Natres

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Natres

Bericht door sobel »

Vraagje, iemand hier die bij de Natres zit? en zoja mij een wat korte uitleg kan geven? (heb de website al gelezen maar hoor het liever van iemand die er daadwerkelijk bij zit.)
Ik ben aan het overwegen om mijzelf aan te melden.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Re: Natres

Bericht door Dodo »

sobel schreef:Vraagje, iemand hier die bij de Natres zit? en zoja mij een wat korte uitleg kan geven? (heb de website al gelezen maar hoor het liever van iemand die er daadwerkelijk bij zit.)
Ik ben aan het overwegen om mijzelf aan te melden.
Wat wil je precies weten? Er lopen op dit forum wat actief dienende militairen rond die je op bepaalde vragen denk ik wel wat info kunnen geven.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Re: Natres

Bericht door viny »

Hey,
Natres valt in bij het ondersteunen van grote(internationale) oefeningen, crisis situaties en algemene beschermings handelingen zoals het wachtlopen weekends op kazerne's/militaire complexen etc.

groetjes
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Natres

Bericht door sobel »

Tnx!

Ben nu via een dorpsgenoot in contact met een natres militair, dus daar ook nog maar even wat info inwinnen :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Re: Natres

Bericht door viny »

sobel schreef:Tnx!

Ben nu via een dorpsgenoot in contact met een natres militair, dus daar ook nog maar even wat info inwinnen :)

Verder nog info nodig?

-Heb vaak genoeg bonje met ze
-Ze lopen met C7a1's omdat ze niet kunnen schieten :lol:
-Je ziet bijna geen onderofficieren/officieren(alleen maar oude manschappen, een soldaat van 50, huh :lol: )
-Ze gaan niet op uitzending
-Stiekem is het toch leuk verdienen
-Vaak ook hobbyisten/oud militairen
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Natres

Bericht door Charly1975 »

viny schreef: Verder nog info nodig?

-Heb vaak genoeg bonje met ze
-Ze lopen met C7a1's omdat ze niet kunnen schieten :lol:
-Je ziet bijna geen onderofficieren/officieren(alleen maar oude manschappen, een soldaat van 50, huh :lol: )
-Ze gaan niet op uitzending
-Stiekem is het toch leuk verdienen
-Vaak ook hobbyisten/oud militairen
-Het bonje hebben kan dus ook aan jou liggen :wink:
-Is het dan de bedoeling dat men kan schieten ? Volgens mij wordt je als actieve militair al genaaid op het moment dat je je wapen gebruikt want je wordt wel uitgezonden maar het is niet de bedoeling dat een Nederlandse militair daadwerkelijk schiet....stel je voor dat je iemand raakt.
-Soldaten boven de 50 kunnen tenminste nog marcheren ! Het was altijd een genot om te kijken naar de oudere soldaten tijdens het defilé in Wageningen waarin de ouderen lieten zien dat in de maat lopen veel mooier is dan een beetje achter elkaar sjokken zoals de actieve soldaten lieten zien. Een soldaat van 50 heeft dus ook nog zo z'n waarde :mrgreen:
-Nee ze gaan ook niet op uitzending...maar dat is ook niet de bedoeling van de NATRES. De NATRES is bedoeld voor de veiligheid in eigen land.
-Hmmm ik ga er toch ook maar eens over nadenken :P
-Je moet toch wat te doen hebben boven de 50 :mrgreen:
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Re: Natres

Bericht door viny »

Charly1975 schreef: -Is het dan de bedoeling dat men kan schieten ? Volgens mij wordt je als actieve militair al genaaid op het moment dat je je wapen gebruikt want je wordt wel uitgezonden maar het is niet de bedoeling dat een Nederlandse militair daadwerkelijk schiet....stel je voor dat je iemand raakt.

-Nee ze gaan ook niet op uitzending...maar dat is ook niet de bedoeling van de NATRES. De NATRES is bedoeld voor de veiligheid in eigen land.
Wat de fuck weet jij over wat wij wel en niet mogen op uitzending? Jij zit met je snufferd voor de tv en gelooft alleen maar wat daar wordt gezegt. :?

Nee omdat ze niet op uitzending gaan zet ik het er toch bij? Sobel wil graag wat meer weten en ik vertel hem dat, kom jij een beetje bij de hand doen :S
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Natres

Bericht door Charly1975 »

viny schreef: Wat de fuck weet jij over wat wij wel en niet mogen op uitzending? Jij zit met je snufferd voor de tv en gelooft alleen maar wat daar wordt gezegt. :?

Nee omdat ze niet op uitzending gaan zet ik het er toch bij? Sobel wil graag wat meer weten en ik vertel hem dat, kom jij een beetje bij de hand doen :S
Zie PB
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Re: Natres

Bericht door Dodo »

Overigens gaan bepaalde Natres militairen wél op uitzending. Mooie van die lui is dat ze ook nog een civiele opleiding hebben die bijzonder praktisch kan zijn.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Jonkerman
Lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 25 jan 2009, 22:36

Re: Natres

Bericht door Jonkerman »

Je kunt bijvoorbeeld ook als HBO'er (met diploma) instromen in die taak die je geleerd hebt als officier, dan ben je binnen 2 jaar aan het werk.
Plaats reactie