'Oud-SS'er Boere mag worden berecht'

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
502
Lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 04 okt 2007, 19:25

Re: 'Oud-SS'er Boere mag worden berecht'

Bericht door 502 »

Ik zag op youtube zo'n verborgen camera waar Boere op tezien was. Hij haalde gewoon zn schouders op over de vragen die gesteld hebben. Het scheelt hem blijkbaar weinig allemaal...
Ik ben ook van mening of deze hele zaak enig nut noch baat voor iemand heeft..
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: 'Oud-SS'er Boere mag worden berecht'

Bericht door dvaupell »

502 schreef:Ik zag op youtube zo'n verborgen camera waar Boere op tezien was. Hij haalde gewoon zn schouders op over de vragen die gesteld hebben. Het scheelt hem blijkbaar weinig allemaal...
Ik ben ook van mening of deze hele zaak enig nut noch baat voor iemand heeft..
Het feit dat deze man "z'n schouders ophaalt" zegt mogelijk alleen iets over deze man, dáár valt niet zoveel over te zeggen.

Het is mijn mening dat vervolging van dergelijke misdadigers nooit achterwege mag worden gelaten. Dáár zou helemaal geen discussie over moeten zijn. Misschien dat mensen die op het punt staan om oorlogmisdaden te plegen zich dan ook zouden realiseren dat de wereldgemeenschap ze nooit meer met rust zal laten. Dat zou een mooie waarschuwing zijn.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
502
Lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 04 okt 2007, 19:25

Re: 'Oud-SS'er Boere mag worden berecht'

Bericht door 502 »

Je hebt absoluut gelijk, maar of je Boere hiermee nou pakt of aan het denken zet...
Gebruikersavatar
Tommes
Lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 24 sep 2008, 21:57

Re: 'Oud-SS'er Boere mag worden berecht'

Bericht door Tommes »

Ze hadden die man in de jaren na de oorlog moeten terug eisen.. Niet aankomen als hij bijna dood is.. Daar straf je zo'n man echt niet meer mee..
Gezocht alles M.B.T Deventer/Schalkhaar 40-45
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: 'Oud-SS'er Boere mag worden berecht'

Bericht door zjopske »

Tommes schreef:Ze hadden die man in de jaren na de oorlog moeten terug eisen.. Niet aankomen als hij bijna dood is.. Daar straf je zo'n man echt niet meer mee..
De wet is en blijft de wet...
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
bilderboard
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 jul 2009, 01:01

Re: 'Oud-SS'er Boere mag worden berecht'

Bericht door bilderboard »

zjopske schreef:
Tommes schreef:Ze hadden die man in de jaren na de oorlog moeten terug eisen.. Niet aankomen als hij bijna dood is.. Daar straf je zo'n man echt niet meer mee..
De wet is en blijft de wet...
...Die in dit geval weer eens uitstekend bewezen heeft enorme mazen te kennen.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: 'Oud-SS'er Boere mag worden berecht'

Bericht door dvaupell »

Dit gaat niet over de wet. Dit gaat over (gevoel van) rechtvaardigheid en hopelijk een signaal naar toekomstige figuren zoals Boere; "Let op wat je doet - Als je je aan oorlogsmisdaden schuldig maakt, zal de wereldgemeenschap je tot je dood achtervolgen". Dàt moet de boodschap zijn.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
bilderboard
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 jul 2009, 01:01

Re: 'Oud-SS'er Boere mag worden berecht'

Bericht door bilderboard »

dvaupell schreef:Dit gaat niet over de wet. Dit gaat over (gevoel van) rechtvaardigheid en hopelijk een signaal naar toekomstige figuren zoals Boere; "Let op wat je doet - Als je je aan oorlogsmisdaden schuldig maakt, zal de wereldgemeenschap je tot je dood achtervolgen". Dàt moet de boodschap zijn.

Als je spreekt over ''het afgeven van een signaal naar toekomstige figuren zoals Boere'', dan krijg ik toch echt het idee dat we hier over een showproces spreken. Het gevoel van rechtvaardigheid wat bepaalde mensen schijnen te ervaren begrijp ik om moverende redenen ook totaal niet. Wat mij betreft kun je pas over rechtvaardigheid spreken als een dader een passende straf ontvangt; iets wat hier onmogelijk aan de orde kan zijn.
Gebruikersavatar
Tommes
Lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 24 sep 2008, 21:57

Re: 'Oud-SS'er Boere mag worden berecht'

Bericht door Tommes »

dvaupell schreef:Dit gaat niet over de wet. Dit gaat over (gevoel van) rechtvaardigheid en hopelijk een signaal naar toekomstige figuren zoals Boere; "Let op wat je doet - Als je je aan oorlogsmisdaden schuldig maakt, zal de wereldgemeenschap je tot je dood achtervolgen". Dàt moet de boodschap zijn.
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die dit zullen nadoen.. Maar mochten de omstandigheden zich dan toch voordoen dat iemand zo word, dan ben ik van mening dat diegeene zich niets tot weinig van een mogelijk vonnis zal aantrekken..

Ik heb zelf een groot rechvaardigheidsgevoel, maar als ze deze man veroordelen met het huidige rechtsysteem dan ben ik bang dat er niet meer uitkomt dan levenslang, wat in dit geval maar een paar jaar hoogstens zal zijn. In mijn ogen is er maar 1 gepaste straf.. Maarja die hebben ze in de tachtiger jaren van de vorige eeuw afgeschaft...

Afbeelding
Gezocht alles M.B.T Deventer/Schalkhaar 40-45
Gebruikersavatar
502
Lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 04 okt 2007, 19:25

Re: 'Oud-SS'er Boere mag worden berecht'

Bericht door 502 »

Inderdaad, weg met di zooi...
Gebruikersavatar
mark bogers
Lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 01 okt 2009, 20:48
Locatie: Hoogerheide

Re: 'Oud-SS'er Boere mag worden berecht'

Bericht door mark bogers »

Van de ene kant vind ik het goed dat deze man gestraft wordt om zijn daden.
Aan de andere kant vind ik een process alleen maar geldverspilling.

Deze man zal waarschijnlijk beter afzijn in een gevangenis (waar je toch als luxe wordt gehandeld hier in nederland)
Beter dan het bejaardenhuis als je het mij vraagt.

Met vriendelijke groet,

Mark bogers
Karl Fliege, Kanonier der Deutsche Luftwaffe am Einsatzhafen Woensdrecht, Flakstelle Buitendreef 3./Lei. Flak-Abt. 668

Zoekt U informatie over de Slag om Woensdrecht of over Einsatzhafen Woensdrecht '40/'45? Dan bent u bij mij aan het juiste adres!
rammkommando
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jul 2006, 10:28

Re: 'Oud-SS'er Boere mag worden berecht'

Bericht door rammkommando »

Ontegensprekelijk dat oorlogsmisdadigers moeten verhoord, berecht en eventueel veroordeeld worden. Maar niet enkel de oorlogsmisdadigers van één kant, ook de oorlogsmisdadigers die aan de "goede kant" vochten, moeten dit ondergaan. De mensen van het Nederlands verzet die Duitse geuniformeerde soldaten in een hinderlaag lokten, zijn ook oorlogsmisdadigers. Soldaten van het Nederlandse leger die in Indonesië op 9 december 1947 431 burgers doodgeschoten hebben, zijn evengoed oorlogsmisdadigers.

En niet vergeten, zelfs nu gebeuren er nog oorlogsmisdaden. Denk maar eens aan de Israëlische inval in de Gazastrook, wat denk je dat daar alllemaal gebeurd is? En denken jullie dat er ooit één Israëlische soldaat berecht zal worden voor oorlogsmisdaden? Ik betwijfel het, de één mag nu eenmaal meer dan de ander zeker?

Maar iedereen blijft maar praten over Boere maar de essentie dat iedereen gelijk moet berecht worden, wordt steeds vergeten. Dat zegt veel.

rammkommando
Gebruikersavatar
Akko
Lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:14
Locatie: den Belgique

Re: 'Oud-SS'er Boere mag worden berecht'

Bericht door Akko »

Ja zoals rammkommando zei, iedreen moet hetzelfde berecht worden, zelfs al staan ze hoger in rang.
Of zelfs als ze geen rang hebben en gewoon burger zijn.
Het beroven van een leven is een misdaad, een grote misdaad.
Hiervoor moet je hard gestraft worden. Wat voor nut heeft dat nu?
Ander mensen hun leven gedaan maken en die zijn familie laten lijden?


Grtz N.
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Plaats reactie