NVA/DDR Dealer/verkoper feedback

Over de Nationale Volksarmee, Deutsche Demokratische Republik
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: NVA/DDR Dealer/verkoper feedback

Bericht door Jan Klaassen »

Precies... Zijn advertenties trokken mij door de rommeligheid sowieso al niet, maar nu al HELEMAAL niet meer x)
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: NVA/DDR Dealer/verkoper feedback

Bericht door Jan Klaassen »

major-011 http://shop.ebay.de/major-011/m.html

En van het WAF;
teutonen(Jeff)
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
hastafidel
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 21 apr 2008, 16:02
Locatie: Karl-Marx-Stadt (DDR)
Contacteer:

Re: NVA/DDR Dealer/verkoper feedback

Bericht door hastafidel »

Grappig dat je major-011 noemt. Had het laatst met hem aan de stok. Ik had voor 1 euro een winkel bij hem gekocht. Omdat ik al vaker wat van hem gekocht had stond waren zijn gegevens opgeslagen bij internetbanking. Blijkt dat ik het geld naar zijn oude rekening had overgemaakt. Resultaat: een aantekening van ebay aan mijn broek en een grote muil van deze meneer. Uiteindelijk 2x netjes betaald en gevraagd of hij de aantekening van ebay wilde intrekken. Daar heeft hij nooit meer op gereageerd...

vor über 2 wochen haben sie den artikel ersteigert und bis heute ist kein geld von ihnen angekommen (obwohl sie in deutschland angemeldet sind)und da beschweren sie sich auch noch und sind böse und finden es unverschämt, dass ein fall wg. nicht bezahlten artikel vermerkt wurde?! hallo, ich glaube sie haben hier etwas noch nicht begriffen, ICH warte seit 2 wochen auf die 2.- euro und da ist es normal das man so einen streitfall eröffnet! also wenn hier einer sauer sein darf, dann höchstens ich.
was soll ihre drohung wg. eines nicht erhaltenen artikels? es ist doch klar, solange sie nicht bezahlen erhalten sie auch kein artikel zugesendet, oder machen sie das bei ihren käufern anders? schimpfen bzw. beschweren sie sich lieber bei ihrer bank und lassen nicht ihren frust an mir aus, ich habe ihnen ja schließlich nichts getan, sondern ich warte bis heute auf das geld!!!
Mein Arbeitsplatz - Mein Kampfplatz für den Frieden!
Gebruikersavatar
pietertje
Lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 jul 2008, 09:42
Locatie: Rijssen

Re: NVA/DDR Dealer/verkoper feedback

Bericht door pietertje »

en jij hebt het liever niet met nederlanders omdat ze lomp zijn?;p
dit is gewoon een foutje, das normaal. toch? probeer rustig te blijven in zulke situatiesXD t komt wel goed;)
Gebruikersavatar
hastafidel
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 21 apr 2008, 16:02
Locatie: Karl-Marx-Stadt (DDR)
Contacteer:

Re: NVA/DDR Dealer/verkoper feedback

Bericht door hastafidel »

Over het algemeen zijn Duitsers prettiger in de digitale omgang, komen hun afspraken goed na en verpakken spullen netjes etc. Maar deze meneer maakte me uit voor leugenaar (omdat ik in de volle overtuiging was dat ik betaald had). Ik blijf altijd rustig maar wanneer mensen mijn integriteit in twijfel trekken word ik boos.

Dat bericht is trouwens van hem en niet van mij :)
Mein Arbeitsplatz - Mein Kampfplatz für den Frieden!
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: NVA/DDR Dealer/verkoper feedback

Bericht door Jan Klaassen »

Precies. Foutje maken (voorzover je het uberhaupt had kunnen weten van dat rekeningnummer) kan altijd. Maar dit is inderdaad een overtrokken reactie van major-011. Zelf heb ik bij hem 10 stuks Sportabzeichen gekocht; er kwamen er 11 aan (altijd leuk :D). Verder geen problemen. Maar heb al vaker gemerkt dat alles goed gaat zolang alles goed gaat (logica!), maar wanneer er een klein foutje wordt gemaakt je in grote problemen komt te zitten (had ik bijvoorbeeld ook met 123allesdabei die aan de oppervlakte een hele goede verkoper lijkt).

Heb het nu ook met iemand aan de stok; de persoon heeft mij een poster verkocht (zal nog wel eens fototjes plaatsen als 'm in een lijst zit). Deze heeft hij vervolgens dubbel in een kartonnen pakketje gestopt (nog niet gevouwen, alleen dubbel gedaan). Dan moet je geen ingenieur zijn om te bedenken dat bij het minste of geringste gewicht op het pakketje er WEL een vouw in de poster zit. En wat denk je? Ja hoor, een vouw over de gehele breedte.
En wat zegt de verkoper; Transportschaden.
Ja dat is wel zo, maar omdat hij het zo debiel in een doosje heeft gestopt -.-'

Dus aan de oppervlakte ziet het er goed uit, totdat er iets gebeurt...
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
hastafidel
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 21 apr 2008, 16:02
Locatie: Karl-Marx-Stadt (DDR)
Contacteer:

Re: NVA/DDR Dealer/verkoper feedback

Bericht door hastafidel »

123allesdabei is gewoon een dozenschuiver. Zodra je wilt communiceren gaat het mis. Hij verkoopt natuurlijk ook wel heeeel veel. Verder wel snelle en goede verzending.

Ik zou bij jouw verkoper toch overwegen om te dreigen met een negatieve bewertung en te vragen om een tegemoetkoming. Een poster met vouw is behoorlijk waardeloos.
Mein Arbeitsplatz - Mein Kampfplatz für den Frieden!
Gebruikersavatar
pietertje
Lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 jul 2008, 09:42
Locatie: Rijssen

Re: NVA/DDR Dealer/verkoper feedback

Bericht door pietertje »

nog een echte aanrader:
Ossie
van marktplaats. is soms wat aan de prijs, maar is een eerlijke TOPverkoper(naar mijn mening)
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: NVA/DDR Dealer/verkoper feedback

Bericht door laurens jan »

Goeie zaken gedaan Met: Jan klaassen en Jesse!
en in het verleden al eens met memory!
Bedankt allen
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: NVA/DDR Dealer/verkoper feedback

Bericht door Jan Klaassen »

Ha! Deze eer kunnen we natuurlijk niet onbeantwoord laten: laurens jan bedankt voor de goede afwikkeling ;)

Om toch het overzichtje completer te maken nog wat mensen:
Phillip Nuyten - Belg uit Dongen, zit op marktplaats en ebay. Ondanks 1 klein meningsverschilletje (ik had gelijk, maar hij wilde dat niet toegeven) is het toch een aardige man met redelijke prijzen en - gelukkig voor ons verzamelaars - niet heel veel kennis van zaken.

Verder feldwebel_47, nordaxel, hugo-86, reichsbahnsnegge_86: veelvuldige ebay-verkopers (feldwebel en reichsbahn verkopen schouderstukken, hugo en nordaxel allerlei leuke uniformen voor lagere prijzen) - allen positief.


Doe vooral GEEN zaken met de verkoper 0343longjohn, waar ik een flinke "slaande" ruzie mee heb gehad...!
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: NVA/DDR Dealer/verkoper feedback

Bericht door D_Dutch »

Heeft iemand weleens van deze internetwinkel gehoord en er goede zaken mee gedaan? Ik wil namelijk langzaam beginnen met DDR-materiaal en deze site kwam ik vrijwel als eerste tegen toen ik op internet begon te zoeken.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: NVA/DDR Dealer/verkoper feedback

Bericht door Jan Klaassen »

Ja, de Hoffmanns! Is een goede website met heel veel materiaal. Zou niet zeggen dat het de goedkoopste is (nothing beats ebaai), maar het is echt een hele nette zaak. Zit ook op Ebay zelf trouwens, volgens mij met volle positieve feedback. Heb er meerdere malen zaken mee gedaan, nooit problemen gehad en verzendkosten die gerekend worden zijn in ieder geval eerlijk.

Maar daarnaast: leuk dat je deze kant op komt, D_Dutch! Begon het toch te 'jeuken'? :P
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: NVA/DDR Dealer/verkoper feedback

Bericht door D_Dutch »

Jan Klaassen schreef:Ja, de Hoffmanns! Is een goede website met heel veel materiaal. Zou niet zeggen dat het de goedkoopste is (nothing beats ebaai), maar het is echt een hele nette zaak. Zit ook op Ebay zelf trouwens, volgens mij met volle positieve feedback. Heb er meerdere malen zaken mee gedaan, nooit problemen gehad en verzendkosten die gerekend worden zijn in ieder geval eerlijk.

Maar daarnaast: leuk dat je deze kant op komt, D_Dutch! Begon het toch te 'jeuken'? :P
Heel erg fijn te horen! Op de website stond dat het voor het laatst in januari 2011 was bijgewerkt dus ik had geen idee of de winkel of de verkoper nog actief was. Ik zal eens een e-mail sturen met mijn bestellijst. Het begon inderdaad te 'jeuken'! Laatst heb ik Die Weissensee Saga gezien en toen ik wat op internet begon te speuren zag ik best wel leuke dingen. Aangezien ik toch al zoveel verschillende militaria verzamel kan de DDR er ook wel bij! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: NVA/DDR Dealer/verkoper feedback

Bericht door Jan Klaassen »

Ik ben benieuwd welke richting je hebt gekozen, kiest of gaat kiezen binnen DDR! Een tipje van de sluier misschien? :) Het is altijd leuk nieuwe verzamelaars in dit kleine groepje (zeg zo'n 10-15 man in heel Nederland die zich er actief mee bezig houden) te verwelkomen!
Mocht je nog dingen zoeken of gewoon random wat te koop staand materiaal willen zien: ik heb ook altijd nog e.e.a. te koop (van losse delen tot complete uniformen) ;)
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Volkspolizei
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 13 nov 2008, 16:28

Re: NVA/DDR Dealer/verkoper feedback

Bericht door Volkspolizei »

D_Dutch schreef:Heeft iemand weleens van deze internetwinkel gehoord en er goede zaken mee gedaan? Ik wil namelijk langzaam beginnen met DDR-materiaal en deze site kwam ik vrijwel als eerste tegen toen ik op internet begon te zoeken.
Leuk dat je ook DDR gaat verzamelen!
Welkom bij deze afdeling van het forum!
"One man's rubbish is another man's treasure"
Plaats reactie