De meest slechte Nederlander?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Richard1976
Lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 14 apr 2005, 18:40
Locatie: Roermond
Contacteer:

Bericht door Richard1976 »

Poeh dan weet ik er wel een paar, maar vind dat we teveel met politiek bezig zijn. Even naar een andere oorlog nl voetbal. Pierre van Hooijdonk :r. Gewoon omdat hij beter kan stoppen met voetbal en ons niet lastig moet vallen met zijn hoogstaande interviews die hij afgeeft. Samen met Hans Kraai sr en jr ergens op een eilandje gaan zitten en laat ons verder met rust.
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

dat is duidelijke taal shaft, maar zoiezo al zijn de zojuist door jouw genoemde mensen ook niet echt mijn idolen om ze nu slechtste Nederlanders te noemen (want de vraag was toch wie je de slechtste Nederlander vind) dat viond ik ver gaan
mvg
rémy
----
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Ik vind theo van gogh helemaal geen slechte nederlander. hij geef eerlijk zijn mening. als we gaan beginnen over dat hij haat zaaide tegen de islam (of iets dergelijks aan het adres van die gasten) dan kan je het ook over de zo lieve imams hebben die zo liefdevol over het nederlandse volk praat. dus omdat hij het tegenovergestelde doet is dat dan al genoeg stikje om hem tot slechte nederlander te roepen??????
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Alex, dit topic gaat over wie WEL tot slechtste Nederlander had moeten worden aangemerkt.
Wie vind jij héél slecht ?
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

Slechtste Nler of Nlers?

De NSB'ers
Gebruikersavatar
Lucid
Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 apr 2003, 22:35
Locatie: Utrecht

Bericht door Lucid »

Lord_Vetinari schreef:J.P. Coen - moordde rucksichtlos inlanders uit in naam van de handel
Goede kandidaat. Misschien is Daendels ook een geschikte kandidaat.
Lord_Vetinari schreef:P. Fortuyn - Zette de polarisatie in Nederland op scherp en wel zodanig dat nu elke scheet van een buitenlander aanleiding is tot ellenlange generaliserende en discriminerende reacties op Internet-brede fora.
Wat een onzin! Je moet niet alles geloven wat de SP'ers in Oss je wijsmaken.
Als je Fortuyn nomineert, wil dat dan zeggen dat je Volkert van der Graaf een betere man vindt? :shock:

Zo ja, dan nomineer ik Lord_Vetinari, omdat hij met behulp van een drogreden onder een megalomanisch pseudoniem een onschuldige man nomineert voor de meest slechte Nederlander.
alex schreef:Ik vind theo van gogh helemaal geen slechte nederlander.
Was hij ook niet. Je kon hem een hufter vinden, of een onbeschofte boer, maar niet een kandidaat voor de meest slechte Nederlander. Wie dat beweert, is verzopen met zijn geitenwollen bootje dat volgeladen is met "idealen".
The face of tyranny is always mild at first.
— Racine
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Bericht door Motorway »

Van Heutsz hoort zeker niet in het rijtje thuis. Gen. Van Dalen om in hetzelfde tijdsbestek te blijven misschien maar hij niet.

Nummer 1 blijft voor mij Pieter Menten. Jammer dat ze hem niet eerder te pakken hebben gekregen.
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

die Van den Berg van de pedo partij en anders andere mensen.. namen zal ik niet noemen en argumenten ook niet want anders word het te persoonlijk.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Mike.H schreef:die Van den Berg van de pedo partij en anders andere mensen.. namen zal ik niet noemen en argumenten ook niet want anders word het te persoonlijk.
Die zijn vooral ziek in het hoofd.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Ja en ze zijn tot hele slechte dingen in staat en andere mensen die ik hier dus niet wil noemen hebben die dingen dus al gedaan dusja.. men snapt wel wat ik hier bedoel..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

J.P Coen ik weet niet of dit persoon zo slecht was handelde deze persoon niet naar het tijdsbeeld?
Wat niet wil zeggen dat ik zijn daden goed praat.

De slechtste NL ,er vind ik het zijn er eigenlijk een paar W.Bos F.Halsema enz.
Omdat deze personen als ze weer aan de macht komen alles weer verzieken.

nvg
Aude Audenda
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

TIJDSBEELD

Echt dit slaat alles! De grootste massamoordenaar die Nederland gekend heeft, staat zelfs met kop en schouder boven van Heutsz en dat andere gespuis. TIJDSBEELD! De vernietiging van Jacatra (nu jakarta), de ontvolking van hoamoal en banda. Tel de lijken op en je komt op vele tienduizenden mensen. TIJDSBEELD *kotst bijna op toetsenbord*

Sorry hoor maar verwijzen naar tijdsbeeld is WEL een vorm van goedpraterij. En met je andere personen kan ik het ook niet eens zijn, ik mis een onderbouwing..totaal geen argumentatie what so ever
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Jasper J schreef:J.P Coen ik weet niet of dit persoon zo slecht was handelde deze persoon niet naar het tijdsbeeld?
Wat niet wil zeggen dat ik zijn daden goed praat.

De slechtste NL ,er vind ik het zijn er eigenlijk een paar W.Bos F.Halsema enz.
Omdat deze personen als ze weer aan de macht komen alles weer verzieken.

nvg
daar ben ik het eigelijk ook wel 100% mee eens :)
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

E.T schreef:TIJDSBEELD

Echt dit slaat alles! De grootste massamoordenaar die Nederland gekend heeft, staat zelfs met kop en schouder boven van Heutsz en dat andere gespuis. TIJDSBEELD! De vernietiging van Jacatra (nu jakarta), de ontvolking van hoamoal en banda. Tel de lijken op en je komt op vele tienduizenden mensen. TIJDSBEELD *kotst bijna op toetsenbord*

Sorry hoor maar verwijzen naar tijdsbeeld is WEL een vorm van goedpraterij. En met je andere personen kan ik het ook niet eens zijn, ik mis een onderbouwing..totaal geen argumentatie what so ever
Ik ben het niet zo vaak met je eens E.T., maar in dit geval wel. "Onze" J.P. Coen is natuurlijk net als de meeste van onze andere zeehelden een enorme schurk. Ook al leefden wij destijds in de veronderstelling dat wij, Nederlanders, véél belangrijker waren dan alle andere volkeren en met name als er een kleurtje aanzat.... Dit soort daden zijn altijd verachterlijk geweest.

De referentie naar hedendaagse tweedekamer-leden slaat als een tang op een varken. Je mag het met Halsema en Bos oneens zijn of ze zelfs slechte politici vinden, maar de vergelijking met echte schurken... gaat echt nergens over, vind ik.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Bericht door Motorway »

Ik sluit me bij dvaupell aan. Het tijdsbeeld dient ter 'nuancering' en niet ter 'vergoeielijking'.

(Zelfs de Romeinen wisten al dat ze met de slavenhandel verkeerd zaten.)
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
Plaats reactie