Splittertarn.

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Mooyman schreef:Alleen al afgaande op jou omschrijving liet ik de jas passeren.
Ik heb 'm laten gaan.... was een fake :(
Ik ben wél wat wijzer geworden!! :cheer:
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Peter schreef:
Mooyman schreef:Alleen al afgaande op jou omschrijving liet ik de jas passeren.
Ik heb 'm laten gaan.... was een fake :(
Ik ben wél wat wijzer geworden!! :cheer:
Hoe ben je daar nu achter gekomen dan?.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Ik had de handelaar gevraagd of ik de jas eens goed mocht bekijken, en toen ik het van dichtbij zag voelde het wat kunstmatig aan, net als een soort van nieuw tentzeil, de slijtvlekken zagen eruit of ze met een schuurmachine erin gesleten waren en bovendien blijkt de SS geen splittertarn gebruikt te hebben. Het is erg lastig uit te leggen, maar het klopte gewoon niet! Die jas van de Luftwaffe die hij had was wel echt en die ga ik waarschijnlijk ook kopen! :)
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Peter schreef:Ik had de handelaar gevraagd of ik de jas eens goed mocht bekijken, en toen ik het van dichtbij zag voelde het wat kunstmatig aan, net als een soort van nieuw tentzeil, de slijtvlekken zagen eruit of ze met een schuurmachine erin gesleten waren en bovendien blijkt de SS geen splittertarn gebruikt te hebben. Het is erg lastig uit te leggen, maar het klopte gewoon niet! Die jas van de Luftwaffe die hij had was wel echt en die ga ik waarschijnlijk ook kopen! :)

Hallo Peter,

Een goede zaak!, bij dergelijke spullen is het altijd beter die persoonlijk aan een inspectie te onderwerpen dan ze zo maar van een foto via het net te kopen.
Die andere jas?, wat is dat dan voor ding?, voorzichtigheid is eigenlijk geboden nu dat hij je een dergelijke jas heeft willen verkopen.
Succes.
Plaats reactie