Tweede Wereld Oorlog / Zeppelins

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gast

Bericht door Gast »

Op de zelfde sit bij de zelfde index maar dan bij Ballonabweiser vind je nog info over 2 Duitse vliegtuigen die een Ballonabweiser hebben om door de vijandelijke ballon blokades te breken. (als het je interesseert)
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

Hmm interessant en mooie foto's. Bedankt voor de link :)
Het wordt dringend tijd dat ik Duits ga leren :roll:
War is something human...
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Sjoerd schreef:
Miesjel schreef:Ook werden er bij de afleidingsmanouvres meerdere balonnen aan waardeloze bootjes vastgemaakt, die dan op de radar grote oorlogsvloten leken. :)
Hmja, maar TS heeft het specifiek over Normandië, en als je dan bedenkt dat het de strategie van de Geallieerden was om de Duitsers in de waan te laten dat het in Normandië slechts om een afleidingsmanouvre ging zou het wel oerdom zijn om de vloot groter te laten lijken dan hij in werkelijkheid was. (anders zouden de Duitsers nooit geloven dat het hier slechts afleiding betrof.)
Het lijkt me logisch dat de balonnen bij de stranden van Normandië een ander doel hadden, hetzij artilleriewaarneming, hetzij luchtafweer.
Nu dit topic weer leeft, en ik iets zie waarop ik ben vergeten te reageren grijpt ik deze kans toch weer even aan (Ook al is Lord_V hier niet meer actief)

Bij Operatie Overlord werd er op een ander punt een afleidingsmaneuvre uitgevoerd (Ik geloof bij het nauw van Calais, maaar ik ben er niet zeker van) daarbij hebben ze wel degelijk balonnen aan hun vrachtschepen, vissersboten, etc vast gemaakt. Daardoor leek die vloot een grote oorlogsvloot..
Ik doelde dan met mijn post bijna 3 maanden geleden wel degelijk op D-day.

Michel :)
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Plaats reactie