M40 bovo Gb LW?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
elwoed
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jun 2009, 19:46

M40 bovo Gb LW?

Bericht door elwoed »

hoi,


Ik heb deze M40? helm gekregen van een kennis. Hij is gevonden in regio Groesbeek. Alleen de helmring zit er nog in en het binnenwerk is niet meer aanwezig. Enkel de scharnieren voor het kinriempje zijn er nog. Nou weet ik toch bijna zeker dat er nog een stukje decal te zien is. Het stukje lijkt mij het meest op een Luftwaffe decal of zat het decal hoger onder het gaatje? Het kan anders ook gewoon aanslag zijn. Het lijkt er ook op dat er camouflage verf op de pot aanwezig is. Graag jullie mening hierover:
Bedankt! :)


Afbeelding
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Afbeelding
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Afbeelding
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Re: M40 bovo Gb LW?

Bericht door rood »

luftwaffe adelaar is goed te zien. De foto's zijn een beetje donker helaas
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: M40 bovo Gb LW?

Bericht door zjopske »

rood schreef:luftwaffe adelaar is goed te zien. De foto's zijn een beetje donker helaas
Is een goede ja, jammer dat al het roest er omheen zit.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
elwoed
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jun 2009, 19:46

Re: M40 bovo Gb LW?

Bericht door elwoed »

Hoi. Bedankt voor jullie reacties! Is er iets te doen tegen verder roesten? Met een spray ofzo?
Dankjewel.

Gr. Jochem
Gebruikersavatar
christiaan1989
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 27 aug 2006, 20:28

Re: M40 bovo Gb LW?

Bericht door christiaan1989 »

sommige mensen boeken goede resultaten met Hg ontroester, dure business maar je verf blijf wel behouden. (je staat ervan te kijken wat onder de roest vandaan komt)
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
elwoed
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jun 2009, 19:46

Re: M40 bovo Gb LW?

Bericht door elwoed »

Thanks! Ik zal het eens proberen op te binnenrand om de nummers wat duidelijker te maken.
Plaats reactie