De grootste misdadiger uit wo2

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Misschien is het handig als je gewoon toegeeft wat je zelf geschreven hebt. Nog een keer door de mand vallen is niet zo slim.

Kun je 't nu uitleggen of moet ik de serverlogs gaan doorspitten?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Okay, en die wist dat je op dit forum in deze thread iets gepost hebt tussen 54 (!!!) berichtjes die je op één dag hier postte en wist die thread terug te vinden en veranderde hem? :? Veranderde hij nog andere berichten of alleen deze?
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

week veel hoe het zit :S alleen het lijkt me zo stug dat ik mysterieus heb geschreven :S nou ja, zal wel goed zitten :?

kunnen we terug on topic gaan?
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ja, ga maar vlug ontopic, maar ik zou wel onthouden dat ik niet van dit soort grapjes houd. Je kunt namelijk alleen ongezien wijzigen direct ná het plaatsen van de post én alleen wanneer er nog geen reactie is geweest. Anders komt er "laatst gewijzigd door xxx op dan-en-dan" bij te staan. Een tekst die niet bij jouw post aanwezig is. Ik heb geen zin om de serverlogs door te zoeken om te ontdekken dat ik toch gelijk heb, dus we gaan weer ontopic.

Als je toch denkt dat ik me vergis kun je dat per pb aan mij melden.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Ik heb Proos gebp'd, blijkt niet de schuld van de moderators te zijn, dus hiervoor mijn excueses dat ik eerst naar hen keek.
--------------------------------------------------------------------------------

Wie was eigenlijk de leider in de jaren 20 van de partij waar hess enzo toen inzaten?
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Euh...Adolf Hitler?
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

neen, hij was neit de leider :/ ik probeer het nanacht nog wel op te zoeken
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Heuh? In 1923 leidde hij al de Putsch. Nog eerder dan?
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

de gehele zodemieter he, alles op zijn geheel, niet een paar man. Hij was niet de eerste, althans, niet de brein
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Bedoel je de NSDAP? Die partij was eerst van Anton Drexler. Maar ik weet niet of je dat bedoelt.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

ja, die bedoelde ik... Anton Drexler, nog nooit van gehoord, heb jij wat informatie over hem?
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Ah, Drexler. Die de NSDAP oprichtte maar door Hitler vrij gemakkelijk aan de kant gezet werd. Waren Hess e.d. dan al lid voordat Hitler ten tonele verscheen?
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

ja, Hess had Hitler juist voorgesteld omdat hij zo'n goede stem had
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Panther schreef:[...]Ik vraag me af of het systeem van "bodycounts" wel opgaat......
Ik ben het helemaal met je eens. Door te wijzen naar 'de grootste misdadiger' vergeet je snel te kijken naar alle kleintjes en naar je eigen handelen; zodat je verontwaardigd bent en blijft om de grote excessen, maar blind blijft voor je eigen valkuilen, zwakheden en kwetsbaarheden.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Harsha schreef:ja, Hess had Hitler juist voorgesteld omdat hij zo'n goede stem had
In juli 1920 werd Hess lid van de NSDAP

In september 1919 was Hitler al lid van de DAP, de partij die later werd omgevormd tot de NSDAP.

Hess werd lid van de NSDAP nadat hij Hitler had horen spreken. En volgens mij is de invloed van Hess nooit enorm groot geweest i.v.m. andere hoge Nazi's. In de beginperiode waren Goebbels en Göring de twee belangrijkste partijbonzen naast Hitler. Hess zou ik dus niet bestempelen als de grootste misdadiger.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Plaats reactie