1-8 R.I Veluwe Bataljon "De Haantjes"

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kyrill
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 dec 2010, 21:05

1-8 R.I Veluwe Bataljon "De Haantjes"

Bericht door Kyrill »

Hallo allemaal,

Ik heb me net op deze site aangemeld en ik hoop dat jullie me hiermee misschien kunnen helpen.

Ik ben op zoek naar informatie over het 1-8 R.I Veluwe Bataljon "De Haantjes" Dit i.v.m met het feit dat mijn opa in het regiment heeft gedient en er eigenlijk tot aan zijn dood, zo'n 6 jaar geleden weinig over verteld heeft.

Ik heb de volgende boeken:

Originele uitgave:
De Haantjes in vogelvlucht
Naar de Oost
Vademecum der U-brigade (1948)


Andere tijd's uitgave
Dagboek van een soldaat

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met wat meer informatie of dergelijke uit die tijd.

Mvg,

Kyrill Bosch
Het 1-8 R.I Veluwe Bataljon "De Haantjes" --> Ik zoek hier informatie over!!!

As I walk throught the valley of the shadow of death I will fear no evil because I am the meanest mother fucker in the whole damn vally.
~General George S Patton~
emielS
Lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 okt 2010, 17:29

Re: 1-8 R.I Veluwe Bataljon "De Haantjes"

Bericht door emielS »

kijk effe op :

http://www.hetdepot.com

grt emiel
Gast

Re: 1-8 R.I Veluwe Bataljon "De Haantjes"

Bericht door Gast »

Hey,

Site ligt eruit ofzo? Kan hem niet openen.

Mvg,

Kyrill
Gebruikersavatar
Kyrill
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 dec 2010, 21:05

Re: 1-8 R.I Veluwe Bataljon "De Haantjes"

Bericht door Kyrill »

Ik heb hem al gevonden, eigenlijk zoek ik specifiek over het regimet boeken etc. aangezien mijn opa daar heeft gediend.

Grtz,

Kyrill
Het 1-8 R.I Veluwe Bataljon "De Haantjes" --> Ik zoek hier informatie over!!!

As I walk throught the valley of the shadow of death I will fear no evil because I am the meanest mother fucker in the whole damn vally.
~General George S Patton~
deau
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2011, 12:18

Re: 1-8 R.I Veluwe Bataljon "De Haantjes"

Bericht door deau »

Het is wel een hele late reactie, maar kijk hier eens Kyrill: http://www.veluwebataljon.nl
Allerlei informatie, foto's en documenten over het Veluwebataljon en zelfs een boek.
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Re: 1-8 R.I Veluwe Bataljon "De Haantjes"

Bericht door koen »

Heb nog wel namenlijsten van deze mannen... mijn opa heeft er ook bijgezeten.

Heb zelfs een aantal groupings van het veluwe bataljon liggen in de opslag.

U heeft 1 nieuw pb.
deau
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2011, 12:18

Re: 1-8 R.I Veluwe Bataljon "De Haantjes"

Bericht door deau »

Wie heeft een PB, Koen?
Ik ben op zich wel geinteresseerd in namenlijsten e.d., want ik krijg heel veel verzoeken om informatie.
Regien

Re: 1-8 R.I Veluwe Bataljon "De Haantjes"

Bericht door Regien »

Het Geheim van het Veluwebataljon van Regien Stomphorst is gepubliceerd op 22/9/22
stomphorst.net
Zolenheuvel
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2017, 22:25

Re: 1-8 R.I Veluwe Bataljon "De Haantjes"

Bericht door Zolenheuvel »

Regien schreef: 26 okt 2022, 17:32 Het Geheim van het Veluwebataljon van Regien Stomphorst is gepubliceerd op 22/9/22
stomphorst.net
Regien, vandaag heb ik jouw boek gelezen. Ik heb het met veel belangstelling gelezen. Het geeft veel informatie over het verblijf van het Veluwe Bataljon in Indië. Mijn vader P. Hakkenberg diende eveneens bij de Haantjes en heeft wellicht jouw oom gekend. Tijdens het lezen loop ik in gedachten met mijn vader mee en bedenk me wat hij allemaal gezien en meegemaakt heeft. Hij heeft -als zoveel anderen- nagenoeg niets over deze tijd verteld. In het boek 'Naar de Oost' wordt de dramatische gebeurtenis beschreven waar hij als chauffeur van een Bren-carrier bij betrokken was (blz 103 t/m 113; bijz 106). Diep ingrijpende gebeurtenissen.
Groet Kees
Bijlagen
2020_05_01 17_42 Office Lens (1).jpg
Plaats reactie