Foto's.

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Foto's.

Bericht door Kugelblitz »

jurgen schreef:Daar heb je uiteraard volledig gelijk in. Ik zal er eens naar zoeken, mss ligt er nog zoiets in de kast. En anders moet ik is langs de winkel gaan.
Kost opzich geen zak, maar je hebt uiteraard kwaliteitsverschil en merken. Mijne van Henzo is wel een mooie, had geluk dat het een aanbieding was. Is een bekend Duits merk op fotogebied, grote albums kosten meestal tegen de €30,- maar er was toevallig een aanbieding. Zijn ook mooie ingebonden albums met stevige kaften en oog voor detail...
Je hebt ook andere merken en eenvoudigere varianten, voor een tientje moet je het makkelijk kunnen kopen!

Ik ben zelf ook soms wat slordig met de conservatie van m'n spullen, maar zo'n album hoef je voor de prijs niet te laten liggen en bergt je foto's op een representatieve, veilige en verantwoorde manier op. Gaan ze nog eens 60 jaar mee!

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Jonkerman
Lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 25 jan 2009, 22:36

Re: Foto's.

Bericht door Jonkerman »

zjopske schreef:
Jonkerman schreef:Is dat niet super zonde om ze uit te snijden? Je zou je gescande afbeeldingen ook met paint of photoshop precies uit kunnen printen...
Ik moet nog een mapje kopen, iemand ideeën?
Uitsnijden met google picasa 3, ik moet wel gek zijn om de foto`s te ''mishandelen''
Hehe, ik dacht al wat vreemd.
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Foto's.

Bericht door Nick U »

sobel schreef:Nick U, ook deze keer ben ik niet weg van dit topic, omdat het denk ik weer te klein en te keuterig word, een te specifiek onderwerp dat ook ergens anders besproken zou kunnen worden. Maar omdat je de vorige keer al de pineut was krijg je van mij deze keer een kans, hopen dat het een actief topic word en anders zien we het wel wegzakken :)

Sobel
Thanks :)

Ik zelf heb net een origineel leeg album van 1944 besteld, komt morgen of overmorgen binnen.
Ik dacht dat ik dat al gepost had maar blijkbaar is het niet doorgekomen..... hoe dan ook, een origineel album is zeker handig om mooie foto's in te bewaren
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Foto's.

Bericht door sniper snoop »

Ik doe het op de ouderwetse manier en wellicht ook een van de beste manieren. Weten jullie dat deze doos al 100 jaar in de familie zit? Met papierwerk zoals foto's, trouwboekjes enz enz? Allemaal goed bewaard gebleven. Ik heb een tweede doos, dezelfde doos, kunnen bemachtigen.

Afbeelding
Afbeelding

Jullie kunnen nu wel zeggen, ze zijn weg gestopt. Natuurlijk, maar ze blijven netjes bewaard. Geen vocht, geen schadelijke stoffen, geen licht. En neem daarvan een kopieën en klaar is kees.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Foto's.

Bericht door zjopske »

sniper snoop schreef:Jullie kunnen nu wel zeggen, ze zijn weg gestopt. Natuurlijk, maar ze blijven netjes bewaard. Geen vocht, geen schadelijke stoffen, geen licht. En neem daarvan een kopieën en klaar is kees.
Ik vind het zelf ook de beste manier, een goede scan en vervolgens laten afdrukken.
Geen risico lopen voor wat is het 8 cent per foto (alles meegerekend).
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Foto's.

Bericht door Nick U »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beste mensen, ik heb onlangs dit lege fotoalbum kunnen verkrijgen, helaas passen de meeste foto's niet in de hoekjes, en ik wil de hoekjes er niet af halen omdat ik het album niet wil beschadigen, ik wil ze dus op de 1 of andere manier op de hoekjes plakken, maar ook weer op een dusdanige manier dat de foto's niet beschadigen en het album zelf...

Wie heeft de oplossing?
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Foto's.

Bericht door Kugelblitz »

Gewoon de foto's met nieuwe hoekjes over de oude heenplakken lijkt me?

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Foto's.

Bericht door S1991 »

Een vraag. Ik heb recentelijk rond de 300 foto's uit een album gekregen en wil deze weer graag in een album doen.
Maar ik wil ze wel zodanig beschermen tegen UV en dergelijke, weet iemand misschien wat voor album ik het beste kan pakken?

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Foto's.

Bericht door zjopske »

@omgitsme, Een album dat je mooi vind en ook zuurvrij is (zoals ook eerder in dit topic besproken)
Ik neem aan dat je foto`s niet zo heel vaak kijkt dus van UV heb je weinig last.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Foto's.

Bericht door S1991 »

Oke. Zijn deze gewoon bij de Blokker te halen? En in welke prijsrichting moet ik ongeveer gaan denken?

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Foto's.

Bericht door Kugelblitz »

omgitsme schreef:Oke. Zijn deze gewoon bij de Blokker te halen? En in welke prijsrichting moet ik ongeveer gaan denken?

Grt
Hmm, bij de B :mrgreen: lokker weet ik niet, maar sowieso bij een kantoorboekhandel of iets dergelijks. Waarschijnlijk zal een zaak zoals de Hema het ook wel hebben, maar heb hier zelf geen ervaring mee. Je hebt kans dat deze dan niet zuurvrij zijn, het moet er echt op staan!
Verder niet moeilijk te vinden en je moet onder de €10,- een aardig album kunnen hebben. Uiteraard kost een kwaliteitsalbum met mooi design een stukje meer, maar ook daar kun je geluk mee hebben...

Groeten, Kugel!
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Foto's.

Bericht door zjopske »

Voor insteek mapjes kun je het beste naar de hema, daar hebben ze voor 7 of 8 euro een mooie map liggen waar dik 200 foto´s in gaan.

En vorige week bij de blokker voor een euro, een foeilelijk insteek mapje voor 100 foto´s.

Wil je echte albums dan valt het duurder uit dan deze insteek mapjes :) .
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Foto's.

Bericht door S1991 »

Ja moet me eens bekijken hoe en waar ik ze in ga doen. En dan ook op numerieke volgorde.
Aangezien de nummers tot de 500 gaan. En helaas heb ik er maar rond de 270, baal er echt van dat ik de andere foto's van dat album niet heb !
Hoop wel dat ik ze ooit eens tegen kom.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Foto's.

Bericht door Nick U »

Kugelblitz schreef:Gewoon de foto's met nieuwe hoekjes over de oude heenplakken lijkt me?

Groeten, Kugel! :mrgreen:

hmm dit vind ik temeer van het oude album ten koste gaan... iemand een beter idee?
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Foto's.

Bericht door Kugelblitz »

Nick U schreef:
Kugelblitz schreef:Gewoon de foto's met nieuwe hoekjes over de oude heenplakken lijkt me?

Groeten, Kugel! :mrgreen:

hmm dit vind ik temeer van het oude album ten koste gaan... iemand een beter idee?
Nouja, de foto's die je erin wilt doen horen toch niet in het album, dus van originaliteit is weinig sprake meer... Daarnaast passen de oude fotohoekjes niet of missen ze.
Als je gewoon jouw foto's met nieuwe hoekjes (die zien er echt precies hetzelfde uit als die uit 40/45) op een dusdanige manier plakt, dat de oude hoekjes niet meer zichtbaar zijn? Album blijft onbeschadigd én je foto's kunnen erin, waarvoor je het ding gekocht hebt... Dat je dan nieuwe hoekjes gebruikt maakt opzich niet uit, aangezien je geen verschil ziet met de oude hoekjes.
Een andere oplossing is er niet denk ik en deze lijkt mij persoonlijk de beste. :) Het album is sowieso niet meer origineel, aangezien het totaal leeggeplukt is, dus of er nu andere hoekjes in zitten maakt ook niet meer uit...

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Plaats reactie