Laptop kapot?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Laptop kapot?

Bericht door D_Dutch »

Hallo,

Ik krijg binnenkort een eigen laptop cadeau voor mijn verjaardag.
Tot die tijd mag ik mijn vaders laptop gebruiken, een Packard Bell Easynote MH35.
Nu heb ik er vanmiddag even op gezeten, en hem daarna afgesloten.
Ik heb toen alleen niet het scherm dichtgeklapt en heb de oplaadstekker erin gelaten, ook al was de batterij bijna geheel vol.
Nu wilde ik net die laptop aanzetten, via de aan/uit knop, maar hij reageert nergens meer op.
De laptop geeft zelf ook niet meer aan dat hij opgeladen wordt...
Is er iemand zo technisch om advies te kunnen geven?
Ik heb al via google gezicht, maar daar worden andere laptops 'behandeld'.

Alvast bedankt!

Koen. :)
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Re: Laptop kapot?

Bericht door Stefan »

Hmmmmmm, dat is vreemd. Dat zou eigenlijk niet mogen gebeuren.
Ik heb zelf ook een laptop en die doe ik altijd uit en laat het scherm en de voedings kabel erin zitten.

Misschien is je accu van je laptop misschien te warm geworden, of je accu is kapot nu. Ik zou kijken of je er nog garantie op had, en deze terug sturen voor reperatie.
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Re: Laptop kapot?

Bericht door rutger »

Trek anders eerst de accu er eens uit en plug hem dan alleen met de stekker in het stopcontact.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Laptop kapot?

Bericht door D_Dutch »

@ Stefan, Ik denk inderdaad dat de accu te warm geworden is, hij is gelukkig niet kapot want hij werkt weer.

@ Rutger, je advies heeft gedeeltelijk ervoor gezocht dat het probleem is opgelost! :)
Ik heb de accu eruit gehaald, stroomkabel eruit gehaald, de aan/uit knop minimaal tien seconden lang ingedrukt gehouden en daarna weer de accu erin gedaan.
Vreemd genoeg werkte hij daarna weer! :)
Was echt even bang dat ik straks een nieuwe laptop voor mijn pa's moest betalen als hij kapot was.
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Re: Laptop kapot?

Bericht door rutger »

Mooi zo. Zorg je er wel voor dat de koeling van de laptop niet gehinderd wordt? Dit kan namelijk leiden tot oververhitting.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Laptop kapot?

Bericht door D_Dutch »

Hoe moet ik daarvoor zorgen? Dat de stekker niet de hele tijd in het stopcontact zit?
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Re: Laptop kapot?

Bericht door rutger »

D_Dutch schreef:Hoe moet ik daarvoor zorgen? Dat de stekker niet de hele tijd in het stopcontact zit?
Geen boeken, papieren of andere objecten te dicht bij de laptop plaatsen. Deze kunnen het kanaal voor de koellucht blokkeren, met overhitting van de laptop tot gevolg.
Vaak zit deze aan de achterkant of linkerzijkant.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Laptop kapot?

Bericht door D_Dutch »

rutger schreef:
D_Dutch schreef:Hoe moet ik daarvoor zorgen? Dat de stekker niet de hele tijd in het stopcontact zit?
Geen boeken, papieren of andere objecten te dicht bij de laptop plaatsen. Deze kunnen het kanaal voor de koellucht blokkeren, met overhitting van de laptop tot gevolg.
Vaak zit deze aan de achterkant of linkerzijkant.
Ah dan was dit het probleem want ik had er allemaal schoolboeken naast liggen. :P
Gebruikersavatar
christiaan1989
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 27 aug 2006, 20:28

Re: Laptop kapot?

Bericht door christiaan1989 »

Als hij te warm word schakelt hij zichzelf uit. Dan zou die na een minuutje of 10 wel weer op moeten starten.
Als je hem eerst hebt afgesloten en daarna weer op wilde starten is dat het probleem niet geweest aangezien oververhitting dan niet op kan treden. Misschien zat de accu er niet goed in.
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Laptop kapot?

Bericht door S1991 »

Ik zou ook niet te vaak je batterij opladen als ie pas op 80% zit o.i.d. als je hem dan oplaadt wordt de batterij lui en dan kan je maar 10minuten bijv. op de laptop voordat je hem weer moet opladen. Tevens zou ik aanraden om ten alle tijden het scherm gewoon dicht te klappen, ook als er iets tegen aanvalt/stoot is je scherm wel niet kapot. En zoals Rutger het al zei, inderdaad die luchtingskanalen vrij houden !

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
christiaan1989
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 27 aug 2006, 20:28

Re: Laptop kapot?

Bericht door christiaan1989 »

Code: Selecteer alles

Ik zou ook niet te vaak je batterij opladen als ie pas op 80% zit o.i.d. als je hem dan oplaadt wordt de batterij lui en dan kan je maar 10minuten bijv. op de laptop voordat je hem weer moet opladen.
Dit probleem heb je niet met moderne Li-ion accu's die tegenwoordig bijna in elke laptop zitten. Alleen de oudere nimh hebben dit probleem. Veel mensen die vlakbij een stopcontact zitten putten nimh accu's uit door veel de stroom erin te houden. Daar worden ze inderdaad lui van.
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
Gebruikersavatar
Gi collector
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 23 mar 2008, 15:39
Locatie: Z-Limburg

Re: Laptop kapot?

Bericht door Gi collector »

omgitsme schreef:Tevens zou ik aanraden om ten alle tijden het scherm gewoon dicht te klappen, ook als er iets tegen aanvalt/stoot is je scherm wel niet kapot. En zoals Rutger het al zei, inderdaad die luchtingskanalen vrij houden !

Grt
Je moet juist niet het scherm dichtklappen. Ik klapte het ook altijd dicht en na 1.5 jaar was er een kabeltje dat bij het beeldscherm zit zo versleten door het in en uitklappen dat het scherm ermee ophield. En om nu ff een nieuw scherm voor je laptop te kopen is ook niets aangezien dat al gauw 300 euro kost. Het beste is dus gewoon om je laptop open te laten en op een plek te zetten waar er niets tegenaan kan vallen.
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Re: Laptop kapot?

Bericht door Stefan »

Ook dat zou nornaal niet mogen.

Meestal zijn deze kabels zo gemaakt dat deze dat aan kunnen hoor.
Gebruikersavatar
christiaan1989
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 27 aug 2006, 20:28

Re: Laptop kapot?

Bericht door christiaan1989 »

Inderdaad, klap mobieltjes kappen er ook niet zomaar mee.
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
Plaats reactie