Rommelmarkten

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Op de 'vogeltjesmarkt' zelf vind je bijna geen antiek,rommel of curiosa meer,omdat die plaats waar het vroeger stond bezet is met containers oid.
Daarvoor moet je tijdens die markt naar de sjacherbeurs gaan.
Dat bevind zich in een grote pand of noem het hal ergens tussen de cafeetjes.
Inkomprijs is 1 euro voor volwassenen en onder de 12j is het gratis.
Dus daar is het nu the place to be voor antiek,curiosa e.d .
Vorige week ben ik er nog geweest en kwam naar huis met wat oude munten en ander prularia.
Ook ben ik daar voor de eerste keer zeeeer slechte kopies tegengekomen,een luftwaffe kepie en een waffen ss kepie,beide voor 150 euro.
De verkoper verkocht het wel als zijnde origineel. :-)

Adrian.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Hallo Adrian,

Dat zal wel, jammer, het is ook al wel snel een jaar of 15 geleden dat ik er voor het laatst ben geweest.
Bedankt voor de tip, maar daar is het dus ook al oppassen geblazen voor kopie spul :cry: .
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

Ik ga altijd naar markten dicht in de buurt, ik kijk meestal bij de postkaarten en boeken. Laatste keer op de antiek markt van Tongeren heb ik nog een Schalburg Kruis en nog een aantal andere Deense dingen tegegekomen.
Ik heb horen zeggen dat er veel Amerikaans en Duits matrieel en zo licht op de rommelmarkt van Spa.

Michael
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Wie heeft er afgelopen pinksterweekend nog geluk gehad op een of andere rommelmarkt?.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Hallo,
ik was op 2 pinkstersdag op de luikse markt in Utrecht geweest en heb daar wel wat leuke spulletjes gekocht (allemaal wo II):

Duits boterbakje bakeliet
Duitse onstekingshouder
Duitse veldvles
Duitse kikker voor k98 bajo, is die ook weer compleet :-)
Nederlandse 75mm Vickers AA huls

En dat alles voor 32 euris, das toch nie te veel denk :)
Grt RelicHunter
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Den
Lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 okt 2003, 10:31

Bericht door Den »

Nu zondag as in Aken grote rommelmarkt in het centrum duitse rommelmarkten zijn bekend dat je er veel wo 2 spullen vindt, dus als je tijd hebt ga er eens naar toe, verder 3x per jaar ga ik naar Brugge bij het Station, heel grote rommelmarkt met veel wo2 materiaal, ook veel nep, maar als je een beetje verstand hebt van wat je verzamelt kun je geluk hebben, verder 1 x per jaar Temploux in Belgie, is wel ongeveer de grootste van Belgie, zeer veel wo 2 spul. markt duurt 2 dagen dag en nacht. dan 20 juni zondag La Gleize in de Ardennen bij het oorlogsmuseum daar een grote militaria markt, ga ik elk jaar naar toe, heel mooi, lekker buiten met heel veel spul, ook voertuigen.
ik zou zeggen. Take your pick !!!
gr. Dennis
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Den schreef:Nu zondag as in Aken grote rommelmarkt in het centrum duitse rommelmarkten zijn bekend dat je er veel wo 2 spullen vindt, dus als je tijd hebt ga er eens naar toe, verder 3x per jaar ga ik naar Brugge bij het Station, heel grote rommelmarkt met veel wo2 materiaal, ook veel nep, maar als je een beetje verstand hebt van wat je verzamelt kun je geluk hebben, verder 1 x per jaar Temploux in Belgie, is wel ongeveer de grootste van Belgie, zeer veel wo 2 spul. markt duurt 2 dagen dag en nacht. dan 20 juni zondag La Gleize in de Ardennen bij het oorlogsmuseum daar een grote militaria markt, ga ik elk jaar naar toe, heel mooi, lekker buiten met heel veel spul, ook voertuigen.
ik zou zeggen. Take your pick !!!
gr. Dennis
Mss een addresje van Aken en van La gleize ?
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Re: Rommelmarkten

Bericht door marloes »

Mooyman schreef:Beste mede forum leden,

Wie bezoekt nog wel eens een rommelmarkt en wat zijn jullie ervaringen?.
Welke rommelmarkten bezoek je zoal en wat heb je in het verleden al kunnen vinden?.
Ik bezoek het waterlooplein dagelijks en in de weekenden nog wel eens markten in omgevind den haag.
Mijn huis ligt vol met spullen die ik daar vind en de rest verkoop ik op mijn veilingssite....vind dus veel!
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Zelfs 60 jaar na dato kun je aan de rommelmarkten zien waar de meeste gevechten/troepen concentraties zijn geweest.

hier in ut noorden ( en dan vooral hier in zuidwest drenthe) is ernooit veel te vinden op rommelmarkten.
Jullie westerlingen pikken alles in !!! :x
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Den schreef:Nu zondag as in Aken grote rommelmarkt in het centrum duitse rommelmarkten zijn bekend dat je er veel wo 2 spullen vindt, dus als je tijd hebt ga er eens naar toe, verder 3x per jaar ga ik naar Brugge bij het Station, heel grote rommelmarkt met veel wo2 materiaal, ook veel nep, maar als je een beetje verstand hebt van wat je verzamelt kun je geluk hebben, verder 1 x per jaar Temploux in Belgie, is wel ongeveer de grootste van Belgie, zeer veel wo 2 spul. markt duurt 2 dagen dag en nacht. dan 20 juni zondag La Gleize in de Ardennen bij het oorlogsmuseum daar een grote militaria markt, ga ik elk jaar naar toe, heel mooi, lekker buiten met heel veel spul, ook voertuigen.
ik zou zeggen. Take your pick !!!
gr. Dennis
Bedankt voor deze interessante informatie :wink: .
laurens
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:02

Bericht door laurens »

Hallo Mooyman,

Alles goed? Heb je gemist in Duiven!

Marloes: kun je misschien een link geven van jou veilingsite? Wordt veel over gesproken, maar kan het nergens vinden.

Bvd,

Laurens
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

laurens schreef:Hallo Mooyman,

Alles goed? Heb je gemist in Duiven!

Marloes: kun je misschien een link geven van jou veilingsite? Wordt veel over gesproken, maar kan het nergens vinden.

Bvd,

Laurens
Maar natuurlijk;

http://phpbb.free.idleserv.net/missjoeri/index.php

(de vormgeving zal je bekend voorkomen...)
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

laurens schreef:Hallo Mooyman,

Alles goed? Heb je gemist in Duiven!

Marloes: kun je misschien een link geven van jou veilingsite? Wordt veel over gesproken, maar kan het nergens vinden.

Bvd,

Laurens

Hallo Laurens,

Ja klopt, vrouwtje aan het werk op zaterdag dan moet er iemand thuis zijn bij de kleine :wink: , het begint dus al aardig effect te hebben op de hobby :wink: :lol: .
Hoe is het daar achter die duinen? :wink: .
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Den,heb je misschiens een adres van die rommelmarkt in Aken.(Woon er namelijk 30 minuutjes vanaf,misschiens tot ik daar dan naar toe ga,mits ik vervoer heb.)
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
laurens
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:02

Bericht door laurens »

Hi Mooyman,

Zoals je weet, weet ik 'r ook alles van. Zeg het vrije leventje maar vaarwel, want kleine kinderen...kleine zorgen, grote kinderen ..........

Zie je de volgende keer!

Groeten,

Laurens
Plaats reactie