Schindlers List!

Films, series en documentaires over WOII
Joey
Lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 mei 2004, 18:37
Locatie: Nunspeet
Contacteer:

Schindlers List!

Bericht door Joey »

Shinderslist is een WO2 film heel mooi.
Het ziet er echt realistich uit!
Ik hou mijn spreekbeurt over de WO2 en ik haalde info en zag ik dit!
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Wat vond je het mooiste van de film? De acteurs? De decors? De omgeving? De dialogen? Verteel eens wat meer. :)

De verfilming vond ik beter te begrijpen dan het boek. Er zitten zo veel namen in het boek, dat ik al snel niet meer snapte wie de 'goeden' en wie de 'slechterikken' waren. In de film zaten ook wel veel personages, maar dat was iets makkelijker te volgen. Ze wilden natuurlijk het verhaal van zoveel mogelijk mensen vertellen.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Joey
Lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 mei 2004, 18:37
Locatie: Nunspeet
Contacteer:

Bericht door Joey »

Ik heb maar de helft gezien van die film bij Eva Braun.
Maar de omgeving zag er wel mooi uit!
maar hoe ze neerwerden geknald ook wel!
Ik hou mijn spreekbeurt over de WO2 en ik haalde info en zag ik dit!
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Joey schreef:Ik heb maar de helft gezien van die film bij Eva Braun.
Maar de omgeving zag er wel mooi uit!
maar hoe ze neerwerden geknald ook wel!
Hoe mensen neergeknald werden zag er 'wel mooi uit'???
:shock:

Het was een mooie, indrukwekkende en realistische film, gaf redelijk authentiek weer hoe weinig waarde de kampbeulen hechtte aan de levens van gevangenen.
Alleen het einde vond ik niets, echt te emotioneel, te amerikaans, te hollywood.
Dat trok ik net even niet.
En natuurlijk vond ik het zwak dat er niet gewoon originele talen werden gebruikt.
Geen excuses daarvoor, spielberg had het gekunt.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Welke omgeving vond je mooi Joey? De natuur? Die heb ik maar weinig gezien geloof ik. Of de decors? Of wat anders?

Bedoel je niet een andere film? In Schindlers List werd maar weinig geschoten.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Joey
Lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 mei 2004, 18:37
Locatie: Nunspeet
Contacteer:

Bericht door Joey »

ja,er werd best wel veel in geschoten hoor in een rijtje.
De omgeving met al die kapotten dingen!
Ik hou mijn spreekbeurt over de WO2 en ik haalde info en zag ik dit!
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Je heb inderdaad een paar keer dat er gevangenen worden neergeschoten, dat gebeurt best vaak in films. Vond je het in deze film beter verfilmd dan in andere films? Dat vraag ik omdat je het specifiek noemt. Of vind je het 'schieten' op zich leuk? Als dat zo is, zijn er vast films die je nog veel leuker vindt.

Over welke kapotte dingen heb je het? Ik zit nu na te denken wat er voor kapots in de film zit, maar ik kan zo gauw niks bedenken.

Jammer dat je maar de helft gezien hebt, als je de kans hebt, moet je hem zeker eens helemaal kijken.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik denk dat je "mooi" kunt vervangen door "indrukwekkend" of "realistisch", dat komt wat respectvoller over.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Ik denk trouwens ook niet echt dat een 11-jarige het verhaal achter de Holocaust en achter Schindlers List helemaal kan begrijpen.....
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Als je het goed uit zou leggen wel.

Tenminste, mijn lio-klasje begreep heel goed waar 't over ging, en die waren dan nog een (a twee) jaar jonger (groep 6).
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Joey
Lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 mei 2004, 18:37
Locatie: Nunspeet
Contacteer:

Bericht door Joey »

ja,ik hou van veel schieten!
Ik hou mijn spreekbeurt over de WO2 en ik haalde info en zag ik dit!
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Joey schreef:ja,ik hou van veel schieten!
hoe oud ben jij?
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Joey schreef:ja,ik hou van veel schieten!
Dat is nog geen excuus om beelden van Duitsers die Joden dood schieten mooi te vinden. Mensen dood maken is gewoon niet mooi.
En Marloes, volgens mij zijn er wel 10 posts waarin word gezegd dat Joey 11 is :roll:
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Joey schreef:ja,ik hou van veel schieten!
Dan denk ik dat je meer hebt aan een film van Rocky. Die schiet er op los.

Je komt nu een beetje respectloos over. De film is waargebeurd en het lijkt nu net of jij het leuk vindt dat die mensen toen neergeschoten zijn. Ik ga er maar van uit dat dit niet het geval is. Het is wel handig als je alles een keertje extra leest voor je gaat posten. Tijdens de oorlog is er veel ergs gebeurd en je kunt mensen behoorlijk tegen je in het harnas jagen als je zegt dat je het (waargebeurde) neerschieten en de kapotte gebouwen leuk vond.
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

LHek schreef:
Joey schreef:ja,ik hou van veel schieten!
Dat is nog geen excuus om beelden van Duitsers die Joden dood schieten mooi te vinden. Mensen dood maken is gewoon niet mooi.
En Marloes, volgens mij zijn er wel 10 posts waarin word gezegd dat Joey 11 is :roll:
aha...tja ik lees niet alles...sommige mensen moeten ook werken :P
ach het verklaard een hoop.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Plaats reactie