Mijn eerste plaat.

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Gebruikersavatar
ijstheepak
Lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 12 mei 2009, 14:46
Locatie: hoogeveen

Re: Mijn eerste plaat.

Bericht door ijstheepak »

Hartelijk bedankt.
Mvg Jordi.
manen blijven altijd kinderen alleen de speeltjes worden wat duurder!
Gebruikersavatar
worldwar2freak
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 jun 2009, 10:44

Re: Mijn eerste plaat.

Bericht door worldwar2freak »

ijstheepak schreef: Hoe kan ik de bunker meer laten opvallen?
Mvg Jordi.
De bunker staat inderdaad te ver in een hoekje, het moet om de bunker draaien en niet om de open vlakte ervoor. :wink:
Daarbij komt natuurlijk dat de bunker zo ontworpen is om niet echt op te vallen :wink: :P
Verder wel een leuke ondergrond.

gr. Sander
Rodney1998
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 jul 2010, 15:25

Re: Mijn eerste plaat.

Bericht door Rodney1998 »

die bunker is van revell of niet??
verder een hele mooie plaat.
alleen moet je die weg met jeep mischien wat moderig maken?
Gebruikersavatar
Panzer Meyer
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:06
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Mijn eerste plaat.

Bericht door Panzer Meyer »

Niet slecht voor een eerste landschap.
Een paar tips:

De tank versperringen; als de ruimte tussen tank versperringen te groot is kan je er zo doorheen rijden.

De bunker; dit is het belangrijkste ding op dit landschap, als je deze achteraan in de hoek zet kom hij niet echt goed tot z'n recht, probeer verschillende settings en bedenk wat de beste is. Als je hem onder een hoek met de grond plaat zet komt 'ie meestal beter uit. Verder waren bunkers in oorlogstijd als ijsschotsen, voor een klein gedeelte zichtbaar en voor de rest onder het zand verborgen (tegen luchtverkenning ed)

De infanterie Duits: zou ws liever in dan voor de bunker hun mg willen opstellen en de PAK 40 willen camoufleren.

De infanterie US: Als ze zo zouden proberen aan te vallen worden ze niet erg oud...


Als je de grond plaat wat wilt opleuken kan je er wat hoogte verschil in aanbrengen door eerst een onderlaag oasis (van de kerst stukjes) op aan te brengen, deze met gips te besprenkelen, na het drogen er zand over te lijmen en daarna de boel te verven (of beter, te spuiten) en dan als laatste er wat gras of oude bladeren (van de treinen winkel) op aan te brengen. Je kan tijdens dit werk de voetjes voor de bomen die je hebt gebruikt er in vast lijmen zodat dit er natuurlijk uit komt te zien.
http://tanks1.hyves.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
jaapvanleent
Lid
Berichten: 435
Lid geworden op: 28 dec 2010, 12:16
Locatie: Omstreeks R'dam

Re: Mijn eerste plaat.

Bericht door jaapvanleent »

inderdaad de verf zoals al eerder opgemerkt (ik schilderde mijn soldaten meestal met ongeveer 5 verschillende kleuren).
verder ziet het er prima uit!
Denk bij de volgende plaat iets meer na over positionering van spullen, probeer anders eens iets van een film na te maken (van 'the longest day' kan je bijvoorbeeld de coastline namaken).
Ik ben zelf met modelbouw gestopt en ben nu bezig met het bijeenrapen van een USMC uniform
Als je denkt dat je alles weet, is dit onjuist
Zonder de mensheid zou er nooit een god zijn
Met de mensheid zou god nooit geaccepteerd worden
Bestaat god nu? (voor meer info of leuke gesprekken; PM!)
Plaats reactie