Geofictie,

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
LKP
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 apr 2003, 20:34
Contacteer:

Bericht door LKP »

lapijntje schreef:Mijn wereldje zou Svellochemar heten (lekker vreemd) en zou helemaal geen leger bezitten. Het ligt namelijk ver van de aarde, ergens waar niemand het ooit heeft ontdekt en niemand het ooit zal ontdekken. Er ligt namelijk een magische zone rond Svellochemar (Nadrajé) waardoor het wereldje onzichtbaar wordt voor mensen met kwade bedoelingen. Als er dan mensen met goede bedoelingen Svellochemar vinden en het willen melden aan hun werelden, dan zijn ze alles rond onze wereld vergeten vanaf het moment dat ze buiten de magische cirkel Nadrajé treden. Tof hé!
Het zou écht wel een speciaal wereldje zijn want de mensen moeten toch een doel hebben om te kunnen leven, ze moeten als ze willen toch uitdaging hebben en zo hé!
De regering zogezegd zou een soort monarchie zijn, maar dat is gewoon een enorm speciale familie omdat ze zo vredelievend en zachtaardig zijn. Er is geen reden om gevangenissen en zo te stichten want door de geschiedenis en achtergrond van Svellochemar is het wereldje doordrenkt in verdraagzaamheid, liefdevol omgaan met elkaar en vrede.
Er zullen heeeeeel veeeel verschillende rassen bestaan, maar net door die verdraagzaamheid staan alle mensen open om de verscheidenheid te ontdekken en de mindere kantjes van elk ras en elke mens te aanvaarden.

Leuk hé! Wat een zalige utopie toch!!
Gelukkig, ik ben niet de enigste die het bij het 'aardse' laat :lol:
lapijntje
Lid
Berichten: 234
Lid geworden op: 22 okt 2002, 17:56
Locatie: België (Bredene)

Bericht door lapijntje »

Wees maar gerust! En ik heb trouwens gevonden hoe het komt dat mijn volkje zo rustig is hé! Het komt door de atmosfeer rond het wereldje :lol: Daar zitten immers stoffen in die alle negatieve stralingen neutraliseren! De max hé! En ik die een hekel heb aan wetenschappen...
Maar ik - met mijn kleine vleugeltjes - wil de hele wereld zonnig kleuren...
Gebruikersavatar
LKP
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 apr 2003, 20:34
Contacteer:

Bericht door LKP »

lapijntje schreef:Wees maar gerust! En ik heb trouwens gevonden hoe het komt dat mijn volkje zo rustig is hé! Het komt door de atmosfeer rond het wereldje :lol: Daar zitten immers stoffen in die alle negatieve stralingen neutraliseren! De max hé! En ik die een hekel heb aan wetenschappen...
lol die atmosfeer zouden we in deze wereld wel wat meer kunnen gebruiken :)

Leuk idee om een export bedrijfje op te zetten wellicht? ;)
pieter de vleminck
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 10 dec 2003, 20:31
Locatie: denderleeuw oost-vlaanderen belgie

Bericht door pieter de vleminck »

Leuk toppic, ik en een paar vrienden van me hebben ook al zo een land uitgevonden "Pelanium" en de inwoners zijn "Pelanen" op onze vlag staat de afbeelding van een pellepatat. We hebben zelf al een volkslied en het typisch gerecht is pellepatat met haring. Het land telt zon vijf inwoners. Vraag me niet in welke toestand we waren toen we dit uitvonden :)
They had a rendez-vous with destiny, we have a rendez-vous with history.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

pieter de vleminck schreef:Vraag me niet in welke toestand we waren toen we dit uitvonden :)
Volgens mij in een geniale bui :lol:
lapijntje
Lid
Berichten: 234
Lid geworden op: 22 okt 2002, 17:56
Locatie: België (Bredene)

Bericht door lapijntje »

Geniaal: vijf inwoners! Dat is pas goed! Hopelijk wonen ze dicht bij elkaar, anders is het toch maar jammer hé! Toch, goed gevonden want naar 't schijnt is het zeer positief voor een maatschappij als er kleinschaligheid is...!
Maar ik - met mijn kleine vleugeltjes - wil de hele wereld zonnig kleuren...
Gesloten