Onbekende Duitse vliegtuigonderdelen

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Onbekende Duitse vliegtuigonderdelen

Bericht door Edgar »

Deze duitse onderdelen heb ik een tijdje geleden gekregen uit een nalatenschap. Deze onderdelen zouden gevonden zijn in Amsterdam op de Olympiakade in 1940-1945.

Kan iemand me vertellen welke onderdelen dit zijn, en van welke mogelijke toestellen?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Stevo
Lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 11 aug 2009, 15:21
Locatie: Brugge, Westvlaanderen, België
Contacteer:

Re: Onbekende Duitse vliegtuigonderdelen

Bericht door Stevo »

Edgar schreef:Deze duitse onderdelen heb ik een tijdje geleden gekregen uit een nalatenschap. Deze onderdelen zouden gevonden zijn in Amsterdam op de Olympiakade in 1940-1945. Kan iemand me vertellen welke onderdelen dit zijn, en van welke mogelijke toestellen?
Als je niet meer info hebt is het bijna onmogelijk om deze onderdelen te identificeren. 1940-1945 overspant zowat het ganse gamma aan WWII toestellen die toen werden geproduceerd en dat zijn er heel wat.

Eerst de bron nagaan dan de onderdelen proberen te identificeren. Je zou kunnen starten met een onderzoek of er op die kade toevallig een toestel is neergekomen in die periode (liefst een dag of nacht en een datum). Als het antwoord ja is dan ga je kijken welk toestel juist en daarna kun je bevestigen of het zo'n toestel was aan de hand van de brokstukken, onderdelen, die je terugvind.

Je hebt op zich al heel wat in handen, er is schroefdraad aanwezig op de onderdelen, je kan zo al uitmaken of het een in Europa (in jou geval Duits) gemaakt onderdeel betreft door de maten van de schroefdraad op te meten. Die moeten, als het Duits is, metrisch zijn.

Stevo
Bessie Braddock: Sir, you are drunk.
Churchill: And you, madam, are ugly. But in the morning, I shall be sober.
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Re: Onbekende Duitse vliegtuigonderdelen

Bericht door Jurrie »

Ik weet het niet, maar het ziet er wel uit als goed identificeerbare onderdelen. Als je ergens wat Duitse vliegtuigfanatics kan vinden, is de kans denk ik groot dat het geID't kan worden.

Misschien eens Axishistory forum proberen, sectie vliegtuigen? Daar zou ik als startpunt verder gaan :)

Gr,

Jurrie
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Re: Onbekende Duitse vliegtuigonderdelen

Bericht door Ivo Wilms »

"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Stevo
Lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 11 aug 2009, 15:21
Locatie: Brugge, Westvlaanderen, België
Contacteer:

Re: Onbekende Duitse vliegtuigonderdelen

Bericht door Stevo »

Ivo Wilms schreef:Zet het hier maar eens op: http://www.iphpbb.com/board/fs-81805422nx79380.html
Forum eens bekeken. Op het eerste gezicht veelbelovend maar achteraf een teleurstelling wegens (bijna) geen leden, (bijna) geen antwoorden op topics, (bijna) niets te beleven en rescente posts van (bijna) een maand of meer oud.

Stevo
Bessie Braddock: Sir, you are drunk.
Churchill: And you, madam, are ugly. But in the morning, I shall be sober.
Gebruikersavatar
Stevo
Lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 11 aug 2009, 15:21
Locatie: Brugge, Westvlaanderen, België
Contacteer:

Re: Onbekende Duitse vliegtuigonderdelen

Bericht door Stevo »

Op 27 april '43 is er in Amsterdam een niet nader gekend geallieerd toestel naar beneden gekomen in de regulierdwarsstraat, zo'n 4 Km van de Olympiakade. Dit ter info.

bron : verzetsmuseum Amsterdam
Bessie Braddock: Sir, you are drunk.
Churchill: And you, madam, are ugly. But in the morning, I shall be sober.
Plaats reactie