De meest slechte Nederlander?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Lord_Vetinari schreef:
Sjoerd schreef:
marloes schreef:Mensen die voor fortuyn hun mening niet durfde te zeggen zijn de moeite van het naar luisteren toch niet waard.
Is dit nou de stem van tolerant links dat pretendeerd respect te hebben voor iedereen?
Even dit eruit gepikt, want hier krijg ik dus zwaar de schijt van. iemand die het oneens is met een ander wordt onmiddellijk in een hokje gefrot en er wordt onmiddellijk op deze wijze met zijn of haar (veronderstelde) politieke voorkeur omgegaan.

Waar haal jij in godsnaam vandaan dat marloes links is of dat Marloes (als ze al links is) HET standpunt van links vertolkt?

Wat dat betreft is deze opmerking van jou even fout als de zin van Marloes die jij "quoteerde" (whatever that may be...)
Ik stem SDAP!
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Proos schreef:Schijt, LV?

Er komen ook kinderen op dit forum
Precies...kinderen gebruiken veel goordere taal!
:lol:
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ondanks dat vind ik dat wij het goede voorbeeld moeten geven :)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Proos schreef:Ondanks dat vind ik dat wij het goede voorbeeld moeten geven :)
Ja oke...is goed...en geef dan ook eens het goede voorbeeld door op tijd naar bed te gaan!
Het is half 3! :lol:
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

marloes schreef:Het is half 3! :lol:
Detail :) De dag is net begonnen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
J86
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2004, 18:53

Bericht door J86 »

marloes schreef:
J86 schreef:
Lord_Vetinari schreef:J.P. Coen - moordde rucksichtlos inlanders uit in naam van de handel

Van Heutsz - idem dito, maar dan voor het Nederlands Imperialisme

Colijn - deed niets om Nederland uit de Depressie te halen en verlengde zo de ellende van velen.

P. Fortuyn - Zette de polarisatie in Nederland op scherp en wel zodanig dat nu elke scheet van een buitenlander aanleiding is tot ellenlange generaliserende en discriminerende reacties op Internet-brede fora.

Volgens de titel was het wel de meest slechte nederlander maar waarom fortuyn. Hij was de eerste die het beleid afkeurde van het slechte paarse kabinet. (de lange wachtlijsten enz.) Trouwens wat die buitenlanders betreft dankzij fortuyn is het zwijgen gestopt omtrent de hoge criminaliteit onder allochtonen. En dat er nu mensen zijn die discriminerende reacties op Internet plaatsen tja die heb je er nu eenmaal bij maar dat is niet aan fortuyn te verwijten. Voordat fortuyn populair was durfde niemand iets over allochtonen te zeggen of je was al een racist, en gelukkig dat er eindelijk een doorbraak hierin is gekomen maar helaas zijn er nog steeds mensen zoals lord vetinari die het niet willen snappen
Er waren zat mensen die paars afkeurden, ook in de politiek.
Fortyn viel gewoon op, schreeuwde wat de massa dacht en had verder geen kaas gegeten van politiek.
Het was gewoon een clown die politiek zo simpel maakte dat jan, piet, mien en bep opeens iemand zagen die hen aansprak.
Mensen die voor fortuyn hun mening niet durfde te zeggen zijn de moeite van het naar luisteren toch niet waard.
maar fortuyn gaf duidelijk aan WAT er mis ging en wat er aan gedaan moest worden. Verder klopt het van wat je zegt dat ie opviel (omdat hij de eerste was die zei wat veel mensen ook dachten maar waar veel mensen niets over durfde te zeggen) en daarom zei hij ook wat de massa dacht verder had fortuyn verschillende hoge opleidingen gevolgd en wist echt wel wat over politiek. En je kan m clown, eikel of hitler noemen maar dit zijn gewoon frustraties van links denkende kiezers tot slot geef ik toe dat hij politiek simpel maakt maar dat is ook belangrijk zodat iedereen begrijpt waar hij t over heeft en ik denk dat je beter met een duidelijke voor iedereen toegankelijke uitleg kan komen dan eromheen gaan draaien en allerlei begrippen erbij te halen waar nog nooit iemand van gehoord heeft.
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

wel leuk ...Marloes bijt van zich af :wink:
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

jacob schreef:wel leuk ...Marloes bijt van zich af :wink:

Ik kan heel goed bijten... :lol:
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

KevinP schreef:
Sjoerd schreef:Warriors is inderdaad aan te raden. Is-ie ook in Nederland op DVD te krijgen?
Ja, voor 7,99 bij Bol.com, maar waarschijnlijk ook wel bij andere webwinkels.
Ik heb hem vandaag binnen gekregen :)
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

J86 schreef:maar fortuyn gaf duidelijk aan WAT er mis ging en wat er aan gedaan moest worden.
Nee, dat zei hij dus niet. Hij riep een heleboel, verwees naar zijn boek (wat overigens een slecht boek is) en riep dat daarin de antwoorden stonden. Niet dus. Bovendien gaven de dingen die eventueel als antwoord gezien zouden kunnen worden, alleen maar aanleiding tot meer vragen, de meest voorkomende: "En wie gaat dat betalen?" En daar had meneer dus helemaal geen antwoord op.
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Precies.
Ik ben het er mee eens dat fortuyn een boel dingen durfde te zeggen die andere politici niet durfde.
En daar is ook niets mis mee.
Maar politiek is niet roepen wat er mis is, politiek is met oplossingen komen.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

politiek.....het woord alleen al..luister maar es ..p o l i t i e k.....politie en kritiek daar lijkt het op.
En Marloes?....foei!!!...zo gedraagt een dame zich niet! bijten doe je maar in een droog stukkie oorlogsbrood :wink:
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Als aankomend Juut wil toch graag even weten wat er mis is met het woord 'politie'... :wink:
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Sjoerd schreef:Als aankomend Juut wil toch graag even weten wat er mis is met het woord 'politie'... :wink:
oops..nu ga ik in ut schavot? :wink:
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Dat zou ik nou terug willen zien!
Het schavot!
Oh en verbanning, goede degelijke middeleeuwsche straffen!
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Plaats reactie