Hoofd

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
matthewGrunn
Lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 apr 2009, 17:40
Locatie: Groningen

Hoofd

Bericht door matthewGrunn »

Hallo,
Ik had een vraag.Zijn piep schuim hoofden goed voor je hoofddeksel
Mvg,Matthew
World War 2 Collector
Gast

Re: Hoofd

Bericht door Gast »

Maakt niet uit.
Maar het is wel het besten om een hooft voor je hoofddeksels te hebben.
Dit houd mooi de vorm er in.
En staat ook mooier vind ik persoon lijk.
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: Hoofd

Bericht door fritz derochebrune »

Even een quote uit een ander topic:
Jim schreef:
Piepschuim is "opgeklopt" polystyreen. OM dit plastic zo luchtig te krijgen gebruikte men pentaan en stoom.
Pentaan is erg schadelijk voor het milieu. Het nadeel was / is dat nadat je b.v. een mooie piepschuim kop hebt pentaan blijft uitgassen. Deze gas is niet zo gezond maar kan ook andere materialen aantasten. Dus daarom voorzichtig zijn het gebruik bij oude hoofddeksels.

Tegenwoordig gebruikt men geen pentaan in kleinere voorwerpen / verpakkingen. Veel van het huidige piepschuim en andere schuimplastics worden met CO2 gemaakt. Bij heel grote blokken 10 m3 en groter nog wel.
Het is zelfs zo dat men met CO2 ook andere (milieuvriendelijkere en biologisch afbreekbare) materialen als polystyreen kan gebruiken om piepschuim te maken (b.v. suikerriet).
Echter het is zo niet te zien of je piepschuimen kop nog met pentaan is gemaakt of met CO2.
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Re: Hoofd

Bericht door Ivo Wilms »

Iedereen zegt wel altijd dat piepschuimen hoofden slecht zijn e.d. Maar is daar ook bewijs voor? Ik bedoel, is er ooit iemand geweest die een hoofddeksel had dat slechter is geworden door een piepschuimen hoofd?
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
matthewGrunn
Lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 apr 2009, 17:40
Locatie: Groningen

Re: Hoofd

Bericht door matthewGrunn »

Oke bedankt voor de reacties
World War 2 Collector
Gebruikersavatar
magicdutchmen
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 aug 2007, 19:09
Contacteer:

Re: Hoofd

Bericht door magicdutchmen »

Ivo Wilms schreef:Iedereen zegt wel altijd dat piepschuimen hoofden slecht zijn e.d. Maar is daar ook bewijs voor? Ik bedoel, is er ooit iemand geweest die een hoofddeksel had dat slechter is geworden door een piepschuimen hoofd?
Ik ben blij dat jij degene bent die deze "theorie" even in de praktijk gaat testen op je dure hoofddeksels. :P
Neem toch aan dat dit niet zomaar verzonnen is.
http://warhelmets.nl/
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
Plaats reactie