waarde ike jacket

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
richard757
Lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 01 mar 2009, 22:19
Contacteer:

waarde ike jacket

Bericht door richard757 »

ik kan een ike jacket kopen zonder emblemen voor 60 euro is dat een beetje een gangbare prijs ?
Gebruikersavatar
Gi collector
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 23 mar 2008, 15:39
Locatie: Z-Limburg

Re: waarde ike jacket

Bericht door Gi collector »

Nee, dat is erg duur voor een kale Ike.
richard757
Lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 01 mar 2009, 22:19
Contacteer:

Re: waarde ike jacket

Bericht door richard757 »

wat voor prijs moet ik denken dan
Gebruikersavatar
Gi collector
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 23 mar 2008, 15:39
Locatie: Z-Limburg

Re: waarde ike jacket

Bericht door Gi collector »

25-35EUR..
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: waarde ike jacket

Bericht door S1991 »

Inderdaad zoals Kevin al zegt..
Voor rond de 60 euro heb ik een heeeeel nette Ike Jacket met patches en ribbons erop. Hier een voorbeeld pas gewonnen op eBay.com voor maar 47 USD...
En de Ike heeft ook een nette German Made Combat Infantry Badge.
26thike.jpg
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
christiaan1989
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 27 aug 2006, 20:28

Re: waarde ike jacket

Bericht door christiaan1989 »

Wat bedoel hier precies mee als ik vragen mag?
" German Made Combat Infantry Badge."
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
Gebruikersavatar
Patrick.S
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 apr 2007, 09:44
Contacteer:

Re: waarde ike jacket

Bericht door Patrick.S »

Dat het embleem met het geweer erop in duitsland is gemaakt.Ik wil daar best een close-up van zien.En op ebay kan je inderdaad mazzeltjes hebben maar vergeet niet dat de verzending uit de US vaak al tussen de $30 en $50 zit dat opgeteld bij de biedingsprijs zit je ook aan $100 en dan hangt de prijs ook nog af of het een named jasje is of niet meestal beinvloed dat de prijs ook wel.En natuurlijk welke eenheid als je een ike wil van een eenheid die op D-Day is geland dan zal je daar waarschijnlijk meer voor betalen dan voor een eenheid die begin '45 is aangekomen in Frankrijk.
Verzamelinteresse:
Brits:43rd Wessex Infantry Division en Guards Armoured division.
Canadees:4th Canadian Armoured Division
US:Armored en Tank Destroyer eenheden en 79th en 90th Infantry Division.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: waarde ike jacket

Bericht door S1991 »

christiaan1989 schreef:Wat bedoel hier precies mee als ik vragen mag?
" German Made Combat Infantry Badge."
Patrick74 schreef:Dat het embleem met het geweer erop in duitsland is gemaakt.Ik wil daar best een close-up van zien.En op ebay kan je inderdaad mazzeltjes hebben maar vergeet niet dat de verzending uit de US vaak al tussen de $30 en $50 zit dat opgeteld bij de biedingsprijs zit je ook aan $100 en dan hangt de prijs ook nog af of het een named jasje is of niet meestal beinvloed dat de prijs ook wel.En natuurlijk welke eenheid als je een ike wil van een eenheid die op D-Day is geland dan zal je daar waarschijnlijk meer voor betalen dan voor een eenheid die begin '45 is aangekomen in Frankrijk.
Inderdaad, verzending was $45 USD dus valt nog mee, heb al eens meegemaakt moest ik $65 USD verzending betalen... Maar aangezien ik nog andere dingen bij dezelfde koper gekocht heb valt het wel mee opzicht.
Hier een close-up nog van de verkoper:
26thike2.jpg
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
christiaan1989
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 27 aug 2006, 20:28

Re: waarde ike jacket

Bericht door christiaan1989 »

Dat het embleem met het geweer erop in duitsland is gemaakt.
Dat begrijp ik inderdaad :) Maar is het dan in oorlogstijd daar gemaakt, net na de oorlog? Zijn ze gemaakt door bedrijven die eerst duitse isignes maakten?
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: waarde ike jacket

Bericht door S1991 »

christiaan1989 schreef:
Dat het embleem met het geweer erop in duitsland is gemaakt.
Dat begrijp ik inderdaad :) Maar is het dan in oorlogstijd daar gemaakt, net na de oorlog? Zijn ze gemaakt door bedrijven die eerst duitse isignes maakten?
Vaker inderdaad van bedrijven wat eerst voor de Duitsers werkten en later voor de Britten, Fransen en Amerikanen. Kleine kans dat deze CIB net in de laatste maanden van de oorlog is gemaakt of er net na. Kun je helaas niet weten.

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Patrick.S
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 apr 2007, 09:44
Contacteer:

Re: waarde ike jacket

Bericht door Patrick.S »

Waaruit maak je op dat deze German made is dan omgitse?
Verzamelinteresse:
Brits:43rd Wessex Infantry Division en Guards Armoured division.
Canadees:4th Canadian Armoured Division
US:Armored en Tank Destroyer eenheden en 79th en 90th Infantry Division.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: waarde ike jacket

Bericht door S1991 »

Patrick74 schreef:Waaruit maak je op dat deze German made is dan omgitse?
Edit:
De CIB is German Made omdat het een "Silver Wire Embroidery" heeft. Dat is dezelfde stijl als wat je tegenkomt op Duitse collar tabs e.d.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: waarde ike jacket

Bericht door sobel »

ook wel bullion versies genoemd :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Plaats reactie