Robby's collectie

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robby101st
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 08 okt 2009, 07:56

Robby's collectie

Bericht door Robby101st »

Had al ergens gemeld dat ik ook bezig was met een pop, Hier die van mij.
Na een aantal dingen in huis te hebben vond ik het toch leuker en mooier tot zn recht tekomen op een pop.
dus 1tje aangeschaft die volledig beweegbaar is op gewrichtspunten. Enige nadeel er zat geen gezicht op. Dus als je denkt dat mij pop een beetje raar gezicht heeft ofzo,
ik heb hem zelf geboetseerd hahaha beetje klei verf en nep wimpers van mn vriendin. Heb hem naadloos kunnen aansluiten op het stoffen lichaam..
Genoeg overde pop, nu wat hij aanheeft..
Alles wat er op zit is origineel (zou het moeten zijn althans, je kent het) Het enige waar ik aan twijfel is de decals op de helm..De verf is wel loodhoudend by the way, en hoe de vorige eigenaar heb vond onder een camo ook maar even bewaard. Zit een firestone liner in..
Detail fotos komen ook uiteraard in dit topic er bij met nummer namen etc..Nu nog op zoek naar schoenen beetje koud zo hahah
Hope you like him.. i noem hem trouwens Captain Kemp, na de Captain die bekend was in Battle of the Bulge ook van het 28th infantry division waar de jas van is..

Een foto een oude look gegeven...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

als ik al zij detail foto komen en ook rest van mn verzameling..

Robby
Laatst gewijzigd door Robby101st op 07 sep 2010, 21:01, 17 keer totaal gewijzigd.
http://www.freewebs.com/robby101st/" onclick="window.open(this.href);return false; voor de restauratie van mijn '42 Willys
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Mijn collectie.. fotos van mn pop, maar nog niet compleet

Bericht door JimK »

Als je dat hoofd zelf hebt gemaakt vind ik het nog best geslaagd. Als je nog iets meer kleur aanbrengt op zijn gezicht, misschien de make-up van je vriendin :mrgreen: dan lijkt hij nog beter dan sommige uit de winkel.

Verder ziet het er goed uit. Over originaliteit van US kan ik niet veel zeggen. Niet mijn verzamelgebied.

Gr. Jim
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Mijn collectie.. fotos van mn pop, maar nog niet compleet

Bericht door zjopske »

mgschutze schreef:Als je dat hoofd zelf hebt gemaakt vind ik het nog best geslaagd. Als je nog iets meer kleur aanbrengt op zijn gezicht, misschien de make-up van je vriendin :mrgreen: dan lijkt hij nog beter dan sommige uit de winkel.
Ik zou je het niet nadoen!

En het verzamelen van kleine dingen kost ook veel tijd.

Maar een mooie pop, ik hoop dat je wel ruimte zat hebt :)
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Mijn collectie.. fotos van mn pop, maar nog niet compleet

Bericht door S1991 »

Ziet er goed uit. Maar ik heb mijn twijfels over de decals. Ik ben hier geen expert in dus dat laat ik maar achterwegen.
Voor de rest ziet het er goed uit ! Alleen nog M-1910 T-Shovel erbij en de Haversack opvullen en het ziet nog beter uit.
Ben benieuwd naar de rest.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Mijn collectie.. fotos van mn pop, maar nog niet compleet

Bericht door johan willaert »

Alles is natuurlijk mogelijk, maar in principe had een Officer een M36 Musette Bag en M36 suspenders ipv een M28 Haversack
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Robby101st
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 08 okt 2009, 07:56

Re: Mijn collectie.. fotos van mn pop, maar nog niet compleet

Bericht door Robby101st »

klopt idd, maar vond de haversack mooi haha, maar komt vast een tijd dat ik ook meer verstand krijg van samenstellingen, en zullen vast meer GI's komen ;)
http://www.freewebs.com/robby101st/" onclick="window.open(this.href);return false; voor de restauratie van mijn '42 Willys
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Mijn collectie.. fotos van mn pop, maar nog niet compleet

Bericht door S1991 »

Robby101st schreef:klopt idd, maar vond de haversack mooi haha, maar komt vast een tijd dat ik ook meer verstand krijg van samenstellingen, en zullen vast meer GI's komen ;)
Het verstand komt voornamelijk van de volgende boeken, uit deze boeken heb ik vrij veel geleerd !:
- GI Collector's Guide deel 1 door Henri-Paul Enjames (staat op dit forum aangeboden voor €40,-)
- GI Collector's Guide deel 2 door Henri-Paul Enjames
- U.S. Army Uniforms of World War 2 door Shelby Stanton
- G.I. Series, Patton's Third Army door Christopher J. Anderson
- G.I. Series, The War in Europe From the Kasserine Pass to Berlin 1942-1945 door John P. Langellier
- The World War II GI door Richard Windrow en Tim Hawkins (laten voorbeelden zien aan de hand van re-enactment)
- Soldiers in Normandy - The Americans

Dit zijn in mijn ogen redelijk goede boeken over US WWII militaria. Dan heb je ook nog boeken over specifieke eenheden en helmen.
Hoop je hier mee beetje opweg geholpen te hebben qua refferentie materiaal.

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Robby101st
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 08 okt 2009, 07:56

Re: Mijn collectie.. fotos van mn pop, maar nog niet compleet

Bericht door Robby101st »

klopt deel 1 van GI collector heb ik geleend gekregen, zal hem ook zelf aanschaffen, maar heb dus veel uit dat boek gehaald, alleen wat welke functie bij zich had kun je niet zien, kijk dan vaak naar fotos uit die tijd. Zo zag ik ook een foto met een capt. met de captainbars pin op zn kraag..
maar in ieder geval bedankt, ben nooit teoud om te leren.

gr
http://www.freewebs.com/robby101st/" onclick="window.open(this.href);return false; voor de restauratie van mijn '42 Willys
Gebruikersavatar
Robby101st
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 08 okt 2009, 07:56

Re: Mijn collectie.. fotos van mn pop, detail fotos toegevoegd

Bericht door Robby101st »

Heb de items die op de pop zitten ook al een keer op de foto gezet, vind die detail leuk en die kan ik niet meer zien als het allemaal aan de pop hangt vandaar ik het zo
gedaan heb..

have fun

medic pouch met carlisle
Afbeelding

canteen m1910 + pouch
Afbeelding

schep op een beurs gekocht
Afbeelding

gasmasker kitje,, gekregen
Afbeelding

haversack uit 1941
Afbeelding

pistolbelt
Afbeelding

more to follow
http://www.freewebs.com/robby101st/" onclick="window.open(this.href);return false; voor de restauratie van mijn '42 Willys
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Mijn collectie.. fotos van mn pop, detail fotos toegevoegd

Bericht door S1991 »

Ziet er goed uit. Het ziet er naar uit dat in de meeste gear de items een Laundry nummer hebben.
Als ik jou was maakte ik van de OD 7 First Aid pouch een OD 3 First Aid pouch. Staat in mijn ogen mooier bij de rest.

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Mijn collectie.. fotos van mn pop, detail fotos toegevoegd

Bericht door johan willaert »

FA Pouch is post-WW2
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Robby101st
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 08 okt 2009, 07:56

Re: Mijn collectie.. fotos van mn pop, detail fotos toegevoegd

Bericht door Robby101st »

ja klopt idd, is wel mooier, maar sommige dingen heb je voor handen en andere weer minder snel, je kent het wel in deze hobby.
Moet zeggen dat ik ook wel vaak selecteer op laundrylabes etc, vind dat wel wat hebben..

hier weer een paar fotos...

een carrier met redelijke gebrijkssporen
Afbeelding

de wool trousers in een lastig te vinden maat omdat de GI's vrij klein waren, deze was van Colin Hamilton ??..
Afbeelding

wool inserts, trigger finger..
Afbeelding

de leggings
Afbeelding

wool shirt..
Afbeelding

captainbar pins
Afbeelding

more to come
http://www.freewebs.com/robby101st/" onclick="window.open(this.href);return false; voor de restauratie van mijn '42 Willys
Gebruikersavatar
Robby101st
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 08 okt 2009, 07:56

Re: Mijn collectie.. fotos van mn pop, detail fotos toegevoegd

Bericht door Robby101st »

johan willaert schreef:FA Pouch is post-WW2
mag ik vragen waarom?

heb even wat voor je opgezocht..

The U.S. military was very slow and uneven to introduce these color changes, and equipment updates that went with them. Late in World War II you could find groups equipped with all the new gear in OD #7, with all khaki gear, or mostly random mixtures as determined by chance supply irregularities. Manufacturing was also uneven as supplies of old fabrics were used up. Transitional items can still be found with a body of one color and trim pieces of another. Even new-pattern equipment like the M-1943 intrenching tool covers were made in older khaki or OD #3 canvas or webbing
http://www.freewebs.com/robby101st/" onclick="window.open(this.href);return false; voor de restauratie van mijn '42 Willys
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Mijn collectie.. fotos van mn pop, detail fotos toegevoegd

Bericht door S1991 »

Robby101st schreef:
johan willaert schreef:FA Pouch is post-WW2
mag ik vragen waarom?

heb even wat voor je opgezocht..

The U.S. military was very slow and uneven to introduce these color changes, and equipment updates that went with them. Late in World War II you could find groups equipped with all the new gear in OD #7, with all khaki gear, or mostly random mixtures as determined by chance supply irregularities. Manufacturing was also uneven as supplies of old fabrics were used up. Transitional items can still be found with a body of one color and trim pieces of another. Even new-pattern equipment like the M-1943 intrenching tool covers were made in older khaki or OD #3 canvas or webbing
Johan heeft gelijk deze is na-oorlogs. Dat herken je door de nog al uitgebreidde stempel.
Bij een oorlogse staat er alleen de naam van de fabrikant en daar onder de datum van fabricatie.
Wat je daar zegt klopt, laat 1944 stapte het US Army van OD3 over naar OD7. Maar deze pouch is in ieder geval post-war.

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Mijn collectie.. fotos van mn pop, detail fotos toegevoegd

Bericht door johan willaert »

Robby101st schreef:
mag ik vragen waarom?
Omdat het zo is

Trouwens, je insert mittens zijn eveneens na-oorlogs...
Het hemd is geen Officer's shirt, maar een Enlisted Men's... Niet dat dat een groot probleem is, maar je zag eerder EM met Officers' shirts dan Officers met EM's shirts...

JOhan
29th Let's Go!!!!!
Plaats reactie