Vraagje

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
sellies
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2009, 14:43

Vraagje

Bericht door sellies »

Hallo,

Weet iemand wat dit precies is en wat de eventuele waarde er van zou zijn? http://img39.imageshack.us/gal.php?g=dsc00481x.jpg
Het is van mijn opa geweest en hij heeft het aan het eind van de tweede wereldoorlog van de Duiters gejat.
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Vraagje

Bericht door JimK »

Het lijkt mij niet dat uw opa dit van de Duitsers gejat heeft. Het is een oud toneel achtig sabel, en de waarde zal niet veel zijn.
Dit heeft niets te maken met de Duitsers in de Tweede Wereldoorlog.

Gr. Jim
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: Vraagje

Bericht door Westwall »

Het kan wel van een Duitser gejat zijn, maar het is inderdaad in ieder geval geen oorlogse Duitse dolk. Ik denk eerder dat de Duitser hem als oorlogssouvenir ergens heeft meegenomen.
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Vraagje

Bericht door JimK »

Westwall schreef:Het kan wel van een Duitser gejat zijn, maar het is inderdaad in ieder geval geen oorlogse Duitse dolk. Ik denk eerder dat de Duitser hem als oorlogssouvenir ergens heeft meegenomen.
Oja?

Jan, ik denk dat je nog een beetje te weinig ervaring hebt met dit soort verhalen :mrgreen:

Je wilt niet weten hoeveel onzin verhalen mensen vertellen. Het is meer dan 60 jaar geleden, dat moet je niet vergeten. Een misschien echt verhaal komt bij een ander item terecht. En nog veel meer van deze manieren.
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: Vraagje

Bericht door Westwall »

mgschutze schreef:
Westwall schreef:Het kan wel van een Duitser gejat zijn, maar het is inderdaad in ieder geval geen oorlogse Duitse dolk. Ik denk eerder dat de Duitser hem als oorlogssouvenir ergens heeft meegenomen.
Oja?

Jan, ik denk dat je nog een beetje te weinig ervaring hebt met dit soort verhalen :mrgreen:

Je wilt niet weten hoeveel onzin verhalen mensen vertellen. Het is meer dan 60 jaar geleden, dat moet je niet vergeten. Een misschien echt verhaal komt bij een ander item terecht. En nog veel meer van deze manieren.
Ja, dat weet ik. Bij mij is hetzelfde gebeurt. Maar dan een verzonnen verhaal over een britse helm :wink: En ik zeg toch ook niet dat het persé een oorlogssouvenir is?

mvg,

Westwall
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Vraagje

Bericht door S1991 »

Westwall schreef: Ja, dat weet ik. Bij mij is hetzelfde gebeurt. Maar dan een verzonnen verhaal over een britse helm :wink: En ik zeg toch ook niet dat het persé een oorlogssouvenir is?

mvg,

Westwall
Westwall schreef:Ik denk eerder dat de Duitser hem als oorlogssouvenir ergens heeft meegenomen.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Vraagje

Bericht door iknowdintoo »

omgitsme schreef:
Westwall schreef: Ja, dat weet ik. Bij mij is hetzelfde gebeurt. Maar dan een verzonnen verhaal over een britse helm :wink: En ik zeg toch ook niet dat het persé een oorlogssouvenir is?

mvg,

Westwall
Westwall schreef:Ik denk eerder dat de Duitser hem als oorlogssouvenir ergens heeft meegenomen.
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Vraagje

Bericht door Auke »

Jan, je schrijft dat je "eerder denkt" dat de Duitsers de dolk als oorlogssouvenir hebben meegenomen. Dat is dus jouw mening, jouw overtuiging. Uiteraard kun je vrijwel niets zeker weten, maar het is wel erg makkelijk om zo je handen van ieder tegenargument af te trekken ("ik zeg toch ook niet dat het persé een oorlogssouvenir is"). Ik lees zo her en der dan ervaren verzamelaars wat geërgerd raken door jouw mening, dus bij deze van mij de goed bedoelde feedback om aandacht aan je argumentatie te besteden, dat kan een hoop ergernis bij medeforumleden besparen.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Plaats reactie