Moest Rommel nog geleefd hebben.........

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Moest Rommel nog geleefd hebben.........

Bericht door gilles »

Hallo,
stel nu dat rommel na de oorlog nog in leven geweest zou zijn, hoe zou het proces in Nuremberg dan voor hem verlopen zijn?
Ik vraag me dit af omdat de geallieerden toch wel veel respect hadden voor Rommel en omdat Rommel ook veel respect had voor de britse krijgsgevangenen toen hij het afrika-korps onder zijn bevel had.
Wat denken jullie over deze vraag?

greetz
gilles
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Ik denk dat zijn veroordeling er ongeveer zou uitgezien hebben als die van Dönitz ? Veroordeeld voor misdaden tegen de vrede en voor 10 of 20 jaar opgesloten.
Maarja, dat zijn natuurlijk maar speculaties.
J86
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2004, 18:53

Bericht door J86 »

Ik denk ook dat zijn straf wel licht zou zijn, omdat hij eigenlijk geen oorlogsmisdaden heeft begaan, maar ja hij was een nazi
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Nee hoor, hij was geen lid van de NSDAP, Ergo geen Nazi
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Ik denk dat hij überhaupt niet voor Neuernberg geroepen zou zijn.
Rommel had immers geen aandeel in de Holocaust, en maakte zich nergens schuldig aan.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Alle personen met een generale rang zouden schuldig bevonden worden aan punt een, simpel weg door het uitvoeren van hun orders,

Misdaden tegen de vrede: samenzweren tot, en voorbereiden, beginnen en voeren van aanvalsoorlogen in strijd met internationale verdragen en beloften.
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

BjornSpiN schreef:Ik denk dat hij überhaupt niet voor Neuernberg geroepen zou zijn.
Rommel had immers geen aandeel in de Holocaust, en maakte zich nergens schuldig aan.
Ik denk het wel, alleen al omdat ze op dat proces zoveel mogelijk "grote namen" bij elkaar wouden krijgen.
Plaats reactie