Nieuwe films WOII

Films, series en documentaires over WOII
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ik ben erg benieuwd naar The Long Green Shore. Weet iemand links?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

okke schreef:Ik ben erg benieuwd naar The Long Green Shore. Weet iemand links?
Via Google kun je wel enkele links vinden maar er is helaas nog vrij weinig bekend over deze filmproductie. Russell Crowe zal de hoofdrol spelen, hij is ook de regisseur en de schrijver van de screenplay. De film is gebasseerd op het gelijknamige boek van John Hepworth en wordt vergeleken met "The Thin Red Line".

De volgende links zijn misschien interessant:

Link 1

Link 2
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Dank je wel voor de info. Als het een Crowe film wordt als 'Master and Commander' of 'Proof of Life' dan zie ik het wel zitten. Als het een Crowe film wordt als 'Gladiator' of 'A Beautiful Mind' dan weet ik het zo net nog niet.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Wat leuk dat er zoveel uit gaat komen. :)
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Untergang ziet er prachtig uit ;
Vooral naar de nieuwe serie van Spielberg en Hanks kijk ik uit, hopelijk is de kwaliteit even goed als BoB
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Veel films gaan over de strijd in de Pacific, ik denk dat dit wel goed is omdat dat voor ons een redelijk onbekend onderdeel van de Tweede Wereldoorlog is.

De volgende film is trouwens denk ik ook wel leuk en in Engeland reeds op DVD beschikbaar: http://www.twomen.co.uk/

"Two Men went to War" gaat over twee Britse tandartsen van het Royal Army Dental Corps die ver voor D-Day op eigen initiatief naar Frankrijk vertrekken. Een waargebeurde film met een komische inslag.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Roel R. schreef:Mooie screenshots,

Vochten er falschirmjagers mee in de verdediging van Berlijn? En wat doen de dames in het verhaal?
Het zou best kunnen dat er enkele 'verdwaalde' Fallschirmjägers meevochten in Berlijn. Concrete bewijzen en bronnen heb ik daar echter helaas niet voor. Ik wil snel eens wat meer gaan lezen over de slag om Berlijn, ik vind de ondergang van het Derde Rijk een erg interessant onderwerp.

Eén van de dames in de film zou de persoonlijke secretaresse van Hitler Traudl Junge kunnen zijn, zij speelt namelijk één van de hoofdrollen in het filmverhaal.

Mijn preview over deze film is trouwens bijna klaar. Ik hoop ook dat er binnenkort wat meer informatie over de film beschikbaar komt...
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Na de oorlog waren er een paar ss-devisies die nogal iritant bleven doen in de bergen, toen hebben de amerikanen de Fallschirmjagers ff ingeroepen en hebben zonder probleem hun landgenoten de bergen uit gejaagd (eens gelezen op feldgrau)
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Zoek dat artikel eens op?

Je doelt op Weerwolf eenheden?
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Numb schreef:
robin.h schreef:8 films :shock:

Ben vooral benieuwd naar : Untitled World War II Pacific Theater Project
Dat geld voor 2 van ons :)
dan maak ik er 3 van :)
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Brianlinden@leiden schreef:Na de oorlog waren er een paar ss-devisies die nogal iritant bleven doen in de bergen, toen hebben de amerikanen de Fallschirmjagers ff ingeroepen en hebben zonder probleem hun landgenoten de bergen uit gejaagd (eens gelezen op feldgrau)
Roel R. schreef:Zoek dat artikel eens op?

Je doelt op Weerwolf eenheden?
Ik vond hierover het volgende:
Men of the 8th Parachute Division were called upon to neutralize a group of die hard SS and German Partisan's (Werewolf units) in the first days of May 1945. They dug themselves in within a forest called Forst Segeberg in Northern Germany. They were intent on battling against 2 Battalions of the British 11th Armoured Division. In Flensburg on the German/Danish border, Admiral Doenitz, now chief of state after Hitler's death, ordered them to surrender. When they refused Doenitz dispatched some splinter groups of the 8th Parachute Division to deal with them. Under the eyes of the British, a fierce battle broke out between the two German forces. The remnants of the fanatical SS Kampfgruppe surrendered a couple of days later.
Bron: http://www.eagle19.freeserve.co.uk/misc.htm
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Bijzonder interessant, bedankt!
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Om even terug te komen op deze vraag van Roel:
Roel R. schreef:
Vochten er falschirmjagers mee in de verdediging van Berlijn?
Er vochten inderdaad fallschirmjäger mee in de verdediging van Berlijn. Het waren fallschirmjäger die Göring oorspronkelijk had ingezet voor de verdediging van Carinhalle (zijn woning). Oorspronkelijk vormde dit privéleger van Göring een divisie maar nu slechts nog een betaljon.

Aangezien Carinhalle werd vernietigd door Göring waren deze fallschirmjägers hier niet meer nodig en werden ze ingezet in Berlijn waar men hopeloos mannen die geschikt waren om te vechten 'bijeen schraapte'.

Bron: Discipelen van de Duivel - Anthony Read
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Plaats reactie