Succes

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Ja maar ook rechtstreeks?
Dan moet je volgens mij toch eerst een MBO en dan HBO halen.

Dat was ik dus nog vergeten. Van MBO kun je naar HBO en van HBO naar Universiteit.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
LKP
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 apr 2003, 20:34
Contacteer:

Bericht door LKP »

Willem ter Haar schreef:Dus alles op een rij.
Beginnend op een leeftijd van 4 a 5 jaar.

Basisschool Groep 1 t/m groep 8

Voortgezetonderwijs met niveau's
VMBO duur 4 jaar -> landelijke examens
HAVO duur 5 jaar -> landelijke examens
VWO duur 6 jaar -> landelijke examens
Waar is de MAVO heen? Of is dit nu samengevallen met vbo? Ik dacht namelijk dat je na de mavo door kon naar het VMBO..

En met vmbo moet je idd eerst naar de MBO, HBO (Propadeuse voldoet in veel gevallen, dus 1 jaar) en dan Universiteit.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

brian, je ken niet met vmbo naar universiteit... in je dromen misschien :)


maar in vmbo heb je ook weer niveau's alleen Thereoretische leerweg en nog 1 kan je de hoogste niveau doen van 4 of 3 jarige opleidingen dat kan met Kaderberoeps vmbo niet
Gebruikersavatar
LKP
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 apr 2003, 20:34
Contacteer:

Bericht door LKP »

Het is echt mogelijk, ik ken een meisje die heeft vbo gedaan en gaat komend schooljaar naar de Universiteit.

En ik heb eerst MAVO gedaan, toen 4 jaar MBO, nu 2 jaar HBO gedaan, maar door verveling toch naar de Uni volgend jaar.

Dus het is weldegelijk mogelijk, vooropleiding zegt niks, wilskracht is veel belangrijker en je moet het geestelijk wel aankunnen, maar ik blijf erbij, wilskracht is in dit soort gevallen belangrijker als de mogelijkheid om het sowieso te kunnen. ik ken ook iemand die op z'n sloffen geslaagd is voor de VWO, 2 jaar gewerkt heeft en nu toch maar weer een HBO opleiding doet.
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Willem ter Haar schreef:Ja maar ook rechtstreeks?
Dan moet je volgens mij toch eerst een MBO en dan HBO halen.

Dat was ik dus nog vergeten. Van MBO kun je naar HBO en van HBO naar Universiteit.
Inderdaad maar dan moet je wel in HBO niveau 4 komen (zoals ik:P). en dan kan je van me MBO nog een jaar afhalen door je stage en als het goed is ken het ook op het hbo maar dat moet ik nog ff navragen
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Guido schreef: maar in vmbo heb je ook weer niveau's alleen Thereoretische leerweg en nog 1 kan je de hoogste niveau doen van 4 of 3 jarige opleidingen dat kan met Kaderberoeps vmbo niet
Hoe kan ik dan in niveau 4 stromen terwijl ik Vmbo kaderbroepsgericht doe.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

dit is wat ik gehoord heb!
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Guido schreef:dit is wat ik gehoord heb!
Ik heb liever feiten:D
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

De theoretische leerweg
Voor als je je niet op één bepaald beroep richt en je na het vmbo doorgaat met studeren. Met deze leerweg kun je naar het mbo of de havo.

De gemengde leerweg
Voor als je makkelijk leert en je je wilt voorbereiden op één bepaald beroep. Een combinatie van ‘denken en doen’. Met deze leerweg kun je naar het mbo.

De kaderberoepsgerichte leerweg
Voor als je het liefst leert door praktisch bezig te zijn. Met deze leerweg kun je naar het mbo.

De basisberoepsgerichte leerweg
Voor als je heel praktisch bent ingesteld. Ook met deze weg kun je naar het mbo. Soms krijg je de lessen voor een deel buiten de school, bijvoorbeeld op een stage- of werkplek.

Bron: http://www.vmbo.nl
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

LKP schreef:
Waar is de MAVO heen? Of is dit nu samengevallen met vbo? Ik dacht namelijk dat je na de mavo door kon naar het VMBO..
VBO + MAVO is nu VMBO. Van het VMBO kan je door naar het MBO, en vandaar kan je door naar HBO en Universiteit. Het is dus inderdaad een kwestie van wilskracht. Als je maar iets doet wat je leuk vindt/goed in bent en doorzettingsvermogen hebt kan je overal komen.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

LKP schreef:
VBO + MAVO is nu VMBO. Van het VMBO kan je door naar het MBO, en vandaar kan je door naar HBO en Universiteit. Het is dus inderdaad een kwestie van wilskracht. Als je maar iets doet wat je leuk vindt/goed in bent en doorzettingsvermogen hebt kan je overal komen.
Mijn halve Familie heeft het zo gedaan ?!!!:D en ik ga het ook proberen
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Moet je zeker doen! Zou zonde zijn om die kans te laten liggen. Ik ben ook van de MAvo naar de Havo en toen naar het HBO gegaan.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Je moet het wel aankunnen.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Sjoerd schreef:Moet je zeker doen! Zou zonde zijn om die kans te laten liggen. Ik ben ook van de MAvo naar de Havo en toen naar het HBO gegaan.
En hoe lang heeft u er over gedaan !
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Mavo in één keer gehaald met alles op D niveau, Havo tweede Fase (profiel economie en maatschappij met Natuurkunde1 in het vrije deel) in één keer gehaald, toen één jaar gewerkt, en nu zit ik op het HBO, volgend jaar politieschool.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gesloten