Nieuwe DDR verzamelaar ?

Over de Nationale Volksarmee, Deutsche Demokratische Republik
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RLS
Lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:29

Nieuwe DDR verzamelaar ?

Bericht door RLS »

Ik zal even heel kort samenvatten waarom ik dit topic open.

Ik heb zelf een 5-6 jaar WOII ETO, Amerikaans verzameld. Hartstikke interessant, maar een belangrijke reden om te stoppen, zijn de prijzen die de pan uit reizen. Volledig uniform ben je een 2-3000 euro verder, wat toch langzaam te gek aan het worden is. Ik heb mijn gehele verzameling dan ook verkocht.

Naast het stoppen van de verzameling vanwege de prijzen, krijg ik ook steeds meer en meer interesse in de tijd na WOII. Ik vind de DDR een hartstikke interessant onderwerp. Ik zit er dan ook aan te denken om me nu te gaan storten op het verzamelen van DDR materiaal. Zoals ik al gelezen heb is dit (zeker in met de prijzen van WWII Amerikaans/Duits in het achterhoofd) nog goed betaalbaar tegenwoordig.

Ik heb al contact gehad met Hastafidel, diee me een zeer mooi en informatief antwoord heeft gegeven.

Mijn interesse gaat (op dit moment uit naar)
- Grenztruppen
- Stasi
en Medailles

Ik heb het boek Militärische Uniformen in der DDR van Keubke al in bestelling staan.

Alle op-aanmerkingen, tips etc zijn welkom!
76th Infantry Divsion ...::...ONAWAY...::...
david879
Lid
Berichten: 451
Lid geworden op: 31 mar 2009, 20:23

Re: Nieuwe DDR verzamelaar ?

Bericht door david879 »

Hey! Ben zelf ook pas begonnen met écht DDR verzamelen. Ik heb gehoord dat de prijzen langzaam aan aan het stijgen zijn!
Gebruikersavatar
RLS
Lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:29

Re: Nieuwe DDR verzamelaar ?

Bericht door RLS »

david879 schreef:Hey! Ben zelf ook pas begonnen met écht DDR verzamelen. Ik heb gehoord dat de prijzen langzaam aan aan het stijgen zijn!
Heb ik ook vernomen, dus dan is dit dé ideale tijd om in te stappen lijkt me.
WWII ETO beginnen de leukere stukken vanaf zo'n €75,- en tot heel veel meer, wat ik met het rondkijken op ebay/WAF etc zie, is dat bij DDR items nog niet het geval.
76th Infantry Divsion ...::...ONAWAY...::...
david879
Lid
Berichten: 451
Lid geworden op: 31 mar 2009, 20:23

Re: Nieuwe DDR verzamelaar ?

Bericht door david879 »

Klopt! Je bent veel minder geld kwijt en het is nog leuk(er) ook!
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Nieuwe DDR verzamelaar ?

Bericht door Jan Klaassen »

Het is zeker leuker! Maar onderschat de prijzen niet!

Voor uniformen uit de jaren '60 mag je al gauw >200/250 euro neertellen, voor Fallschirmjager uniformen (compleet met baret) al over de 100 bij een mooie complete set. Volksmarine GSA ook al over 80 euro. Dus valt nog wel mee ;)

Goedkopere items zijn er natuurlijk ook!
Vooralsnog; welkom in deze leuke wereld en veel plezier ;) Vergeet niet je aanwinsten te plaatsen!

In de door u genoemde gedeelten zijn nog wel uniformen voor een redelijke prijs te vinden. Toch zit ook daar verschil in. Administratieve Stasi zie je niet zo heel veel, maar brengt volgens mij ook nog niet zo enorm op. Wachregiment Felix Dzierzynski (paramilitaire Stasi) is al flink duurder. Reken op zo'n euro of 50 voor een uniform. Maar, vergeleken met WoII is dat natuurlijk peanuts ;)
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
hastafidel
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 21 apr 2008, 16:02
Locatie: Karl-Marx-Stadt (DDR)
Contacteer:

Re: Nieuwe DDR verzamelaar ?

Bericht door hastafidel »

Genosse, welkom op het Subforum! Het Zentrallkommitee is verheugd om te horen dat er zich een nieuwe verzamelaar heeft gemeld! Iedereen hier is je graag van dienst.
Mein Arbeitsplatz - Mein Kampfplatz für den Frieden!
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Nieuwe DDR verzamelaar ?

Bericht door Jan Klaassen »

En, RLS, na je Wachrgt. F.Dzierzynski uniform nog meer nieuwe spulletjes gekocht? Al een tijdje niets gehoord van de ambitieuze zoektocht naar de zeldzamer items :O
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
RLS
Lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:29

Re: Nieuwe DDR verzamelaar ?

Bericht door RLS »

Jan Klaassen schreef:En, RLS, na je Wachrgt. F.Dzierzynski uniform nog meer nieuwe spulletjes gekocht? Al een tijdje niets gehoord van de ambitieuze zoektocht naar de zeldzamer items :O
Ik ben inderdaad even weggeweest, maar zeker nog bezig!
Ik heb naast het uniform nog een lotje gekocht met persoonlijke items, is ook in het nieuwe aanwinsten gedeelte te vinden.
Daarnaast nog een aantal boeken, en ben momenteel bezig in het boek de Berlijnse muur van Taylor.

Heb verder geen aankopen meer gedaan, zullen er zeker wel weer aan gaan komen!

Tevens met iemand van WAF een ruilafspraak, om mijn overgebeleven WOII items te ruilen tegen DDR items. Wat precies is nog even niet duidelijk omdat diegene vanwege werk nog even in het buitenland zit.
76th Infantry Divsion ...::...ONAWAY...::...
Plaats reactie