Akkoord PVV, CDA en VVD

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.

Akkoord VVD, CDA en PVV; goed of niet?

Ja, goed
25
66%
Geen mening
3
8%
Nee, niet goed
10
26%
 
Totaal aantal stemmen: 38

coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door coco »

Nee dit komt lekker over, beetje vloeken en je standpunt schreeuwen het lijkt net op Den Haag hier.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door 779 »

coco schreef:Nee dit komt lekker over, beetje vloeken en je standpunt schreeuwen het lijkt net op Den Haag hier.
Het is geen standpunt, maar een feit. Gewoon belachelijk hoe mensen hun mening blijven volhouden als ze telkens wordt uitgelegd dat hun mening niet de realiteit is. Zeg toch niet voor niets dat ze eens een boek rondom politiek moeten lezen voordat ze onzin blaten. :r

779
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door Jan Klaassen »

779 schreef:Moet ik nou gvd iedereen gaan uitleggen hoe de politiek werkt...
Aangezien wij volgens u compleet geen kennis hebben; ga uw gang! Maar dan wel op een normale toon aub en niet op zo'n manier.
779 schreef:Natuurlijk moeten er dan bij standpunten (flink) wat water bij de wijn gedaan worden [...] Door dat water bij de wijn doen, hoop je zoveel mogelijk wensen van de mensen te vervullen.
Fijn dat je mij op dit punt gelijk geeft, want dit is precies wat ik ook voorlegde. Het is niet zo, in tegenstelling tot een eerdere post van uw kant, dat de partij zich aan de zaken houdt welke hij (bij de verkiezingen) als het ware met de kiezer heeft 'afgesproken'. Daar zijn redenen voor en dat is volstrekt logisch, maar het is dan wel zo.
Dat tweede gedeelte van de zin; zo gaat dat niet. Men doet water bij de wijn om een kabinet neer te kunnen zetten. De mensen die, bijvoorbeeld, PvdA stemmen, zijn het meest blij wanneer alle PvdA-standpunten worden uitgevoerd. Die worden heus niet tevredener als er water bij de wijn wordt gedaan...
779 schreef:De slogan "verbeter de wereld begin bij jezelf" is nooit bedoeld om radicale verbeteringen door te voeren, maar meer zoiets als een omaatje helpen de weg over te steken (zonder haar portemonnee te rippen) of je batterijen in te leveren bij een inleverpunt. Kleinschalige verbeteringen x 16.5 miljoen maakt wel een difference...
Vind ik mooie voorbeelden. Maar het ging hier over de politiek, en niet over pandvinders of eco-maatregelen. Graag een voorbeeld voor 'Verbeter de wereld begin bij jezelf' op politiek gebied.
En je mag dan spreken over een negatief beeld van sommige leden over de politiek, je beeld van de maatschappij ("zonder haar portemonnee te rippen") is ook niet erg positief te noemen :lol: .
779 schreef:En als 80% van de PVV stemmers die kerel weg wilde hebben, dan heeft het volk daar weinig over te zeggen. Ze kunnen druk uitoefenen, maar de partijtop van de PVV, in dit ondemocratische geval alleen Geert zelf, heeft daar de beslissing over.
Precies. Weer ben je het eens met mijn punt _/-\o_ Het is dus NIET zo dat ze in Den Haag alleen dingen doen die 'het volk' wil, of dat ze niet doen waar ze zelf zin in hebben. Wat je hierboven stelt, is een perfecte versterking van mijn punt in mijn vorige post; ik snap dus ook de heisa niet.
779 schreef:En zo kan ik nog wel doorgaan. Ben het zat om onzinnige argumenten over politiek uit te leggen aan morons, omdat niemand zich erin wil verdiepen maar wel wil blijven schreeuwen tegen Den-Haag. Ze zeggen altijd: Als je wat wil veranderen, moetje zelf maar in de politiek gaan. Dus ga jullie gang.
Sorry, maar ik vind dit TE laag. Je maakt verschillende mensen (waaronder ondergetekende) uit voor 'morons'? Waarom? Alleen maar omdat we hier een discussie voeren en verschillende standpunten hebben? Lekker makkelijk...
En waarom wil niemand zich erin verdiepen? Volgens mij weten de overigen (waaronder ikzelf wederom) zelf wel een stuk beter of zij zich hierin verdiept hebben.
En die laatste opmerking snijdt ook geen hout. Dat wat daar staat klopt. Maar wil ik iets veranderen? Het gaat niet om veranderen, het gaat nu even om het constateren van verschillende zaken in de huidige politieke situatie.


Om nog even iets te zeggen;
Vind het erg jammer, ondanks dat ook charly1975 en coco er iets over gezegd hebben, het toch zo moet gaan.
Misschien moet je eventjes van je voetstuk komen. Het gaat een beetje de kant op van 'Ikke weet alles, de rest heeft een IQ van 0'. We houden hier toch, inderdaad Charly1975, een VOLWASSEN discussie over een VOLWASSEN onderwerp? Ik maak u toch ook niet uit voor rotte vis en weet ik 't allemaal niet omdat we een ander standpunt hebben?
Discussiëren? Graag! Maar wel met mensen die het een beetje netjes (willen) houden.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door Jan Klaassen »

779 schreef:
coco schreef:Nee dit komt lekker over, beetje vloeken en je standpunt schreeuwen het lijkt net op Den Haag hier.
Het is geen standpunt, maar een feit. Gewoon belachelijk hoe mensen hun mening blijven volhouden als ze telkens wordt uitgelegd dat hun mening niet de realiteit is. Zeg toch niet voor niets dat ze eens een boek rondom politiek moeten lezen voordat ze onzin blaten. :r

779
En sorry, maar uw opvatting is niet direct een feit he!
Jij houdt toch ook je mening vol, ondanks dat meerderen er tegenin gaan? En dat geeft niet, dat is juist het leuke van een discussie, maar laat anderen dat dan ook doen.
Coco had volstrekt gelijk (met het eerste gedeelte van de post dan :roll: ).
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door coco »

Ik had volledig gelijk, ghehehe haantjes gedrag :P
Ik bemoei me er verder niet meer mee, maar dit gaat uit de hand lopen en dan komt er een slotje op en dan baalt iedereen weer ervan dat we geen gal meer kunnen spuwen over Den haag.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door Jan Klaassen »

x)

Uit de hand lopen doet het als het goed is niet, maar dat hangt op dit moment even van Bob's reactie af. Als die ook niet normaal is, zal ik er ook maar mee ophouden, want aan een dood paard valt niet te trekken :P
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door 779 »

Op alle punten ben ik het ON EENS. Het is jezelf goed praten en de voorbeelden doortrekken naar je eigen verhaal. Voorbeeld rondom het water bij de wijn doen: Dat is dus doen wat de bevolking wil i.p.v. zelf bepalen wat je als politicus doet. Vervolgens haal je het punt aan over de PVV en democratie. Jij als tegenstander kan niet gelijk hebben op die twee punten tegelijkertijd, want die zijn totaal verschillend.
Kunnen jullie wel pissed raken op mij, maar het zijn jullie die niets weten hoe het politiek gezien gaat in Nederland. Je kunt als kiezer wel het 'gevoel' hebben dat er niet naar je geluisterd word, maar de koningin moet 16,5 miljoen Nederlanders gelijk geven.

779
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door 779 »

Owhja en Jan Klaassen, ik heb niet mijn mening verkondigt. Heb even duidelijk gemaakt hoe het één en ander reilt en zeilt in de politiek. Dat zijn dus eigenlijk feiten, die jij weer met je mening onderuit probeert te keilen, en een mening vs. feit is onmogelijk. En als jullie het beter denken te weten, en dan kom ik dus weer terug om dat wereld verbeteren in de politiek, kom dan zelf met een beter politiek plan. Daar kan je wel goed over discussieren. 8)

779
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door Jan Klaassen »

779 schreef:Op alle punten ben ik het ON EENS. Het is jezelf goed praten en de voorbeelden doortrekken naar je eigen verhaal.
Dat vind ik compleet niet erg. Dat je het oneens bent is goed, maar schrijf dan ook argumenten die VOOR jou spreken, en niet MIJN verhaal versterken, want dat gebeurde wel degelijk in de posts hierboven. Ik trek geen voorbeelden door naar mijn eigen verhaal, maar constateer dat je argumenten uit het vorige post toch daadwerkelijk aansluiten op mijn argumenten.
779 schreef:Voorbeeld rondom het water bij de wijn doen: Dat is dus doen wat de bevolking wil i.p.v. zelf bepalen wat je als politicus doet.
Volgens mij raak je een beetje de weg kwijt in je eigen punten. Eerder stelde je nog, dat de bevolking stemt op een partijprogramma (en de daarin vertegenwoordigde punten). Toen hebben 'tegenstanders' van dat punt gezegd dat de politici zich helemaal niet aan dat partijprogramma (hoeven te) houden.
Water bij de wijn doen is wel degelijk (zeker gedeeltelijk) wat de politicus zelf doet. De PVV (daar gaan we weer) heeft het AOW punt toch overboord gegooid zodat ze misschien wel in een regering zouden kunnen komen? Is dat doen wat hun kiezers wilden ("AOW blijft 65!!"), of kiezen voor zoveel mogelijk invloed en macht?
779 schreef:Vervolgens haal je het punt aan over de PVV en democratie. Jij als tegenstander kan niet gelijk hebben op die twee punten tegelijkertijd, want die zijn totaal verschillend.
Deze snap ik even niet. Waarom kan ik op welke punten geen gelijk hebben?
Jij; de politiek moet doen wat het volk wil!
Ik; dat doen ze niet (altijd), zie het voorbeeld van de PVV.
Jij; PVV is inderdaad ondemocratisch.
Volgens mij is de conclusie hieruit wel degelijk (uit eerdere posts) dat JIJ, MIJ toch gelijk geeft.
779 schreef:maar het zijn jullie die niets weten hoe het politiek gezien gaat in Nederland. Je kunt als kiezer wel het 'gevoel' hebben dat er niet naar je geluisterd word, maar de koningin moet 16,5 miljoen Nederlanders gelijk geven.
Sorry, maar houd hier eens mee op aub! Je hebt niet direct altijd gelijk! Ik kan kijken naar uw punten, het gedeeltelijk zelfs met u eens zijn. Maar zulke volwassen realiteit zie ik helaas niet van uw kant.
En wat bedoel je met het tweede gedeelte? Bedoel je dan dat het moeilijk is voor de koningin om 16,5 miljoen Nederlanders hun plezier te geven? Dan geef je daar precies een voorbeeld voor de punten over "De politiek doet niet altijd precies wat het volk wil", "Den Haag doet alleen wat ze zelf leuk vinden" etc.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door Jan Klaassen »

779 schreef:Owhja en Jan Klaassen, ik heb niet mijn mening verkondigt. Heb even duidelijk gemaakt hoe het één en ander reilt en zeilt in de politiek. Dat zijn dus eigenlijk feiten, die jij weer met je mening onderuit probeert te keilen, en een mening vs. feit is onmogelijk. En als jullie het beter denken te weten, en dan kom ik dus weer terug om dat wereld verbeteren in de politiek, kom dan zelf met een beter politiek plan. Daar kan je wel goed over discussieren. 8)
Je hebt WEL je mening verkondigd. Ik vind het eigenlijk te belachelijk voor woorden dat je hier rechtuit verkondigd dat alles wat jij zegt een FEIT is, en alles wat de rest (waaronder ik) stelt een MENING is. Dat is gewoon niet zo. Je hebt inderdaad duidelijkheid proberen te scheppen over het reilen en zeilen in Den Haag, maar dat is het reilen en zeilen VOLGENS JOU. Wij kijken daar anders tegenaan. Dat van mij is geen feit, maar dat van jou net zo min. Het zijn twee meningen over dit onderwerp.
En ik zeg niet dat ik het beter weet, ik zeg alleen dat jij dat ook niet doet, en dat we over onze opvattingen kunnen discussiëren. En het gaat hier niet om STANDPUNTEN ('kom dan zelf met een politiek plan'; lekker makkelijk), maar over het gevoel dat we hebben bij Den Haag, en dat kunnen wij (als studenten) niet zomaar veranderen.

Nu vind ik discussiëren niet erg, maar met iemand die niet volwassen genoeg lijkt om wat van de muur om hem heen (en de oogkleppen) weg te doen, is geen pleziertje. Je maakt je d'r met een jantje-van-leien vanaf door direct de deur dicht te gooien met 'wat ik zeg klopt'; zo kan je geen discussie voeren! Zoals ik al stelde, dit wordt een discussie van niets; 'Ikke-weet-alles en de-rest-heeft-een-IQ-van-0'. Iemand die niet durft te kijken naar andermans standpunten, en niet op sommige punten durft aan te geven dat daar ruimte voor een andere mening is, vind ik niet iemand waarmee ik wil debatteren.
Laatst gewijzigd door Jan Klaassen op 19 nov 2010, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door Jan Klaassen »

Zoals gezegd zou ik hier geen woord meer aan vuilmaken op het moment dat de andere debater niet zou ophouden met grof taalgebruik, bijna schelden, en passiviteit uitstralen. Dat punt is dus nu gekomen; dit wordt een eeuwig welles-nietes-spelletje waarbij de een denkt dat hij de beste politiek-kenner aller tijden is, en waarbij de anderen hem van zijn voetstuk gaan willen stoten.
Bob, mocht je hier nog opmerkingen over hebben, dan graag over de pb, van mij mag dit topic dicht...
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door Proos »

Let op: iedereen heeft recht op zijn eigen mening. Je kunt ten maximale aangeven dat je het er niet mee eens bent en dat onderbouwen. Als iemand niet van mening wil veranderen is dat misschien jammer, maar daar hoort het bij te blijven. Ik vind de algemene toonzetting in dit topic inderdaad de verkeerde kant op gaan; meerdere users geven dit ook in het topic reeds aan. Een discussieforum is leuk wanneer we op een respectvolle manier met elkaar om gaan.

Nu kan ik niet afdwingen om respect naar elkaar te hebben (dat is niet te controleren), wel vind ik dat de omgangsvormen beter kunnen (wel meetbaar). Weet je van jezelf dat dit moeilijk is: sla dan dit topic even over, drink een kopje thee, ga naar de bioscoop.

Leden die wel op een goede manier willen gaan (kunnen, reeds konden) deelnemen zijn welkom dat te (blijven) doen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Mar10e
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 05 okt 2010, 19:43
Locatie: Ergens in NL...

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door Mar10e »

:lol: Kan ik even een paar dagen niet online komen en het is hier behoorlijk gaan leven.

@ Jan Klaassen: Bedankt voor het duidelijk maken toen ik weg was.
Без труда́ не вы́тащишь и ры́бку из пруда́.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door Jan Klaassen »

Graag gedaan ;) Het is de afgelopen dagen idd wat 'hoog opgelopen' x)
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Plaats reactie