Een goed begin?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
Sander89
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:51

Re: Een goed begin?

Bericht door Sander89 »

mgschutze schreef:Originele spullen Verzamel je.
Repro koop je.

Dat is een keuze die jij moet maken.
Iemand met genoeg geld kan net zo makkelijk origineel spul kopen als repro. Het hele verschil is dat de historische waarde van de 2e categorie 0 is.
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Een goed begin?

Bericht door JimK »

Sander89 schreef:
mgschutze schreef:Originele spullen Verzamel je.
Repro koop je.

Dat is een keuze die jij moet maken.
Iemand met genoeg geld kan net zo makkelijk origineel spul kopen als repro. Het hele verschil is dat de historische waarde van de 2e categorie 0 is.

Verzamelen
Definitie:
`Verzamelen` is het bijeenbrengen van objecten in een `verzameling`. Als verzamelobject kan eigenlijk ieder soort object dienen waar verschillende varianten van bestaan. Meestal heeft de verzamelaar een sterke gevoelswaarde bij de objecten. Een verzameling wordt ook een `collectie` genoemd.

Dat is géén verwoording voor Gratis
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Een goed begin?

Bericht door johan willaert »

Sander89 schreef:Iemand met genoeg geld kan net zo makkelijk origineel spul kopen als repro.
Als je het vindt wel, ja.... Maar het vinden is meestal een probleem...
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
ijstheepak
Lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 12 mei 2009, 14:46
Locatie: hoogeveen

Re: Een goed begin?

Bericht door ijstheepak »

En weet iemand ook een goed plekje om te zoeken met een metaaldetector naar hulsen of zo?
Mgv jordi
manen blijven altijd kinderen alleen de speeltjes worden wat duurder!
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Re: Een goed begin?

Bericht door Doornewaard »

ijstheepak schreef:En weet iemand ook een goed plekje om te zoeken met een metaaldetector naar hulsen of zo?
Mgv jordi
Daar zul je toch zelf na op zoek moeten gaan. Niemand geeft graag z'n plekje vrij.
Gebruikersavatar
ijstheepak
Lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 12 mei 2009, 14:46
Locatie: hoogeveen

Re: Een goed begin?

Bericht door ijstheepak »

Oke ja dat klopt wel :P
manen blijven altijd kinderen alleen de speeltjes worden wat duurder!
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Een goed begin?

Bericht door Nick U »

Duik eens in de boeken ;) en soms vind je wo2 spullen op plekken waar je het totaal niet verwacht dus.
Als je nou een mooi veldje ziet waarvan je weet dat het er al een tijdje ligt, ga dan gewoon eens zoeken, het zal je misschien nog wel verbazen wat je vindt ;)
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Gebruikersavatar
ijstheepak
Lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 12 mei 2009, 14:46
Locatie: hoogeveen

Re: Een goed begin?

Bericht door ijstheepak »

Oke bedankt.
Ik zal het eens proberen.
Mgv Jordi.
manen blijven altijd kinderen alleen de speeltjes worden wat duurder!
Gast

Re: Een goed begin?

Bericht door Gast »

Wikipedia...
Militaria of militaire antiquiteiten is de benaming voor alle voorwerpen of replica's van zaken met betrekking tot het krijgswezen, politie en dergelijke, die worden verzameld vanwege hun historische betekenis.
V1Oliver
Lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 feb 2008, 13:57
Locatie: Beveren-Waas

Re: Een goed begin?

Bericht door V1Oliver »

Je kunt toch ook repro verzamelen... Je kunt een pop toch in een repro uniform steken als je dat mooi vindt. Ik zou dat zelf niet doen, maar ieder z'n ding.
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Een goed begin?

Bericht door jurgen »

V1Oliver schreef:Je kunt toch ook repro verzamelen... Je kunt een pop toch in een repro uniform steken als je dat mooi vindt. Ik zou dat zelf niet doen, maar ieder z'n ding.

Waarom zou je dat doen? Wat heb je daar aan?
Ben je al eens bij een postzegelverzamelaar geweest die kopietjes van postzegels in zijn boek heeft geplakt?
Gast

Re: Een goed begin?

Bericht door Gast »

Wat heb je daaraan: er zijn genoeg mensen die wel uniformen willen verzamelen maar die niet kicken op originele spullen. Die uniformen mooie vinden om hoe die eruit zien maar die het niet boeit of het zeventig jaar oud is of twee. Ik kan mij daar wel wat bij voorstellen. Je bent bijvoorbeeld zelf van de stress af over of iets origineel is of niet en bovendien ben je dan ook meteen van het gezeik af van de zogenaamde "experts" op dit soort forums of iets namaak is of echt :wink:
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Een goed begin?

Bericht door ammo »

Gast schreef:Wat heb je daaraan: er zijn genoeg mensen die wel uniformen willen verzamelen maar die niet kicken op originele spullen. Die uniformen mooie vinden om hoe die eruit zien maar die het niet boeit of het zeventig jaar oud is of twee. Ik kan mij daar wel wat bij voorstellen. Je bent bijvoorbeeld zelf van de stress af over of iets origineel is of niet en bovendien ben je dan ook meteen van het gezeik af van de zogenaamde "experts" op dit soort forums of iets namaak is of echt :wink:
Niks dus , je verzameld WO II of niet , repro is gewoon zooi die niks met WO II te maken heeft.
Nemo Me Impune Lacessit
Gast

Re: Een goed begin?

Bericht door Gast »

Vind jij. Dan kan je het modelbouwforum hier ook wel afschaffen. Dat heeft niets met WO2 te maken. Je verzamelt echte tanks of he verzamelt niet :lol:
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Een goed begin?

Bericht door ammo »

Gast schreef:Vind jij. Dan kan je het modelbouwforum hier ook wel afschaffen. Dat heeft niets met WO2 te maken. Je verzamelt echte tanks of he verzamelt niet :lol:
Je kunt modelbouw niet vergelijken , met repro zooi
Nemo Me Impune Lacessit
Gesloten