'Zand' films

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Jonkerman
Lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 25 jan 2009, 22:36

Re: 'Zand' films

Bericht door Jonkerman »

Er was een tijd geleden ook zo'n serie op Discovery Channel, enig idee hoe die heette? (misschien was het wel hetzelfde). Je had een reporter en cameraman die meegingen met zo'n peloton.
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Re: 'Zand' films

Bericht door Robin V »

De Russische film "9th Company" is ook zeer indrukwekkend, voor nog geen €10 in de Free Record te vinden.
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
Jonkerman
Lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 25 jan 2009, 22:36

Re: 'Zand' films

Bericht door Jonkerman »

Wat me opvalt (in goede zin) is dat al deze films een relatief hoog punt krijgen op IMDB.
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: 'Zand' films

Bericht door Charly1975 »

Jonkerman schreef:Er was een tijd geleden ook zo'n serie op Discovery Channel, enig idee hoe die heette? (misschien was het wel hetzelfde). Je had een reporter en cameraman die meegingen met zo'n peloton.
Dat was Ross Kemp in Afghanistan.

"Fighting the war" was een docu over de eerste weken van de oorlog in Irak. Vorig jaar had ik er ook al naar gezocht...toen kon ik meer terugvinden. Baal er wel een beetje van want het was erg interessant om te zien...erg aangrijpend.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: 'Zand' films

Bericht door Charly1975 »

O, ja...ik vergeet ook nog eens twee enorme baggerfilms...maar ze gaan wel over Afghanistan.

De één is Escape from Afhanistan....daar heb ik welgeteld 10 minuten naar gekeken....Het verhaal moet zijn dat een reporter bij Russische krijgsgevangenen op bezoek gaat die door de Moedjahedien (ten tijde van de Russische 'bezetting') zijn gevangen genomen om een reportage te maken...de manier waarop hij dat doet lijkt meer op een ondervraging van de KGB dan op een documentaire maker. Tijdens die opnames doen de Russen een poging om te ontsnappen. Wat volgt is ongelofelijk veel chaos met de enige tekst die je hoort "Get the hell out of here". Punt van aandacht is dat het origineel een Russische film schijnt te zijn die later in Amerika weer is ingesproken :bonk:

De ander is: Fire over Afghanistan .....de verhaallijn daarvan is me totaal ontschoten zo boeiend was ie....volgens mij heb ik er iets langer naar gekeken omdat er F-16's in beeld waren...maar verder kon ie me niet boeien en is ie ook uitgezet.



Ik zie in mijn videotheek dat ik ze ook niet eens meer in mijn bezit heb...waarschijnlijk heb ik ze mee gegeven om op een markt verkocht te laten worden.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Plaats reactie