Coco's collectie!

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Coco's collectie!

Bericht door coco »

Die gasmaskerbus moet nog een andere voorkomen en veldfles ook, maar ik vind dat even geen prioriteit hebben.
Italiaanse zeltbahnen werden zover ik weet gebruikt aan het oostfront.
En over Affe ik zie vaak genoeg dat mensen uitrusting over hun camo jasjes hebben, maar als dit een winter camo jasje is mag het opeens niet ofzo?

en @ Nick U, tja ik vind het goed eruit zien ook al hebben de hulzen geen punten dat is in Nederland (zonder vergunning) nou eenmaal verboden en moet je mee leren leven.

@ Michiel01, Affe laat ik er opzitten anyway, Gasmaskerbus heb je gelijk in haal ik eraf en die veldfles is Italiaans (orig.) zoals ik al zei tijdelijke oplossing maar kan net zoals de voorraad zak er wel af ;)

iniedersgeval bedankt voor de tips, maar zoals ik al had gemeld voortaan via PB aub ;)

En dan resteerd me nog dit, het eeuwige 'bewijzen' en 'het moet er top uitzien' vind ik soms wat te ver gaan, er zaten zat mensen aan het oostfront dus wie zegt dat er geen één uitrusting over camouflage droeg maar dat daar geen bewijzen van zijn ik kan overigens ook mijn camojasje over de uitrusting doen (waar ik wel foto bewijs van hebt) maar ik vind dat zonde van mijn display.
Ik vind het zo goed eruit zien (na de aanpassingen) en daar draaid het tenslotte toch om :)
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Coco's collectie!

Bericht door JimK »

Leuk. Nu moet je nog een pop erin zoeken :wink:
Het is denk ik de combi van affe met italiaanse camo etc wat Michiel bedoeld.
Een Affe is opzich wel iets typisch vroegs wat gaaf staat op een M36 of M40 uniform. Later zou ik persoonlijk meer voor een mooie rugzak of Y-riem zonder rugzak gaan.
Als jij de patroonband mooi vind moet je dat doen, ik zou het persoonlijk ook niet doen, maar ieder zijn gevoel erbij.

Laat de foto's van de rest ook nog maar komen :wink:
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Coco's collectie!

Bericht door ammo »

Nette verzameling,Ruben .En wat betreft de (pop)ziet er leuk uit, alleen ik zou de affe er af laten zoals , Jim en Michiel,al
aangaven,En over de patroon band kan ik kort zijn , kan niet.
Nemo Me Impune Lacessit
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Coco's collectie!

Bericht door coco »

Bedankt Allemaal.

Ik wil opzich ook wel Y-riemen maar moet eerst ff sparen en vond dat tot nu toe eingelijk niet echt belangrijk ofzo, maar het is wel veel mooier ;)
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Re: Coco's collectie!

Bericht door Veltro »

@Coco;

"@ Michiel01, Affe laat ik er opzitten anyway, Gasmaskerbus heb je gelijk in haal ik eraf en die veldfles is Italiaans (orig.) zoals ik al zei tijdelijke oplossing maar kan net zoals de voorraad zak er wel af "

De veldfles is wel origineel, maar wel na-oorlogs.
Ik zou hem er dus afhalen.

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Coco's collectie!

Bericht door coco »

Veltro schreef:@Coco;

"@ Michiel01, Affe laat ik er opzitten anyway, Gasmaskerbus heb je gelijk in haal ik eraf en die veldfles is Italiaans (orig.) zoals ik al zei tijdelijke oplossing maar kan net zoals de voorraad zak er wel af "

De veldfles is wel origineel, maar wel na-oorlogs.
Ik zou hem er dus afhalen.

Veltro
Veldfles is al eraf, maar ik wist niet dat hij na-oorlogs was bedankt ;)
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
PLUNJEBAAL
Lid
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 aug 2009, 15:05

Re: Coco's collectie!

Bericht door PLUNJEBAAL »

voor de rest is het ook niet veel. Mijn lugerholster is nog meer waard dan jou hele verzameling
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Coco's collectie!

Bericht door coco »

PLUNJEBAAL schreef:voor de rest is het ook niet veel. Mijn lugerholster is nog meer waard dan jou hele verzameling
Laat maar zien dan....
Aangezien iedereen toch weet dat je Jantje Beton bent heb ik vrij weinig zin om hier verder op te reageren, On-topic verder of opzouten.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
PLUNJEBAAL
Lid
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 aug 2009, 15:05

Re: Coco's collectie!

Bericht door PLUNJEBAAL »

ik ben helemaal geen jantjebeton. betweter. krijg niet zoveel praatjes, als je nog niet veel weet
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Coco's collectie!

Bericht door S1991 »

PLUNJEBAAL schreef:ik ben helemaal geen jantjebeton. betweter. krijg niet zoveel praatjes, als je nog niet veel weet
Aan je zinsbouw te zien lijk je me wel Jantje Beton. Maar goed om dit achter wegen te laten en om dit topic weer te vervuilen ga ik hier niet op in.
Als jij zo overtuigt bent dat je luger holster meer waard is dan Coco's gehele verzameling, zou ik zeggen POST JE VERZAMELING !
En om on-topic te komen. Coco het ziet niet verkeerd uit, succes met je Oostfront pop !
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Coco's collectie!

Bericht door coco »

Het heeft allemaal geen nut meer.
Ik wil iedereen hierbij bedanken voor de kennis die ik afgelopen 2 jaar op heb mogen doen, maar door (om Edgars woorden te gebruiken) de speeltuin van de laaste tijd zie ik geen nut meer om mijn account nog te gebruiken.
Iedereen nogmaals bedankt voor de info :)

Mvg,
Coco

Ps: Mods hier mag een slotje op =)
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
PLUNJEBAAL
Lid
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 aug 2009, 15:05

Re: Coco's collectie!

Bericht door PLUNJEBAAL »

omgitsme schreef:
PLUNJEBAAL schreef:ik ben helemaal geen jantjebeton. betweter. krijg niet zoveel praatjes, als je nog niet veel weet
Aan je zinsbouw te zien lijk je me wel Jantje Beton. Maar goed om dit achter wegen te laten en om dit topic weer te vervuilen ga ik hier niet op in.
Als jij zo overtuigt bent dat je luger holster meer waard is dan Coco's gehele verzameling, zou ik zeggen POST JE VERZAMELING !
En om on-topic te komen. Coco het ziet niet verkeerd uit, succes met je Oostfront pop !
DAT BEN IK NIET jantje beton heb de kleuterschool tenminste nog afgemaakt, ik niet.
Maar jullie zijn niet veel verder gekomen dan de peuterspeelzaal.
Ik hem meer en mooier spul dan jou
En ik wist niet dat het een oostfront pop was, dacht wat anders.
Maar zoek het lekker uit
Gebruikersavatar
PLUNJEBAAL
Lid
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 aug 2009, 15:05

Re: Coco's collectie!

Bericht door PLUNJEBAAL »

coco schreef:Het heeft allemaal geen nut meer.
Ik wil iedereen hierbij bedanken voor de kennis die ik afgelopen 2 jaar op heb mogen doen, maar door (om Edgars woorden te gebruiken) de speeltuin van de laaste tijd zie ik geen nut meer om mijn account nog te gebruiken.
Iedereen nogmaals bedankt voor de info :)

Mvg,
Coco

Ps: Mods hier mag een slotje op =)

misschien kunt je beter naar balorig gaan.
Misschien is daar meer te doen
veel plezier coco petalo de zigeunerkoning
Gebruikersavatar
zundapp
Lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 okt 2006, 19:28
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Coco's collectie!

Bericht door zundapp »

Ik vind het jammer dat er steeds meer kinderachtig gedrag op dit forum wordt vertoond.
Natuurlijk is dit ook een discussie forum, maar het is jammer dat iemand op zo een manier een slotje op zijn bericht moet doen. Misschien is dit daarom ook de reden dat ik hier niet meer zo vaak te vinden ben. Jongens respecteer iedereen zijn verzameling, en maak geen onderscheid.

Mvg Zundapp

PS Coco: Mooie verzameling, en probeer zo door te gaan!
Altijd intressen in sumpftarn collectie.
http://www.diekrieg.tk
Gebruikersavatar
PLUNJEBAAL
Lid
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 aug 2009, 15:05

Re: Coco's collectie!

Bericht door PLUNJEBAAL »

ze kunnen ook veel goed tegen andere mensen zeuren dat iets repro of naoorlogs is. dat blijven ze dan lekker herhalen met de hele kliek. Ze vinden allemaal dat ze prachtige spullen hebben en dat vinden ze van elkaar ook. Is er een nieuwkomer, met veel spul die 17 is, beginnen ze te zeuren over een ss´er die repro is, terwijl ze zelf nog niets in de verzameling hebben, behalve een arbeitsbuch en een postzegel.

Dus zeggen ze wat, kunnen ze het terugverwachten
Gesloten