Beginnende verzamelaar

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
King tiger
Lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 20 aug 2006, 21:10
Contacteer:

Re: Beginnende verzamelaar

Bericht door King tiger »

Keep it going :) al een mooie collectie
Belgische militaria gezocht van 1935 - 1940

http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
koe op zolder
Lid
Berichten: 500
Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:36

Re: Beginnende verzamelaar

Bericht door koe op zolder »

Mooie koppelslot zeg! Ik zeg: laat de koppel ook zien! Goed bezig!
Die medailles (ehrenkreuz) worden tegenwoordig wel gefaked, maar de kans dat je een repro hebt, als je hem uit een antiek of tweedehandswinkel koopt is heel klein volgens mij.
Altijd op zoek naar materiaal van (krijgs)gevangenen en andere vervolgingen! (wo2) Schroom niet en stuur een PB! Links zijn ook welkom! http://achterprikkeldraad.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Beginnende verzamelaar

Bericht door coco »

Onzin, ik kocht uit een antiek winkel een ek1 en was zo nep als een kunstgebit.
Je moet betere foto's plaatsen om uit te sluiten of het om een echte of een nep medaille gaat.

Verder leuk begin!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
koe op zolder
Lid
Berichten: 500
Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:36

Re: Beginnende verzamelaar

Bericht door koe op zolder »

EK1's worden ook iets meer gefaked he? :p
Altijd op zoek naar materiaal van (krijgs)gevangenen en andere vervolgingen! (wo2) Schroom niet en stuur een PB! Links zijn ook welkom! http://achterprikkeldraad.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Beginnende verzamelaar

Bericht door coco »

Dat zeg je nergens, jij zegt het komt uit een antiek/tweede hands winkel dus de kans dat het nep is is erg klein.
Daarmee trek je dus conclusies die wal nog kant raken, natuurlijk worden ek1 meer gefaked maar dat doet er niet toe of antiek winkels repro verkopen?
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Beginnende verzamelaar

Bericht door michiel01 »

koe op zolder schreef:Mooie koppelslot zeg! Ik zeg: laat de koppel ook zien! Goed bezig!
Die medailles (ehrenkreuz) worden tegenwoordig wel gefaked, maar de kans dat je een repro hebt, als je hem uit een antiek of tweedehandswinkel koopt is heel klein volgens mij.
Het frontkreuz is een medaille die zo enorm courant is dat het niet de moeite loont om hem te reproduceren. Dat neemt niet weg dat er wel repro's van zijn. Het getoonde exemplaar ziet er prima uit.

Ook als je in een antiek of kringloper o.i.d. spullen koopt, dan moet je nog altijd opletten wat je koopt. SS dolken, medailles, overgespoten BGS helmen (ja in tancamo) ben alles al tegengekomen bij dat soort winkeltjes. Zelfs bij kringlopers/tweede hands winkels wordt de grootste troep verkocht en soms voor prijzen die ze op internet niet voor een repro durven vragen. Wees altijd op je hoede!

(niet iedereen heeft het geluk in een Pawn-shop een origineel RK te vinden (zie verhaal op WAF).
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Beginnende verzamelaar

Bericht door coco »

Ja dat over die RK zag ik, podverdikkeme 150 dollar ofzo sjonge jonge.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Tommes
Lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 24 sep 2008, 21:57

Re: Beginnende verzamelaar

Bericht door Tommes »

Mooi display.

Verhaal van het RK blijft mij ook nog wel even bij..
Gezocht alles M.B.T Deventer/Schalkhaar 40-45
Plaats reactie