Musket kogels

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Musket kogels

Bericht door sniper snoop »

ammo schreef:
sniper snoop schreef:Tjah, uw mening ok. Maar al eens rekening gehouden met andere wapens die ook deze bolletjes gebruiken?

De Wo1 Rohrhandgranate (alt)?
De Wo2 tanks?
De Wo2 sprengmine?
Enz....
Wo2 tanks , wat bedoel je daar mee.

Sprengmine , wat is dat?
Er werd toch ook gebruik gemaakt van musket door Britse en/of Amerikaanse tanks? Of niet soms? Ik meen toch wel eens gehoord te hebben dat bijvoorbeeld de Grant in staat was om balltjes af te vuren, zoals de schrapnel.

Sprengmine bedoel ik de S-Mine. Gewoon even zonder op te zoeken getypt. Sorry.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Musket kogels

Bericht door ammo »

sniper snoop schreef:
ammo schreef:
sniper snoop schreef:Tjah, uw mening ok. Maar al eens rekening gehouden met andere wapens die ook deze bolletjes gebruiken?

De Wo1 Rohrhandgranate (alt)?
De Wo2 tanks?
De Wo2 sprengmine?
Enz....
Wo2 tanks , wat bedoel je daar mee.

Sprengmine , wat is dat?
Er werd toch ook gebruik gemaakt van musket door Britse en/of Amerikaanse tanks? Of niet soms? Ik meen toch wel eens gehoord te hebben dat bijvoorbeeld de Grant in staat was om balltjes af te vuren, zoals de schrapnel.

Sprengmine bedoel ik de S-Mine. Gewoon even zonder op te zoeken getypt. Sorry.

In de S mine of Springmine konden stalen balletjes of staafjes zitten.
nooit van gehoord dat britse of us tanks shrapnel granaten verschoten.(Wat was het nut ervan) Niks dus.
In de Grant zat een 75 gun verschoot alleen HE en AP granaten
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Musket kogels

Bericht door sniper snoop »

Geen nut zeg je? Tjah, toch wel als je tegen infanterie moest vechten. Ik denk dan meer aan de Britse Matilda tanks. Maar goed, als jij het zegt zal het wel kloppen zeker. :roll:
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Musket kogels

Bericht door ammo »

sniper snoop schreef:Geen nut zeg je? Tjah, toch wel als je tegen infanterie moest vechten. Ik denk dan meer aan de Britse Matilda tanks. Maar goed, als jij het zegt zal het wel kloppen zeker. :roll:
De amerikanen gebruikten shrapnel granaten voor trainings doeleinden,omdat ze al vervangen waren door de HE

En de britse Matilda tank verschoot 2pr munitie (40 mm) en daar heb ik nog nooit schrapnel van gezien.

Nee geen nut , waarom werden ze vervangen door HE?
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Musket kogels

Bericht door yente »

sniper snoop schreef:Tjah, uw mening ok. Maar al eens rekening gehouden met andere wapens die ook deze bolletjes gebruiken?

De Wo1 Rohrhandgranate (alt)?
De Wo2 tanks?
De Wo2 sprengmine?
Enz....
Ja, mijn mening :)
Maar je kan wel gelijk hebben...
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Musket kogels

Bericht door sniper snoop »

ammo schreef:
sniper snoop schreef:Geen nut zeg je? Tjah, toch wel als je tegen infanterie moest vechten. Ik denk dan meer aan de Britse Matilda tanks. Maar goed, als jij het zegt zal het wel kloppen zeker. :roll:
De amerikanen gebruikten shrapnel granaten voor trainings doeleinden,omdat ze al vervangen waren door de HE

En de britse Matilda tank verschoot 2pr munitie (40 mm) en daar heb ik nog nooit schrapnel van gezien.

Nee geen nut , waarom werden ze vervangen door HE?
HE werden al sinds Wo1 en voorheen gebruikt. Wat ik heb gehoord is het gebruik van schrapnel toegepast door infaterie tanks zoals de Matilda II in steden en dorpen. HE granaten zouden de Britse soldaten verwonden die achter de tank liepen, want hiervoor werd de Matilda tanks gebouwd.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Musket kogels

Bericht door ammo »

De amerikanen gebruikten shrapnel granaten voor trainings doeleinden,omdat ze al vervangen waren door de HE

En de britse Matilda tank verschoot 2pr munitie (40 mm) en daar heb ik nog nooit schrapnel van gezien.

Wat ik heb gehoord is het gebruik van schrapnel toegepast door infaterie tanks zoals de Matilda II in steden en dorpen. HE granaten zouden de Britse soldaten verwonden die achter de tank liepen, want hiervoor werd de Matilda tanks gebouwd.[/quote]

Wat een enorm lulverhaal :wink:
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Musket kogels

Bericht door sniper snoop »

ammo schreef:De amerikanen gebruikten shrapnel granaten voor trainings doeleinden,omdat ze al vervangen waren door de HE

En de britse Matilda tank verschoot 2pr munitie (40 mm) en daar heb ik nog nooit schrapnel van gezien.

Wat ik heb gehoord is het gebruik van schrapnel toegepast door infaterie tanks zoals de Matilda II in steden en dorpen. HE granaten zouden de Britse soldaten verwonden die achter de tank liepen, want hiervoor werd de Matilda tanks gebouwd.
Wat een enorm lulverhaal :wink:[/quote]
Tjah, mss heb ik het gehoord van een lul he? :)
Niet echt mijn specialiteit. Munitie en vliegtuigen uit de Tweede Wereldoorlog. Druk genoeg met de Eerste Wereldoorlog.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Musket kogels

Bericht door ammo »

sniper snoop schreef:
ammo schreef:De amerikanen gebruikten shrapnel granaten voor trainings doeleinden,omdat ze al vervangen waren door de HE

En de britse Matilda tank verschoot 2pr munitie (40 mm) en daar heb ik nog nooit schrapnel van gezien.

Wat ik heb gehoord is het gebruik van schrapnel toegepast door infaterie tanks zoals de Matilda II in steden en dorpen. HE granaten zouden de Britse soldaten verwonden die achter de tank liepen, want hiervoor werd de Matilda tanks gebouwd.
Tjah, mss heb ik het gehoord van een lul he? :)

_/-\o_ _/-\o_
Nemo Me Impune Lacessit
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Musket kogels

Bericht door ammo »

sniper snoop schreef:
ammo schreef:De amerikanen gebruikten shrapnel granaten voor trainings doeleinden,omdat ze al vervangen waren door de HE

En de britse Matilda tank verschoot 2pr munitie (40 mm) en daar heb ik nog nooit schrapnel van gezien.

Wat ik heb gehoord is het gebruik van schrapnel toegepast door infaterie tanks zoals de Matilda II in steden en dorpen. HE granaten zouden de Britse soldaten verwonden die achter de tank liepen, want hiervoor werd de Matilda tanks gebouwd.

Niet echt mijn specialiteit. Munitie en vliegtuigen uit de Tweede Wereldoorlog. Druk genoeg met de Eerste Wereldoorlog.
Ja ieder zijn ding he .
Nemo Me Impune Lacessit
Plaats reactie