Verkiezingen 9 juni + Verkiezingsdebat 23/05

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.

Wat ga je stemmen op de verkiezingen 9 juni?

Peiling eindigde op 10 jun 2010, 22:04

PVV
17
44%
CDA
1
3%
CU
2
5%
PVDA
1
3%
SP
3
8%
VVD
6
15%
Groen Links
1
3%
D66
1
3%
PvdD
0
Geen stemmen
SGP
0
Geen stemmen
TON
1
3%
Overig
0
Geen stemmen
Stemt niet
6
15%
 
Totaal aantal stemmen: 39

779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Verkiezingen 9 juni + Verkiezingsdebat 23/05

Bericht door 779 »

Jim,

Politici zoals Geert Wilders mogen zeggen dat de Islam een raar geloof is. Bovendien kan hij dat onderbouwen. Jij en ik mogen zoiets niet openbaren omdat je dan een hele bevolkingsgroep schoffeert. Politici hebben een diplomatieke onschendbaarheid hierin volgens mij. Dat is een internationaal recht en ik kan geen argument bedenken waarom dat voor Nederlandse politici niet zal gelden...

Over dat 90% van de opbrengsten van de rijken zorgt dat de zwakkeren geld krijgen is meermaals tijdens de debatten naar voren gebracht. Daar is de PvdA en de SP o.a. op afgerekend.

Over het aantal moslims dat remigreerd doordat zij zich hier niet meer thuis voelen kan ik mij voorstellen. Het zeer kleine groep raddraaiers is niet in toom te houden doordat hun religie genoten geen vader figuur durft te spelen. Iets wat de Marokkaan in Marokka wel doet!!! Daar is de buurman, docent, agent, oom, tante of weet ik veel van nature verantwoordelijk voor de ander. Daarnaast is het een feit dat de moslim nooit schuld zal bekennen voor zijn eigen tekortkomingen. Dat is een cultureel iets. Jouw mening over waarom mensen PVV stemmen is toch dezelfde als mijn mening? Mensen die niet doordenken dat hun stem kansloos is. De idealen van Wilders zijn niet realiseerbaar!!! Hij komt niet onder de bezuinigingen uit, hij kan niet alle Islam tegenhouden in Nederland en hij kan geen 10.000 extra verpleegkundigen opleiden in 4 jaar tijd. Hij zegt alleen wat de domme Nederlander wil horen. Zijn enige realiseerbare punt, over die AOW grens van 65, heeft ie laten vallen :bonk:
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: Verkiezingen 9 juni + Verkiezingsdebat 23/05

Bericht door fritz derochebrune »

Jim schreef: -De zogenaamde "brains" zitten niet alleen bij de topverdieners.
-Daarbij geldt de toptarief niet voor alle "brains" alleen degene die meer als de zg Balkenende norm (momenteel € 226.229 incl belastbare onkostenvergoeding en werkgeversdeel van het pensioen) verdienen.
- En bedenk dat al die bonussen / aandelenpakketten - gouden handrukken daar niet bij inbegrepen zijn en dat is vaak meer als wat ze als loon krijgen)

Wat voor aanwijzing zou er zijn dat alle ingenieuze mensen / groot verdieners massaal gaan emigreren? Is er een voorbeeld dat een land een masale leegloop heeft gehad van "brains"na belasting verhoging? Het gras is echt niet groener in andere landen. Voor de huizen gaat men nog naar de omliggende landen maar voor het werk komt men toch terug.

Dat minder vermogende mensen in verhouding meer te betalen en bij komende bezuinigingen dat nog harder gaan voelen, is juist een goede reden om meer vermogende mensen wat extra te laten belasten, wat ze in hun levenstandaard toch niet gaan merken.
Ga eens even na... zodra iemand geld heeft, wat wilt hij dan? Meer geld. Het is iets dat bij iedere mens nog voor de geboorte wordt vastgesteld: hebzucht. Dat sommigen zich kunnen beheersen wilt niet zeggen dat ze geen hebzucht kennen. Om te laten zien dat mensen die veel geld hebben juist nog gieriger zijn, wil ik graag een voorbeeld van een tijdje terug aanhalen. Een rijke Australische sterft en laat haar erfenis na aan liefdadigheidsinstellingen. Ze vertrouwd haar kleindochters (die natuurlijk ook stinkend rijk zijn) niet omdat ze hen ervan verdenkt dat ze haar dochter hebben vermoord (dus hun moeder). Het eerste wat de kleindochters doen is een rechtzaak aanspannen: ze willen hun geld... Vreemd genoeg willen ze niet hun naam zuiveren.

En het is vaak genoeg gebeurd dat mensen met een goede opleiding, een mooi inkomen e.d. naar een ander land verhuizen omdat hun geld daar veiliger is. Er is niet voor niets de term 'brain-drain' ontstaan. En het zijn misschien niet alleen de topverdieners die een goed stel hersennen hebben, maar we hebben die topverdieners wel nodig. Zij zijn het die een goede studie achter de rug hebben, en de kwaliteiten hebben om topverdieners te worden.

Jim schreef:Wat ik gemerkt heb van mensen die ik ken en op de PVV gestemd hebben slechts op een paar punten iets van die partij weten.
Een collega stemde op de PVV als protest; "Want dan doen die andere partijen tenminste iets" Wat er precies moest gebeuren kon ze ook niet duidelijk maken!?
Dat die partij wil dat burgers een etnische registratie krijgen. Tja dat was niet bekend. En dat hoeft dan ook weer niet. En die kopvodden tax is ook wat overdreven en dat groffe taal gebruik is ook niet zo netjes.
Maar wel stemmen op die partij!
Ik kan me voorstellen dat anderen zich druk over maken over dergelijke ingrijpende voorstellen.
En je druk maken geeft aan dat je betrokken bent.
Maar het is nog altijd geen reden om mensen uit te schelden of uit te stoten, zoals wel al heel vaak gebeurd. Zoals ik al zei: ze doen juist waar ze tegen protesteren. En je kunt hoog springen of laag springen, hoe druk je je ook maakt, het verandert toch niks aan wat er in den Haag gebeurt. Of in het kieshokje, dat is wel duidelijk geworden deze verkiezingen. 4 jaar lang hebben PVV-stemmers de wind van voren gekregen. En de partij is toch bijna 3x zo groot geworden...
Jim schreef:Ook in Nederland is een grens. Hier mogen b.v. nazi's ook niet alles zeggen. Beledigen is ook niet zomaar toegestaan.

Ik ben er niet trots op dat vrijheid van meningsuiting voor sommigen inhoud vrijheid van beledigen.
Als ik hier op dit forum mensen, op basis van iets wat mij niet aanstaat, uitmaak voor alles wat vies en vuil is dan lig ik er na een paar keer uit. En iedereen is het er mee eens.
Als ik een partij opricht en bevolkings groepen / geloven en regeringen beledig, op basis wat mij niet aanstaat, uitmaak voor alles wat vies en vuil is dat is dan vrijheid van meningsuiting. En anderen zouden dan daar geen groot probleem van moeten maken. Zo'n partij wil ik niet in een regerende coalitie.

Ik ben het met een hoop punten van de VVD niet eens maar die beschouw ik als een fatsoenlijke partij. Die hebben niet met herhaling ministers en landen/regeringen beledigd.
Ah, maar hier op het forum gelden andere regels dan in Nederland. Natuurlijk, veel regels komen overeen, maar het forum heeft veel specifiekere regels. Het probleem is dat Geert Wilders een expert is in de wetten en de gaten erin kent. En general beledigt hij op papier niemand, omdat zijn partijstandpunten op een geloof inpikken, en een geloof kun je niet beledigen. Dit in combinatie met vrijheid van meningsuiting leidt ertoe dat wat hij doet legaal is, tot nogtoe dan. (In feite is het de mening van iemand anders dat zijn mening beledigend is.)

Ik geef toe: hij beledigt heel veel mensen. Ik vind het ook erg, heel erg zelfs. Maar hij doet dat legaal. Helaas.
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Verkiezingen 9 juni + Verkiezingsdebat 23/05

Bericht door Jim »

fritz derochebrune schreef: Ga eens even na... zodra iemand geld heeft, wat wilt hij dan? Meer geld. Het is iets dat bij iedere mens nog voor de geboorte wordt vastgesteld: hebzucht. Dat sommigen zich kunnen beheersen wilt niet zeggen dat ze geen hebzucht kennen.
En het is vaak genoeg gebeurd dat mensen met een goede opleiding, een mooi inkomen e.d. naar een ander land verhuizen omdat hun geld daar veiliger is. Er is niet voor niets de term 'brain-drain' ontstaan.
Een aantal jaar geleden is het belastingspercentage voor de hogere inkomens verlaagd. Daarvoor was er geen sprake van een massale brain-drain. Er waren veel welgestelde personen naar België verhuisd. Maar de bedrijven waarvoor ze werkten of in bezit hadden bleven in Nederland en ze kwamen gewoon in Nederland werken.
Tegenwoordig is het zo dat het voor deze mensen niet zo interessant meer is om in België te wonen. De Belgen waren het een beetje zat en hebben allerlei regelingen getroffen zodat het minder interessant werd. Deze mensen zetten zich niet of nauwlijks in voor de gemeenschap waar ze gingen wonen en hadden wel de Belgische privileges. Dat werden de Belgen (terecht) beu.
Nu wil de PvdA het belastingspercentage voor deze mensen weer naar het vroegere hogere percentage optrekken en daar zijn die grootverdieners over het algemeen niet zo blij mee.
Waarom zou er nu ineens een brain-drain ontstaan als er toen ook geen brain-drain was.

(Hoewel ergens vorig jaar bij intervieuw bij een aantal welgestelden gezegd werd dat ze er niet blij mee zouden zijn ze er in het dagelijks leven niets van zouden merken. Ik kan me nog herinneren dat in het programma business class van Harry Mens een zeer welgesteld persoon klaagde over het vroegere percentage en een schande vond. Om daarna in de camera mensen te lokken om in zijn bedrijf te investeren.)
fritz derochebrune schreef: Maar het is nog altijd geen reden om mensen uit te schelden of uit te stoten, zoals wel al heel vaak gebeurd. Zoals ik al zei: ze doen juist waar ze tegen protesteren. En je kunt hoog springen of laag springen, hoe druk je je ook maakt, het verandert toch niks aan wat er in den Haag gebeurt. Of in het kieshokje, dat is wel duidelijk geworden deze verkiezingen. 4 jaar lang hebben PVV-stemmers de wind van voren gekregen. En de partij is toch bijna 3x zo groot geworden...
Je hebt gelijk dat ook al ben je het met een andere partij niet eens je ze niet voor rotte vis of wat dan ook uit te maken. Maar je druk maken vind ik wel een goede zaak.
- Je hebt een uitlaat klep
- Je laat merken dat een een overwinning niet betekend dat anderen daar onverschillig tegenover staan.

En de wind van voren vind ik zeer meevallen. Als er tegengas aan de standpunten van de PVV werd gegeven dan. Dan werd er geroepen dat ze gedemoniseerd werden en werden de waarschuwende vingers omhoog gestoken. En de andere partijen zwegen of sputterden een beetje. De enige die mijns inzien fatsoenlijk tegengas gaf was Pechtholt (D66). En er zijn zoveel punten waar men op tegengas kon geven maar de economie heeft alles overheerst en de berekeningen van de plannen door het CPB. Wat de PVV niet heeft laten doen, maar daar heb ik vrijwel niemand iets over horen zeggen. :?

fritz derochebrune schreef:
Jim schreef:Ook in Nederland is een grens. Hier mogen b.v. nazi's ook niet alles zeggen. Beledigen is ook niet zomaar toegestaan.

Ik ben er niet trots op dat vrijheid van meningsuiting voor sommigen inhoud vrijheid van beledigen.
Als ik hier op dit forum mensen, op basis van iets wat mij niet aanstaat, uitmaak voor alles wat vies en vuil is dan lig ik er na een paar keer uit. En iedereen is het er mee eens.
Als ik een partij opricht en bevolkings groepen / geloven en regeringen beledig, op basis wat mij niet aanstaat, uitmaak voor alles wat vies en vuil is dat is dan vrijheid van meningsuiting.
Ah, maar hier op het forum gelden andere regels dan in Nederland. Natuurlijk, veel regels komen overeen, maar het forum heeft veel specifiekere regels. Het probleem is dat Geert Wilders een expert is in de wetten en de gaten erin kent. En general beledigt hij op papier niemand, omdat zijn partijstandpunten op een geloof inpikken, en een geloof kun je niet beledigen. Dit in combinatie met vrijheid van meningsuiting leidt ertoe dat wat hij doet legaal is, tot nogtoe dan. (In feite is het de mening van iemand anders dat zijn mening beledigend is.)

Ik geef toe: hij beledigt heel veel mensen. Ik vind het ook erg, heel erg zelfs. Maar hij doet dat legaal. Helaas.
Geert Wilders beledigd mensen niet legaal . Afgelopen januari is een strafzaak tegen hem gestart door Openbaar Ministerie. Wilders wordt vervolgd voor haatzaaien, aanzetten tot discriminatie en groepsbelediging.

Dat was al eerder gebeurd maar om onduidelijke redenen is dat afgeblazen. Zijn advocaat had in januari zo'n 18 getuige deskundigen gevraagd o.a. Mohammed B. aan de rechter. Was ook zo'n heel circus. Hij mocht maar 3 getuigen oproepen. Dit om Wilders gelijk over het Islam te bewijzen.
Op 12 oktober dit jaar zal het Openbaar Ministerie hun zaak toelichten.
Maar ja als hij in de regering komt, zou het de hele boel wel eens naar de prullenbak verwezen kunnen worden. Vermoed ik zo.

Hij wil wel heel graag in de regering. Er is in iedergeval geen breekpunt meer dat in de weg staat. :wink:
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Plaats reactie