Fantasie/repro items?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Fantasie/repro items?

Bericht door rood »

Heren,

Ik kan dit lotje kopen. Deze heer zou het bij een veiling hebben gekocht een jaar of 10 terug. Een paar algemene fotos gehad.

Kunnen jullie er al dingen uithalen die zeker goed of fout zijn?

Alvast bedankt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Fantasie/repro items?

Bericht door Kugelblitz »

Foto's zijn wel érg slecht...
De onderscheidingen met de doodskop zijn sowieso niet in orde en ook het Schiffchen lijkt me niet origineel... Heer trapezoid staat me ook niet aan.
De overige dingen kan ik niet goed zien, maar het koppel zou nog wel in orde kunnen zijn. Betere foto's zijn echt noodzakelijk...

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
christiaan1989
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 27 aug 2006, 20:28

Re: Fantasie/repro items?

Bericht door christiaan1989 »

Volgens mij is alles wat er te zien is wel bestaand, Sakoppelslot, DAK tropenhelm plaatjes, partijbadges, heer koppelslot met riem.
Betere foto's zou wel wat meer uitkomst kunnen bieden.

De onderscheidingen met het doodshoofd zijn volgens mij legion condor panzerabzeichen.
Afbeelding
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Fantasie/repro items?

Bericht door Kugelblitz »

Klopt, een enorm lelijke onderscheiding vind ik persoonlijk... Die van de foto's zien er niet goed uit en daarnaast zijn ze enorm zeldzaam en dit zijn er 2 bij elkaar... :wink:

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
petertje35
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 aug 2009, 19:47

Re: Fantasie/repro items?

Bericht door petertje35 »

Zie ik daar nou een gouden partij badge?, als die origineel is dan zou het een mooie vondst zijn :) onderste panzer abz. lijkt mij een fake (glimt wel heel erg..)
''Tijdens de Blitzkrieg in Frankrijk opereerde de 7e pantserdivisie zo snel, dat deze de bijnaam Spookdivisie kreeg.
Zelfs het Duitse opperbevel wist niet altijd waar de divisie zich bevond.....''
collec1
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 nov 2009, 08:05

Re: Fantasie/repro items?

Bericht door collec1 »

ik persoonlijk zou iemand die deze zooi aanbied mooi laten lopen:

Er zit duidelijk repro bij, het verhaaltje dat alles van een veiling komt (lees veiling=altijd getaxeerd voor startprijs/waarde dus op dat moment ook duidelijk of het orgineel of nep is) vindt ik maar wazig.
Een veilinghuis dat verstand van zaken heeft veild meestal geen repro spul. Hij probeerd je alles in 1x te verkopen als orgineel zijnde want ''het komt van een veiling''
Vraag hem naar de factuur en de catalogus van de veiling, daar staan de te veilen onderwerpen altijd in beschreven+opbrengsten
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Fantasie/repro items?

Bericht door zjopske »

Die gouden partij speld zal ook wal niet goed zijn, 1300 usd kosten ze tegenwoordig.

Het zijn allemaal gewilde repro item`s, misschien dat het RAD speldje goed is maar dan houd het op.

Laat deze maar links liggen Marcel, alleen als je betere foto`s krijgt is er een klein kansje dat het goud is wat blinkt :wink:
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Re: Fantasie/repro items?

Bericht door rood »

De persoon in kwestie heeft niet gereageerd op mijn verzoek om betere foto's. Dat zegt al genoeg eogenlijk...

Bedankt voor jullie inbreng!

Gr. Marcel
Plaats reactie