Luftwaffe dolk.

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
collec1
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 nov 2009, 08:05

Re: Luftwaffe dolk.

Bericht door collec1 »

cedric schreef:Oke, bedankt allemaal voor jullie antwoord, maar vinden jullie niet dat deze wel een hogere repro-kwaliteit heeft dan de andere die je vaker voorbij ziet komen? Hier wat voorbeelden. Op mijn dolk staat Paul-Weyersberg, Solingen. Als je kijkt naar andere repro's staat er Paul-weyersberg, Berlin. Daarmee werd mij ooit verteld dat je zo kon zien of het repro is. Nog een ding: Je hebt van deze dolk ook 25-euro versies. Die hebben geen kettingkje om het handvat lopen. Die van mij weer wel. Dus het is repro, maar wel van betere kwaliteit dan die andere versies. Zeg ik dat goed?

Volgens mij is jou draad vastgezet met houeten pennen in het handvat? = repro
Het handvat is te vet/dik = repro
makkelijke herkenningspunten
rik3445
Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:03

Re: Luftwaffe dolk.

Bericht door rik3445 »

Allereerst mijn excuses voor mijn late reactie. Ik had wel enkele foto's gemaakt maar ik ben het een beetje vergeten om ze snel te plaatsen. Hiebij dan 2 foto's van mijn dolk. Ik hoop dat ze scherp genoeg zijn, helaas is mijn camera niet zodanig dat ik scherpere foto's kan maken.

Afbeelding

Afbeelding
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
jan-peter
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 mar 2010, 17:54
Locatie: Leusden

Re: Luftwaffe dolk.

Bericht door jan-peter »

Replica, ca. 25 euro teveel betaald:(
kreidler
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2010, 10:11

Re: Luftwaffe dolk.

Bericht door kreidler »

eej ik heb er zelf ook een Duitse Luftwaffe dolk maar je hebt neppen en echte je moet goed kijken en het teken van het mes blad ik heb er een ik zeg zkkr dat ie echt is maar ik zie nu jullie zijn foto's en de bovenste ik vind hem er schoon of hij is een x goed schoon gemaakt maar wie zoan ding heeft Duitse Luftwaffe dolk zou ik graag contact mee op wouwen nemen mail : kreidler-rmc@live.nl
kreidler
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2010, 10:11

Re: Luftwaffe dolk.

Bericht door kreidler »

ik vind het tog erg schoon de Duitse Luftwaffe dolk mijne heeft echt gebruikers sporen en slijtage ik heb zelf een echte binnen kort foto's meschien dat iemand het kan bevestigen
kreidler
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2010, 10:11

Re: Luftwaffe dolk.

Bericht door kreidler »

ik zal zelf ook foto's neer zetten van mijn Duitse Luftwaffedolk maar ik vind je kan wel verschil zien bij de adelaar en het mes van mij heeft gebruikers sporen en somige van jullie zien er erg schoon uit het mes je moet goed kijken bij de smit logo in het mes blad wil je foto:s of meer info mail dan naar :kreidler-rmc@live.nl zou graag contact met jullie op willen nemen wie zoan ding heeft groeten
Plaats reactie