occulte bedoeningen

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nick.Dracu
Lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 20 jun 2010, 19:52
Locatie: Torhout/ Belgie

occulte bedoeningen

Bericht door Nick.Dracu »

Hallo,
Misschien een iet wat rare vraag. We weten allemaal dat de nazi's op het einde van de oorlog begonnen te experimenteren
in verschillende vergezochte technologieën. Maar ik vroeg me af of ze dit ook deden in de spirituele dingen?
ik bedoel het komt in veel films, boeken voor dat nazi's experimenteerde in occulte dingen. denk maar aan de films van
Indiana jones, of hellboy bijvoorbeeld. Maar zijn deze nonsens dingen ook gebaseerd of feiten, of zijn ze gewoon maar een zoveelste
verzinsel vanuit hollywood?
Alvast bedankt,
Nick
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: occulte bedoeningen

Bericht door panzer lehr »

Ik weet alleen dat ze een geheim genootschap hadden de zwarte zon maar er bestond ook een geheime ss eenheid van die actief was aan het russische front.
Gebruikersavatar
beno
Lid
Berichten: 700
Lid geworden op: 18 apr 2009, 21:01

Re: occulte bedoeningen

Bericht door beno »

Ik geloof ook, maar zeker ben ik niet, dat er een SS-eenheid op zoek was naar de heilige graal...
Gebruikersavatar
Nick.Dracu
Lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 20 jun 2010, 19:52
Locatie: Torhout/ Belgie

Re: occulte bedoeningen

Bericht door Nick.Dracu »

sorry ze,
ik wou gewoon wat meer te weten komen van medeleden dan enkel van wikipedia. :(
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: occulte bedoeningen

Bericht door panzer lehr »

Je kan mischien het boek onder het teken van de zwarte zon van jaak smets aanschaffen
dat gaat over die oculte eenheid een interesant boek.
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: occulte bedoeningen

Bericht door Jim »

panzer lehr schreef:Je kan mischien het boek onder het teken van de zwarte zon van jaak smets aanschaffen
dat gaat over die oculte eenheid een interesant boek.
Het is maar de vraag of alle verhalen in dat boek 100% correct zijn.
Himmler had in iedergeval belangstelling voor occulte zaken.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: occulte bedoeningen

Bericht door panzer lehr »

ze hebben het in het boek over een gedachten telefoon moest het waar zijn lijkt het me ocult genoeg
er kom ook een ss brigadefuhrer in brigadefuhrer karl maria willigut (weis thor)
een van de belangrijkste personen der ss-esoterische afdeling. :shock:
Peeters
Lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 mei 2006, 20:26

Re: occulte bedoeningen

Bericht door Peeters »

In de biografie van Himmler, geschreven door P. Longerich, komt inderdaad Himmlers interesse voor het occultisme goed naar voren.
In the War, that changed the world, no one fought alone!
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: occulte bedoeningen

Bericht door jurgen »

De nazi's hebben voor de oorlog uitbrak expedities op touw gezet om in de buurt van de himalaya op zoek te gaan naar de oorsprong van het Arische ras.
Dat ze de heilige graal gezocht hebben zou me ook niet verbazen, maar of het ook echt zo is?
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: occulte bedoeningen

Bericht door panzer lehr »

Ze zijn zelfs naar antartica geweest in 1938-1939 maar dat was voor wat anders
waarschijnlijk dachr ergens gelezen te hebben dat ze er een basis hadden gebouwd.? :lol:
Laatst gewijzigd door panzer lehr op 22 jul 2010, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
LordChaos
Lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 jan 2010, 19:40

Re: occulte bedoeningen

Bericht door LordChaos »

panzer lehr schreef:Ze zijn zelfs naar antartica geweest in 1989-1939 maar dat was voor wat anders
waarschijnlijk dachr ergens gelezen te hebben dat ze er een basis hadden gebouwd.? :lol:
Sommigen geloven dat Hitler geen zelfmoord pleegde, maar dat hij naar Argentinië vloog en van daaruit via U-boot naar een geheime basis in Antarctica.
Er zijn er vandaag de dag nog mensen die menen dat men daar probeert het Arisch ras te creëren.

Ps: 1989-1939?
"Quand les riches se font la guerre, ce sont les pauvres qui meurent." - Jean Paul Sartre
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: occulte bedoeningen

Bericht door panzer lehr »

Ja wat daar waar van is weet ik niet wel is het een feit dat na de overgave er nog u boten zijn vertrokken en die een paar maanden later weer boven water kwamen in argentinie die zullen wel vol gezeten hebben met hoge nazi's en wetenschapers.
JimmyE

Re: occulte bedoeningen

Bericht door JimmyE »

panzer lehr schreef:ze hebben het in het boek over een gedachten telefoon moest het waar zijn lijkt het me ocult genoeg
er kom ook een ss brigadefuhrer in brigadefuhrer karl maria willigut (weis thor)
een van de belangrijkste personen der ss-esoterische afdeling. :shock:
Willigut lag toen al in ongenade in de periode waar het verhaal zich afspeelt. (Net voor de oorlog begon.)
Uit de SS geknikkerd. (Officieel hebben ze als vrienden afscheid van zijn diensten genomen.)
Men was erachter gekomen dat hij eens opgenomen was in een inrichting. Of te wel hij spoorde niet helemaal. :bonk:
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: occulte bedoeningen

Bericht door panzer lehr »

Vreemd in het verhaal is er sprake van hem tijdens juli 1942 tijdens de wolchow slag :bonk: .
Plaats reactie