Panzer5's collectie

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Panzer5's collectie

Bericht door S1991 »

sobel schreef:
omgitsme schreef:Ik ga mee met wat Fritz zegt.
Replica is echt not-done bij verzamelaars. Heb dezelfde fout gemaakt en dan wordt je erg verafschuwd bij verzamelaars.
En ook als je na-oorlogs erin hebt zitten
. Dus als je slim bent verkoop je het en koop je eerst boeken over dat wat je wilt gaan verzamelen. En dan kies je wat je precies gaat verzamelen en dan doe je dat en niets anders. Heb ook deze fout gemaakt door luk raak dingen te kopen en geen boeken te kopen. Maar heb uiteindelijk toch de boeken gekocht voor datgene wat ik verzamel en het heeft me al ontzettend goed geholpen.
Dus mijn tip, doe dit ook.

Grt

Wat is dat nou weer voor een reden?? Het lijkt er steeds meer op dat sommigen voor anderen verzamelen!
Het is een reden wat ik zelf mee gemaakt heb. Ik verzamel niet voor anderen maar voor me zelf.
En ik wil hem gewoon een tip mee geven..
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
magicdutchmen
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 aug 2007, 19:09
Contacteer:

Re: Panzer5's collectie

Bericht door magicdutchmen »

En wat ook handig is om te kijken wat binnen je budget valt. Repro kan misschien een goede vervanging lijken voor het origineel. Maar in de praktijk is het weg gegooit geld omdat de waarde die je daar insteekt er met een eventuele verkoop nooit uit zult krijgen. Dit even buiten het hele feit dat de meeste verzamelaars niet koud of warm worden van repro. Persoonlijk vind ik de geschiedenis achter een verzamelstuk het leukste van het hele verzamelgebeuren. Repro is dan wel een representatieve weergave van wat in die tijd werd gedragen maar er heeft niet iemand in die tijd in gelopen. Dat is dan iets waar ik dan eigenlijk de grootste kick van krijg.
http://warhelmets.nl/
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
Gebruikersavatar
toonen
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mei 2009, 18:31

Re: Panzer5's collectie

Bericht door toonen »

magicdutchmen schreef:En wat ook handig is om te kijken wat binnen je budget valt. Repro kan misschien een goede vervanging lijken voor het origineel. Maar in de praktijk is het weg gegooit geld omdat de waarde die je daar insteekt er met een eventuele verkoop nooit uit zult krijgen. Dit even buiten het hele feit dat de meeste verzamelaars niet koud of warm worden van repro. Persoonlijk vind ik de geschiedenis achter een verzamelstuk het leukste van het hele verzamelgebeuren. Repro is dan wel een representatieve weergave van wat in die tijd werd gedragen maar er heeft niet iemand in die tijd in gelopen. Dat is dan iets waar ik dan eigenlijk de grootste kick van krijg.
Daar ga je weer, je verzameld voor jezelf en niet voor anderen. Repro hoeft ook geen weggegooid geld te zijn, als er geen vraag naar zou zijn zou het ook niet aangeboden worden...zolang je maar niet te veel betaald...ik ga ook liever voor de eventuele geschiedenis achter een bepaald item....maar als bepaalde onderdelen vervangen of opgeknapt zijn zodat het item er weer goed uitziet heb ik daar geen moeite mee....het is maar net waar je interesse naar uit gaat.......en het blijft toch een beetje gissen want hoe weet je of een item gebruikt is tijdens een bepaalde slag, voor hetzelfde geldt heeft het al die tijd in een opslag gelegen en is het na de oorlog gebruikt.....you'll never know....
"Qua patet orbis"
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Panzer5's collectie

Bericht door Nico Roelofs »

toonen schreef:Daar ga je weer, je verzameld voor jezelf en niet voor anderen.
Mee eens! Maar wanneer iemand zijn collectie op internet gaat zetten in de hoop op leuke reacties van andere, want daarvoor zet je hem op een forum, moet je ook tegen kritiek kunnen. En dat heb je al snel met collecties waar reproducties inzitten want daar hebben de meeste verzamelaars nu gewoon wat op tegen. Als je geen kritiek op je verzameling wilt hebben moet je deze helemaal voor jezelf houden en geen foto's op internet zetten. Dan zal niemand zeuren over de replica's die in een collectie zitten. :wink:
Gebruikersavatar
toonen
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mei 2009, 18:31

Re: Panzer5's collectie

Bericht door toonen »

Klopt, daar ben ik het ook helemaal mee eens......ik loop ook niet echt warm voor een fotogalerij van repro.....
Maar ik wil alleen benadrukken dat je voor jezelf verzamelt omdat je ergens bepaald gevoel bij hebt of je interesse heeft.....en niet voor andere mensen of opm indruk te willen maken..........
maar inderdaad, om nu je collectie repro-spullen te tonen op een forum waar mensen alleen interesse hebben in origineel spul, is dan ook zinloos......... :frownno:
"Qua patet orbis"
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Panzer5's collectie

Bericht door michiel01 »

we dwalen lekker af, de repro of niet discussie is hiermee ten einde. back on-topic.
Gebruikersavatar
Panzer5
Lid
Lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 aug 2009, 12:03
Locatie: Leeuwarden

Re: Panzer5's collectie

Bericht door Panzer5 »

michiel01 schreef:back on-topic.
Bedankt.
Gebruikersavatar
petertje35
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 aug 2009, 19:47

Re: Panzer5's collectie

Bericht door petertje35 »

Leuke verzameling, al een idee wat je volgende aanwinst word?
''Tijdens de Blitzkrieg in Frankrijk opereerde de 7e pantserdivisie zo snel, dat deze de bijnaam Spookdivisie kreeg.
Zelfs het Duitse opperbevel wist niet altijd waar de divisie zich bevond.....''
Gebruikersavatar
Panzer5
Lid
Lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 aug 2009, 12:03
Locatie: Leeuwarden

Re: Panzer5's collectie

Bericht door Panzer5 »

petertje35 schreef:Leuke verzameling, al een idee wat je volgende aanwinst word?
Bedankt!

Ik denk een medaile, als ik weer genoeg geld heb :P.
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Panzer5's collectie

Bericht door Nick U »

Panzer5 schreef:
petertje35 schreef:Leuke verzameling, al een idee wat je volgende aanwinst word?
Bedankt!

Ik denk een medaile, als ik weer genoeg geld heb :P.

Iets zegt mij dat jij nog geen 15 bent, dat is jammer voor je, dan zou je een baantje kunnen zoeken en dan gaat er wereld voor je open. laat me je één tip geven, probeer je medaille op dit forum te kopen, dan kun je er rustig vanuit gaan dat je niet bewust genaaid word ;)
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Gebruikersavatar
Panzer5
Lid
Lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 aug 2009, 12:03
Locatie: Leeuwarden

Re: Panzer5's collectie

Bericht door Panzer5 »

Nick U schreef: Iets zegt mij dat jij nog geen 15 bent, dat is jammer voor je
Ik ben wel 15 hoor :bonk:. ( Bijna 16 )
, dan zou je een baantje kunnen zoeken en dan gaat er wereld voor je open. laat me je één tip geven, probeer je medaille op dit forum te kopen, dan kun je er rustig vanuit gaan dat je niet bewust genaaid word ;)
ja, dat was ik ook van plan, toch bedankt :wink:.
dennisdebengel
Lid
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 aug 2009, 18:22
Locatie: Noord-Holland

Re: Panzer5's collectie

Bericht door dennisdebengel »

niemand is te vertrouwen, je kan het nooit zeker weten, dus af en toe moet je risico´s nemen
Zoals ik hier al sommige meemaak, zou ik nog wat van ze durven te kopen.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Panzer5's collectie

Bericht door coco »

dennisdebengel schreef:niemand is te vertrouwen, je kan het nooit zeker weten, dus af en toe moet je risico´s nemen
Zoals ik hier al sommige meemaak, zou ik nog wat van ze durven te kopen.
Ben ik het mee-eens je kan beter boeken ter referentie hebben of even na laten kijken anders kan je er gewoon niet vanuit gaan dat het origineel is, omdat het iemand van het forum is ;)

On-topic: leuke collectie.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Panzer5
Lid
Lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 aug 2009, 12:03
Locatie: Leeuwarden

Re: Panzer5's collectie

Bericht door Panzer5 »

Hier een paar van mijn Model tanks:

Jagdtiger:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tiger 1:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sherman m4a3 :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb nog meer model tanks, (vracht)autos, Artillery. ( Howitzers, King Tiger, nog 2x tiger 1, meer Shermans, Willy Jeep enz )
Naar aanvraag wil ik wel meer fotos maken :).
Sorry voor de wat wazige fotos!
Gebruikersavatar
petertje35
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 aug 2009, 19:47

Re: Panzer5's collectie

Bericht door petertje35 »

ziet er leuk uit, zelf gemaakt?
''Tijdens de Blitzkrieg in Frankrijk opereerde de 7e pantserdivisie zo snel, dat deze de bijnaam Spookdivisie kreeg.
Zelfs het Duitse opperbevel wist niet altijd waar de divisie zich bevond.....''
Plaats reactie