet om te beginnen over pouches die er gewoon steriel, en welbekend Yugoslavisch zijn.. En inderdaad, google had deze vraag heel simpel kunnen beantwoorden ZONDER ook maar een bladzijde van een boek open te slaan. Dus ik denk dat omgitsme na een flinke studie, en meer kennis betreft humor, hier misschien nog wel ooit een vraag kan stellen. Of beter gezegd, reageren..
Ik zat trouwens toen dat gedoe over het respect aan bod kwam serieus te denken of omgitsme ons niet voor de gek zat te houden, hillarisch gewoon.. :lol:
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: WWII Mauser Ammo Pouches?

Bericht door jeroen wo2 »

Dit is eigenlijk een schande voor de militariawereld als ik eerlijk ben.
Natuurlijk iedereen is wel een begonnen en natuurlijk iedereen heeft wel eens per ongeluk gekocht (Althans ik wel) maar helaas zie je te veel bij de jongere verzamelaars dat ze te lui zijn om boeken te kopen, altijd eerst dat spul maar!
Maar beginners kunnen zich helaas niet realiseren dat je zonder boeken geen goede garantie hebt op spul.
Ik ben het volledig eens met wat michiel hier benoemd, je lult maar wat en probeert er ook maar bij te horen al klinkt dat nog zo hard.
Voor ik een vraag stel op dit forum ga ik altijd op research uit, een voordeel hiervan is dat je misschien zelf het antwoord wel eerder vind dan dat je een vraag hier post en voorkom je dit soort grappen.
Ga er nou ook eens een keer over na denken wat je precies wilt verzamelen want je benoemde hier dat je eerst US Airborne verzamelde (Wat ik eigenlijk geen collectie kon noemen in mijn opzicht :S ) daarna doe je gewoon US infantery van een bepaalde divisie en nu kom je weer ineens met Duitse militaria aanzetten.
En nu vertel je me dat Duits je niet eens interesseert dus dat begrijp ik ook al niet.
Ik hoop dat je je wel realiseert dat serieuze verzamelaars zich mateloos aan dit gedrag gaan irriteren waar ik o.a. er een van ben.
Ik wil je gezocht topic er eigenlijk hier niet bij betrekken maar je moet maar eens wat concreter zijn met de spullen die je zoekt, dit zorgt ook voor onnodige verwarring als iemand een item voor je heeft dat jij zoekt, maar dan hoef je het ineens niet meer.
Dit soort dingen zijn irriterend bij andere verzamelaars aangezien zij moeite voor je doen.
Door deze genoemde dingen hoop ik dat je ogen een keer open gaan, want helaas is dit forum achteruit gegaan voor mijn gevoel door dit soort ''Verzamelaars'' als je het zo maar moet noemen.
Never Back Down
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Re: WWII Mauser Ammo Pouches?

Bericht door viny »

bartdb4 schreef:Ik zat trouwens toen dat gedoe over het respect aan bod kwam serieus te denken of omgitsme ons niet voor de gek zat te houden, hillarisch gewoon.. :lol:
Indeed! Ik vond het echt hilarisch toen hij zei dat hij 'bereid was een te verkopen' en toen hij zelfs bereid was de jas te verkopen wou ik natuurlijk wel de eerste koop hebben! Maar naast dit alles nog een puntje wat betreft je naam/geirriteerde verzamelaars: omg, It's me(him)!
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
floriskok
Lid
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 dec 2007, 10:25

Re: WWII Mauser Ammo Pouches?

Bericht door floriskok »

Edgar schreef:
Egt diep triest.
De grap is vrij triest ja, maar erin trappen is nog veel triester :mrgreen:
Volledig mee akkoord _/-\o_
Gebruikersavatar
floriskok
Lid
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 dec 2007, 10:25

Re: WWII Mauser Ammo Pouches?

Bericht door floriskok »

omgitsme schreef:
Edgar schreef: Kerel ik heb allang weer boeken gekocht even dat je het weet..
Alleen nooit opengeslagen blijkbaar..
Toen ik 12 was zou ik je al kunnen verteld hebben dat het niet om originele patroontassen ging.

Het gaat erop dat sommige mensen zich dus minder in boeken verdiepen dan anderen en er zich liever
makkelijk van af helpen door aan andere mensen hulp te vragen, zeker zo'n triest onderwerp smeekt
gewoon om mee gelachen te worden. :bonk:
Gesloten