Collectie Kugelblitz

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Collectie Kugelblitz

Bericht door Kugelblitz »

Heren,

Bij deze zal ik mijn bescheiden collectie ook maar eens plaatsen.
Ik heb zo'n 2 jaar geleden een tijd lang vrij fanatiek verzameld en een kleine collectie met kwaliteitsspullen opgebouwd.
Het mag misschien niet veel zijn, maar alle items verkeren in uitstekende staat en hier en daar zit ook een wat zeldzamer stuk...

De afgelopen tijd heb ik eigenlijk nooit meer iets nieuws gekocht, omdat ik ook nog andere prioriteiten en interesses heb, maar ik ben Duitse militaria toch altijd mooi blijven vinden. Af en toe heb ik nog eens wat foto's aangekocht, maar veel was het niet... Wel volgde ik vrijwel dagelijks diverse fora en las veel op internet, maar daar bleef het dan ook bij.

Toch begint het de laatste maanden weer te 'kriebelen' en ben ik weer wat actiever bezig met mijn collectie. Zo heb ik alle items weer eens netjes ingevet en afgestoft en ben ik nieuwe foto's aan het maken. In dit topic zal ik dan ook mijn huidige collectie gaan posten en eventueel updaten mocht dat nodig zijn...

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door Kugelblitz »

Heren,

In deze post zal ik de komende tijd foto's van mijn huidige collectie gaan plaatsen. Ook zal ik proberen bij elk stuk een kleine beschrijving te geven, voor wat extra achtergrondinformatie. Bij eventuele nieuwe aanwinsten wordt deze post dus ook steeds ge-update, zodat alles overzichtelijk in één bericht staat! :)
Daarnaast moet worden opgemerkt dat niet alle items uit mijn collectie hier geplaatst zullen worden, enkel mijn favoriete exemplaren zullen hier verschijnen.
Vragen en/of opmerkingen zijn uiteraard altijd welkom...

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Verwundeten Abzeichen in Schwarz

Het Abzeichen is ongestempeld en in gebruikte staat. Onder de zwarte verf is duidelijk de goud/gele messingkleur te zien, wat duidt op een wat vroeger exemplaar. Al met al in mooi gedragen staat, compleet met het papieren zakje.

Afbeelding

Voorzijde

Afbeelding

Achterzijde

Afbeelding

Close-up voorzijde

Afbeelding

Close-up achterzijde

Afbeelding

Close-up sluiting


Ostmedaille

De medaille verkeert in mooi gebruikte staat en is in de ring gestempeld met '10', wat staat voor de Hersteller Förster & Barth, Pforzheim. Tevens is een Spange te zien, welke als alternatief voor het lint door het knoopsgat, gewoon op het uniform gedragen kon worden. Zowel medaille als Spange verkeren in mooie gedragen staat en zijn compleet met het papieren zakje.

Afbeelding

Voorzijde

Afbeelding

Achterzijde

Afbeelding

Close-up Spange

Afbeelding

Close-up voorzijde

Afbeelding

Close-up achterzijde

Afbeelding

Gemarkeerd met Hersteller '10'


Kriegs-Verdienstkreuz 2. Klasse mit Schwertern

Dit Kreuz is in de ring gestempeld met '10', wat staat voor de Hersteller Förster & Barth, Pforzheim. Dit exemplaar is uitgereikt op 15 april 1945, wat met de hand op het papieren zakje is geschreven. Dit komt tevens overeen met het laat oorlogse materiaal waarvan het Kreuz gemaakt is, namelijk zink. Kreuz verkeert in licht gedragen, maar mooie staat.

Afbeelding

Voorzijde

Afbeelding

Achterzijde

Afbeelding

Close-up voorzijde

Afbeelding

Close-up achterzijde

Afbeelding

Close-up datum zakje

Afbeelding

Gemarkeerd met Hersteller '10'


Deutsches Schutzwall-Ehrenzeichen

Deze medaille is ongestempeld en verkeert in licht gedragen staat. Het is een laat oorlogs exemplaar, te zien aan het materiaal waaruit hij bestaat, namelijk zink. Een compleet setje met het papieren zakje erbij.

Afbeelding

Voorzijde

Afbeelding

Achterzijde

Afbeelding

Close-up voorzijde

Afbeelding

Close-up achterzijde


Eiserners Kreuz II. Klasse

Dit EKII is ongestempeld en verkeert in zeer goede originele staat. Tevens heeft het een vrij lang lint en uiteraard ook het blauwe papieren zakje is aanwezig. Bijkomend zou dit EKII oorspronkelijk uit een NSB lotje afkomstig zijn.

Afbeelding

Voorzijde

Afbeelding

Achterzijde

Afbeelding

Close-up voorzijde

Afbeelding

Close-up achterzijde

Afbeelding

Close-up 1939

Afbeelding

Close-up 1813

Afbeelding

Lint


Schildje Nederlandse SS, 3e variant (zogenaamd Dachau-type)

Dit Nederlandse SS schildje verkeert in absolute mint conditie en is 100% origineel. Het is de meest voorkomende variant en wordt onder verzamelaars het 'Dachau-type' genoemd, aangezien men bij de bevrijding van dit kamp deze schildjes tegen kwam. Voor zover ik weet is er nog geen fotografisch bewijs dat deze schildjes ook werkelijk gedragen zijn, wel staat vast dat ze origineel zijn. Deze variant is RZM-gestikt.

Afbeelding

Voorzijde

Afbeelding

Achterzijde

Afbeelding

Close-up oranje-blanje-bleu

Afbeelding

Perspectief


Armbinde Deutsche Wehrmacht

Deze Armbinde verkeert in zeer goede staat, zonder vlekken of scheuren en is niet gestempeld. Wel is het de variant waarbij de tekst gestikt is en niet de veel voorkomende variant met machinaal gedrukte tekst. Deze banden werden gedragen door personen die in opdracht van de Wehrmacht werkzaamheden uitvoerden.
Dergelijke armbanden worden enorm veel nagemaakt, evenals de stempels. Aangezien er talloze varianten bestaan en ook diverse privé aanmaken is het vaak lastig de originaliteit te beoordelen en de originelen er tussenuit te halen.

Afbeelding

Voorzijde

Afbeelding

Achterzijde

Afbeelding

Close-up tekst


Nahkampfmesser

Dit Nahkampfmesser is in mooie gebruikte staat en nagenieg ongeslepen. Ook de schede zit nog mooi in de lak en de drie delen van de bevestigingsclip zijn nog geheel intact. Het lemmet is net voor het heft met de letter 'S' gestempeld. Dergelijke messen werden zowel door de Wehrmacht als de Waffen-SS gebruikt en meestal in de laars (Stiefelmesser) gedragen, of tussen het uniform gestoken. Deze messen redelijk zeldzame items en vaak behoorlijk aan de prijs. Daarnaast zijn er veel verschillende (WOI) varianten en repro's in omloop, wat de koop niet altijd even makkelijk maakt en de prijs voor een origineel exemplaar doet stijgen.

Afbeelding

Voorzijde mes met schede

Afbeelding

Achterzijde mes met schede

Afbeelding

Lemmet met close-up Hersteller 'S'

Afbeelding

Close-up heft

Afbeelding

Zijdelings


Seitengewehr 98K mit Offiziers-Troddel

Deze K98 bajonet is een van de mooiste items uit mijn collectie. Het is een vroeg oorlogs exemplaar, maar helaas niet nummergelijk. De bajonet is uit 1939 en de frog uit 1940. De bajonet is in absolute mint staat, het lemmet heeft nog al zijn originele blauwing, evenals de schede. Bovendien is het lemmet gestempeld met 'F.Herdera.Sn'.
De lederen frog verkeert eveneens in top staat en is gestempeld met 'Hans Römer Neu-Ulm 1940'. Daarnaast heeft de frog een schiterende donker groene officiers portepee met zilveren stiksel.

Afbeelding

Bajonet met schede

Afbeelding

Lemmet

Afbeelding

Close-up Hersteller 'F.Herdera.Sn'

Afbeelding

Close-up portepee

Afbeelding

Close-up Hersteller 'Hans Römer Neu-Ulm 1940'


Extra-Seitengewehr 98K

Deze parade bajonet is in vrijwel mint staat en waarschijnlijk nooit gebruikt. Het lemmet glimt als een spiegel en vertoont geen enkel krasje, tevens gestempeld met 'Krebs Solingen'. Deze bajonet heeft een interessant verhaal en is daardoor bijzonder waardevol voor mij. Zo is hij net na de oorlog in een bunker gevonden, te Scheveningen (Den Haag). Dit verhaal is hoogstwaarschijnlijk ook werkelijk waar, aangezien ik zelf in Den Haag woon en de bajonet via via verkregen heb. Daarnaast is deze bajonet duidelijk een laat oorlogse variant, doordat het heft van zink gemaakt is en niet is voorzien van het gebruikelijke chroomlaagje. Daarnaast zit er nog een rood stukje vilt op de plek waar de bajonet op de K98 geschoven zou moeten worden. Dit in combinatie met bovenstaande factoren duidt erop dat deze bajonet net uit de opslag komt en nooit werkelijk gebruikt is.
De frog hoort er echter nier origineel bij en heb ik alleen toegevoegd ter tijdelijke completering. Ik zoek nog steeds een mooie laat oorlogse parade frog...

Afbeelding

Bajonet met schede

Afbeelding

Lemmet

Afbeelding

Close-up Hersteller 'Krebs Solingen'

Afbeelding

Close-up rood stukje (depot?)vilt


Feld Taschenlampe

Deze Zeiler zaklantaarn verkeert in gebruikte, maar goed functionerende staat. Dit is waarschijnlijk een privé aankoop geweest, zoals wel gebruikelijk was bij zaklantaarns en dergelijke persoonlijke items. Hij is gestempeld met 'No.4640' en heeft een lederen riempje aan de achterzijde ter bevestiging aan het uniform. Tevens kan men een rode of groene schijf voor het gloeilampje schuiven, zodat deze zaklantaarn ook als seinlamp gebruikt kon worden.

Afbeelding

Voorzijde

Afbeelding

Achterzijde

Afbeelding

Binnenzijde


Koppel und Koppelschloss


Deze lederen riem met koppelslot verkeert in een mooie gedragen staat. Het koppelslot is de stalen variant en vertoont nog een deel van de orignele verflaag. Het slot is compleet met leertje en is gestempeld met 'Franke & Co 1941'. De riem zelf is nog in zeer goede en soepele staat en is gestempeld met 'Ernst Angermann 1941'.

Afbeelding

Voorzijde

Afbeelding

Achterzijde


Feldbinde und Feldbindenschloss für Offizier

Deze officiersriem met koppelslot verkeert in goede lichtgedragen staat, voor zover ik weet is het een ongestempeld exemplaar. Het koppelslot is van aluminium, evenals de andere delen op de riem zelf. De binnezijde van de riem is voorzien van een donkergroene laag suède en de buitenzijde is gestikt met een zilverkleurige metaaldraad afgewisseld met donkergroen garen. Al met al een zeer fraai en zelden gezien item.

Afbeelding

Voorzijde

Afbeelding

Achterzijde koppelslot

Afbeelding

Bevestigingsmechanisme

Afbeelding

Close-up riem


Gasmaske M38 mit Blechbüchse

Dit M38 gasmasker verkeert in een mooie lichtgebruikte staat en is helemaal compleet. Zowel masker als bus komen uit 1943 en hebben altijd bij elkaar gehoord. De bus heeft nog veel van de oorspronkelijke donkergoene verf en is compleet met spiraal, poetsdoek en reserve glaasjes. Daarnaast is de bus aan de binnenkant van het deksel beschreven met 'Ernst Schultze' en zijn de originele canvas draagriemen aanwezig. Deze ontbreken over het algemeen of zijn vaak reproducties...
Ook het masker verkeert in goede staat en heeft nog zijn originele glaasjes. Alle riemen en elastieken zijn aanwezig en verkeren in soepele en nette staat. Tevens is de mooi gestempelde filter aanwezig.
Al met al een veelal ondergewaardeerd item, dat (mits het in complete en originele staat te vinden is) toch een flinke prijs heeft...

Afbeelding

Blechbüchse

Afbeelding

Close-up sluiting

Afbeelding

Binnenzijde met Klarscheiben en Hautentgiftungsmittel

Afbeelding

Gasmaske

Afbeelding

Binnenzijde masker


Foto's Den Haag

Een ander interessegebied van mij is Den Haag en omstreken ten tijde van de Tweede Wereldoorlog. Ik verzamel dan ook naast Duitse militaria vrijwel alles wat met Den Haag te maken heeft in deze periode. Dit kunnen foto's zijn, maar ook documenten en andere voorwerpen.
Deze items zijn vrijwel altijd behoorlijk schaars en daar is de prijs dan ook naar. Juist dit gegeven maakt dat het des te meer voldoening geeft wanneer je zo'n item aan je verzameling kunt toevoegen. Daarnaast bevatten ze vaak veel informatie, welke ik goed kan gebruiken voor mijn research.
Bij deze mijn voorlopige collectie foto's van Den Haag. Ondanks het feit dat er al copyright opstaat, wil ik nogmaals dringend verzoeken deze foto's niet te gebruiken zonder mijn toestemming.

Afbeelding

Prachtige foto van de voorzijde van het Kurhaus te Den Haag. De precieze datum van deze foto is onbekend, wel is aan te nemen dat deze uit de eerste oorlogsjaren stamt. De foto is op de achterzijde beschreven met ''Kurhaus Den Haag'' en is gedrukt op Agfa-Lupex papier.

Afbeelding

Tweede Duitse Heer soldaten poseren met paard en wagen voor het Paviljoen Von Wied, aan de boulevard van Scheveningen. Beiden hebben de rang van Gefreiter, te zien aan het embleem op de linker mouw. Foto is onbeschreven en gedrukt op Agfa-Lupex papier.

Afbeelding

Duitse Heer soldaten poseren met paarden en wagens in de zee, aan het Scheveningse strand. De foto is onbeschreven en gedrukt op Agfa-Lupex papier.

Afbeelding

Dezelfde soldaat met paard en wagen, als uiterst rechts te zien op de vorige foto. De foto is onbeschreven en gedrukt op Agfa-Lupex papier.

Afbeelding

Duitse soldaten met paarden en wagens bij een prikkeldraadversperring. De foto is waarschijnlijk genomen in een van de straten net achter de kust. Opmerkelijk is dat de soldaten niet gewapend zijn en ook geen K98 partonentasjes aan hun koppels dragen, alhoewel het gebied natuurlijk Sperrgebiet was. De foto is beschreven op de achterzijde met ''Unser Stacheldraht Verhau'' en is gedrukt op Agfa-Lupex papier.

Afbeelding

Twee Duitse soldaten met paarden in Den Haag. De Gefreiter op het paard heeft een Verwundeten Abzeichen op zijn Feldbluse en de staande soldaat een EKII lint door zijn knoopsgat. De foto is onbeschreven en gedrukt op Agfa-Lupex papier.

Afbeelding

Vier Duitse soldaten poseren op de boulevard te Scheveningen, allen dragen een overjas en Schiffchen. Op de achtergrond is de oude Pier te zien, welke op 26 maart 1943 afbrandde. Men neemt aan dat dit door de Duitse werd gedaan, om een mogelijke invasie vanuit Engeland te vermoeilijken. De foto is onbeschreven en gedrukt op Agfa-Lupex papier.

Afbeelding

Deze 3 Junkers Ju-52 hebben net Duitse Fallschirmjäger afgeworpen boven Den Haag, in de vroege ochtend van 10 mei 1940. Het rechter toestel zou even later neerstorten in de 2e Adelheidstraat. Rechts onderaan de foto staat ''Herinnering Mei 1940'', wat echter niet betekent dat het hier om een naoorlogse reproductie, of fotoserie gaat. In deze periode had de doorsnee burger geen geld voor een fotocamera en was dit alleen weggelegd voor rijken of beroepsfotografen: de prijs van een fotorolletje was ongeveer een derde van het maandsalaris van een arbeider. Tevens werden particuliere foto's destijds uitsluitend in de apotheek ontwikkeld.
Daarbij komt dat men nog geen televisie had en alles via radio en krant te weten kwam. Juist om deze reden werden er destijds vaak op kleine schaal meerdere foto's gedrukt van een bijzondere gebeurtenis. Op deze wijze kon men dus toch een eigen foto hebben, bij gebrek aan een eigen fotocamera.
Ook de bovenstaande foto maakt deel uit van een origineel, waarvan vervolgens meerdere exemplaren zijn afgedrukt. De belettering is waarschijnlijk op het originele negatief aangebracht, of op de glasplaatfoto. Het is dus heel duidelijk géén naoorlogse reproductie, of een fotoserie met tekst en nummers op de achterzijde. Het is een originele foto uit mei 1940, waarvan men meerdere exemplaren heeft afgedrukt. De foto is dan ook op fotopapier gedrukt, compleet met de bekende kartelrand en verkleuringen door ouderdom. Deze foto staat dan ook afgebeeld in enkele boeken en op internet. Hoeveel exemplaren er in omloop zijn weet ik niet, maar dit zullen er maar enkele zijn. Dit is dus nog steeds een behoorlijk zeldzame en gewilde foto.
Op de achterijde is de foto in het Nederlands beschreven met ''Duitse parachutisten bij Den Haag, 10 mei 1940''.


Afbeelding

De rechter Junkers Ju-52 van de vorige foto stort brandend neer in de Haagse 2e Adelheidsraat, nadat het toestel geraakt is door het 164e Batt.Lu.A. aan de Schenkkade. Deze gebeurtenis vond plaats om 05.30 uur op 10 mei 1940 en is destijds gedocumenteerd door het Nederlandse leger.
Alhoewel de brandweer vrij snel ter plaatse was konden de 16 inzittenden niet meer worden gered. In het wrak vond men een aktentas met daarin
de zogenaamde Von Sponeck papieren, welke onder andere een compleet aanvalsbevel van de Duitse 22e luchtlandingsdivisie bevatten.
De foto is op de achterzijde beschreven met ''Aangeschoten Duitse bommenwerper'' en gedrukt op Nederlands Velox papier.
Ook dit is een behoorlijk schaarse foto van eveneens een belangrijke gebeurtenis. Er zijn een aantal foto's bekend waarop verschillende fasen van de ramp te zien zijn. Van deze foto zouden eveneens enkele afdrukken bestaan, maar ook dit is weer een origineel exemplaar waarvan de overige op één hand te tellen zijn. Dit exemplaar is overigens afkomstig uit Duitsland, gek genoeg is het wel een op Nederlands fotopapier gedrukte foto met eveneens een Nederlandse beschrijving op de achterzijde.
Laatst gewijzigd door Kugelblitz op 13 okt 2009, 21:08, 26 keer totaal gewijzigd.
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door Westwall »

Mooie items! :)
Ik wil niet gelijk zeggen dat die wehrmacht armband repro is maar wat ik wel wil zeggen is, is dat deze armbanden zeer veel worden gefaked.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat deze armband een originele is :)
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door Kugelblitz »

Westwall schreef:Mooie items! :)
Ik wil niet gelijk zeggen dat die wehrmacht armband repro is maar wat ik wel wil zeggen is, is dat deze armbanden zeer veel worden gefaked.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat deze armband een originele is :)
Daar heb je helemaal gelijk in, ze worden inderdaad waanzinnig veel nagemaakt, evenals de stempeltjes erop.
Deze is echter 100% origineel! :)

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door zjopske »

Mooie verzameling voor zover gepost, je bent wel echt een freak van medailles met zakjes :)

Ik wacht op de rest!
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door Kugelblitz »

zjopske schreef:Mooie verzameling voor zover gepost, je bent wel echt een freak van medailles met zakjes :)

Ik wacht op de rest!
Haha, tja het moet wel compleet zijn... Een medaille zonder zakje vind ik niks!
Er komt nog voldoende aan, dus je geduld zal beloond worden! :)

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door jurgen »

Zie ik daar nu een kopfhaube als ondergrond dienen? Die verdient toch minstens een eigen foto. :P

Kwaliteits items zo te zien, erg knap!

Nog even iets wat ik echt niet kan laten, het is de bajonet, en niet het bajonet, voor de goede orde :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door Kugelblitz »

jurgen schreef:Zie ik daar nu een kopfhaube als ondergrond dienen? Die verdient toch minstens een eigen foto. :P

Kwaliteits items zo te zien, erg knap!

Nog even iets wat ik echt niet kan laten, het is de bajonet, en niet het bajonet, voor de goede orde :mrgreen:
Ja, dat is een Kopfhaube, ook die zal nog voorbij komen... :) Dank voor het compliment!
Over de bajonet zal ik je eens wat vertellen, haha: Toen ik dit ging posten had ik steeds 'de bajonet' staan, maar ergens kwam bij mij de gedachte op dat het ook weleens 'het bajonet' kon zijn. Een korte zoekactie op Google later, stond er inderdaad overal 'het bajonet'...
Maar ik ben erg blij dat het dan toch gewoon 'de bajonet' is en zal het meteen weer terug veranderen, dan zeg ik het in ieder geval m'n hele leven goed! Een mens kan toch gekke dingen doen, hè? :wink:

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Kugelblitz op 20 sep 2009, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Scherpschutter
Lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 23 jul 2008, 17:28

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door Scherpschutter »

Gaaf spul Kugel!
'Give us the tools and we'll finish the job'
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door JimK »

Kwaliteit!
Westwall schreef:Mooie items! :)
Ik wil niet gelijk zeggen dat die wehrmacht armband repro is maar wat ik wel wil zeggen is, is dat deze armbanden zeer veel worden gefaked.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat deze armband een originele is :)
Er zijn veel namaaks, maar heel zeldzaam zijn deze mouwbanden ook niet. Dit is dan ook een originele. Deze zijn er nog voldoende.

Groet Jim
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door Kugelblitz »

Wederom een kleine update... :)

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
WW2 Vetaran
Lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:03

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door WW2 Vetaran »

Mooie verzameling tot zo ver :)
Ben benieuwd naar de rest.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door Kugelblitz »

Kleine update: overzichtsfoto van de huidge officiers voorwerpen.

Afbeelding

Linksachter een mooie bruine 'Meldekartentasche M35' met daarvoor een schitterende 'Feldbinde für Offiziere' en een minte K98 bajonet met officiers portepee. Rechtsachter een net paar hoge leren officierslaarzen met op de voorgrond een EKII, compleet met papieren zakje...

Van de kaartentas en de laarzen zullen uiteraard ook nog apart foto's verschijnen in de tweede post van dit topic!

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door zjopske »

Kugelblitz schreef:.
Ik heb zo'n 2 jaar geleden een tijd lang vrij fanatiek verzameld en een kleine collectie met kwaliteitsspullen opgebouwd.
Het mag misschien niet veel zijn, maar alle items verkeren in uitstekende staat en hier en daar zit ook een wat zeldzamer stuk...
Kugelblitz schreef:Van de kaartentas en de laarzen zullen uiteraard ook nog apart foto's verschijnen in de tweede post van dit topic!
Er komt geen einde aan!

Ik vind dat er geen sprake is van een kleine collectie misschien in vergelijking met de wat grotere collector´s op dit forum.
Ik vind dat je een nette en toch omvangrijke collectie hebt.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door rutger »

Jezus wat een ouwe zooi :evil:

Zeer mooi kwaliteitsspul Kugelblitz. Gaat zo door :wink:
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Plaats reactie