Trivia & Chatten

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Trivia & Chatten

Bericht door Proos »

Welkom bij WO2TRIVIA

De Trivia is weer terug! Je kunt eenvoudig inloggen via onderstaand scherm. Vul een gebruikersnaam in en je kunt direct inloggen.

Let op:
  • Je gebruikersnaam moet uniek zijn.
  • Je gebruikersnaam hoeft niet dezelfde te zijn als die van het forum
  • Je kunt ook de gebruikersnaam van iemand anders gebruiken, maarja, dan krijgt hij/zij dus ook jouw punten!
  • Wees een beetje lief tegen elkaar, het is voor jullie plezier en hopen dat we het niet hoeven te modereren!
Hoe werkt de Trivia
Je krijgt steeds een vraag van Trivia. Het kan zijn dat er al een vraag bezig is als je binnenkomt. In dat geval kun je Trivia vragen de vraag nog eens voor je te herhalen. Dat doe je met !repeat. Je hebt twee schermen tot je beschikking: WO2TRIVIA en STATUS. Onder STATUS kun je alle privéberichtjes lezen die Trivia naar je stuurt (zoals een herhaling van de vraag) en onder WO2TRIVIA zie je het publieke gedeelte. Alles wat je daar typt zien de andere spelers ook. Je antwoorden toets je altijd publiekelijk.

Het is ook mogelijk om niet met het onderstaande scherm, maar je eigen IRC-client in te loggen, zoals mIRC. Geef als server efnet.xs4all.nl op en poort 6667. Het kanaal van de trivia is "wo2trivia" (of handmatig /join #wo2trivia).

De belangrijkste commando's
  • !help - geeft een overzicht van mogelijke commando's
  • !help <commando> - geeft informatie over dat specifieke commando, bijv. !help !status
  • !repeat - herhalen van de laatst gestelde vraag
  • !last - Geeft de laatste letter van het antwoord.
  • !vowels - Geeft de klinkers van het te geven antwoord als hulp - als de vraag moeilijk is.
  • !hint - Geeft een aantal letters van het te geven antwoord (kun je twee keer doen).
  • !next - Na een ingestelde tijd kun je de vraag overslaan en naar de volgende vraag gaan.
  • !hof - Hall of Fame!
  • !answer - Het antwoord op de vorige vraag
  • !state - Hoe gaat het met Trivia
  • !stat - Wat is je score en rang
Bij vragen, stuur even een PM naar mij.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Testtopic Trivia

Bericht door Proos »






Alternatief:
> in een volledig scherm openen
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Re: Trivia & Chatten

Bericht door Robin V »

Erg leuk dat dit terugkomt! Dit was in het verleden toch wel vrij succesvol meen ik me te herinneren. :)
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Trivia & Chatten

Bericht door Jan Klaassen »

Kan het trouwens nog eens uitgelegd worden hoe een vraag toe te voegen?
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Trivia & Chatten

Bericht door Proos »

@Robin: Ja, dit was zeker een hit :) Met de nieuwe server lag het allemaal even plat (ik heb geen irc-server meer zelf draaien) en ik moest tijd maken om het opnieuw in te stellen. Volgens mij is het wel aardig geregeld nu, want om te chatten is nu geen java meer nodig (met allemaal beveiligingswaarschuwingen).

@Jan: Toevoegen met !add. Dat werkt als volgt. Eeerst !add, daarna je vraag. Je sluit af met een sterretje (*) en zet daar het goede antwoord achter. Je kunt meerdere alternatieven toevoegen, steeds door opnieuw een sterretje te zetten. Bijvoorbeeld:

!add Is Jan Klaassen lid van het wo2forum?*jazeker, hij is lid*jazeker*ja*jawel*klopt*juist

Overigens, als je veel vragen toevoegt, laat het mij dan even weten - want ik moet ze handmatig kopiëren van één bestandje naar een ander bestandje, voordat ze daadwerkelijk worden gesteld. Dus als ik even niet oplet zitten je vragen daar in te wachten zonder ooit gesteld te worden: dat zou zonde zijn!
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
pietertje
Lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 jul 2008, 09:42
Locatie: Rijssen

Re: Trivia & Chatten

Bericht door pietertje »

't valt mij op, dat elke keer als ik op de trivia wil inloggen. het er een beetje dood uitziet? kom op mensen!! doe even mee
Gebruikersavatar
Akko
Lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:14
Locatie: den Belgique

Re: Trivia & Chatten

Bericht door Akko »

Ik wil wel op trivia inloggen.
Maar waar kan je het vinden , downloaden?
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Gebruikersavatar
LordChaos
Lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 jan 2010, 19:40

Re: Trivia & Chatten

Bericht door LordChaos »

Akko schreef:Ik wil wel op trivia inloggen.
Maar waar kan je het vinden , downloaden?
Even naar boven scrollen :wink:
"Quand les riches se font la guerre, ce sont les pauvres qui meurent." - Jean Paul Sartre
Gebruikersavatar
Akko
Lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:14
Locatie: den Belgique

Re: Trivia & Chatten

Bericht door Akko »

Ok thnx,
ben wat achterlijk x)
Ben benieuwd
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Re: Trivia & Chatten

Bericht door Stefan »

Ik ben nu online op Trivia.
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Re: Trivia & Chatten

Bericht door Von Pratt »

Net een foutje gevonden... Weet niet juist hoe ik het moet aanpassen dus plaats ik het hier.

"YPPY - Op welke datum overleed de Duitse president Hindenburg, waardoor Hitler de macht kon grijpen (dag maand jaar)? Antwoord: 2 augustus 1933"

--> Dit moet wel degelijk 2 augustus 1934 zijn
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gebruikersavatar
pietertje
Lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 jul 2008, 09:42
Locatie: Rijssen

Re: Trivia & Chatten

Bericht door pietertje »

mensen kom nu even snel op de trivia:)
Gebruikersavatar
Akko
Lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:14
Locatie: den Belgique

Re: Trivia & Chatten

Bericht door Akko »

ja inderdaad, zo weinig volk xs
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Re: Trivia & Chatten

Bericht door Stefan »

Zijn er eigenlijk uberhaupt mensen die wel eens op Trivia zitten?
Ik probeer er zoveel mogelijk op te zitten als ik het forum na aan het lezen ben, maar zit er (bijna) altijd alleen in.
Gebruikersavatar
Akko
Lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:14
Locatie: den Belgique

Re: Trivia & Chatten

Bericht door Akko »

Ik zat er veel op,
maar het is gewoon niet fijn altijd alleen te zitten.
Was er inderdaad maar meer volk
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Plaats reactie