opgegraven Duitse helm

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
robin_dc
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 dec 2010, 13:41

opgegraven Duitse helm

Bericht door robin_dc »

dag beste WO2-geïntresseerden

enkele weken geleden heeft mn moeder een vonst meergebracht van op haar werk, ik ben wel nogal geintresserd in de oorlog.
Ik heb die helm nu in mn bezit, maar ik en mijn broer hebben al veel zitn discussieren of nu een helm van de 1e of 2de wereldoorlog is.

Kan iemand ons helpen met de vraag?

grtz Robin
Bijlagen
IMG_8856-2.jpg
Opgeheven account 4914

Re: opgegraven Duitse helm

Bericht door Opgeheven account 4914 »

Mocht je in België wonen, zou het ofwel WOI of WOII zijn. Als je in Nederland woont zal het 99% één uit WOII zijn.
Gebruikersavatar
beno
Lid
Berichten: 700
Lid geworden op: 18 apr 2009, 21:01

Re: opgegraven Duitse helm

Bericht door beno »

Dat is alleszins een WO1 type, als je een foto van de binnenkant kan plaatsen is er een kans dat ik je nog kan vertellen welk type (M16, M17 of M18). Hij kan natuurlijk ook doorgebruikt zijn in WO2.
robin_dc
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 dec 2010, 13:41

Re: opgegraven Duitse helm

Bericht door robin_dc »

Jentyyy schreef:Mocht je in België wonen, zou het ofwel WOI of WOII zijn. Als je in Nederland woont zal het 99% één uit WOII zijn.
ik woon in België, hij is opgegraven waar er vroeger een café was. Typisch Belgisch, bier :D
robin_dc
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 dec 2010, 13:41

Re: opgegraven Duitse helm

Bericht door robin_dc »

the_beno schreef:Dat is alleszins een WO1 type, als je een foto van de binnenkant kan plaatsen is er een kans dat ik je nog kan vertellen welk type (M16, M17 of M18). Hij kan natuurlijk ook doorgebruikt zijn in WO2.
wow :o en hoe zie je dit als ik vragen mag :) ik hebgeen fotos van de binnenkant maar misschien ben je iets met deze
Bijlagen
IMG_8858-2.jpg
Laatst gewijzigd door robin_dc op 26 dec 2010, 17:08, 2 keer totaal gewijzigd.
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: opgegraven Duitse helm

Bericht door jurgen »

Het is alleszins de meest doorgerotte Stahlhelm die ik ooit gezien heb.
Maar als die gevonden is op de plek waar je woont, blijft die wel speciaal.
Gebruikersavatar
beno
Lid
Berichten: 700
Lid geworden op: 18 apr 2009, 21:01

Re: opgegraven Duitse helm

Bericht door beno »

Je kunt dat zien aan de vorm (hier in mindere mate), maar vooral aan de uitstekende luchtgaten om een stirnpanzer aan te bevestigen ;)

Hier een voorbeeld van mijn helm

Afbeelding
robin_dc
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 dec 2010, 13:41

Re: opgegraven Duitse helm

Bericht door robin_dc »

dezen is op zn zachts gezegt, in betere staat :P en zo een Stirnpanzer waarvoor dient da dan? schrapnels tegen te houdn?
Gebruikersavatar
beno
Lid
Berichten: 700
Lid geworden op: 18 apr 2009, 21:01

Re: opgegraven Duitse helm

Bericht door beno »

Dat is gewoon voor een betere bescherming als je je hoofd uit de loopgraven steekt. (Stirn= voorhoofd) ;)
En als mijn ogen me niet bedriegen, zal dit ook een M16 zijn (net zoals mijn helm)
soezdal
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 jan 2011, 20:33
Locatie: Amstelveen

Re: opgegraven Duitse helm

Bericht door soezdal »

als in de wo1 op die plek gevochten is zou ik zeggen dat die daar in de wo1 in de grond is gekomen.
als er in de wo1 niet gevochten is en in wo2 wel dan is de kans aannemlijk dat hij er in de wo2 in de gond is gekomen.

het blijft wel een wo1 helm, deze werden in wo2 ook gedragen Transit Helmen.
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: opgegraven Duitse helm

Bericht door sniper snoop »

Tjah, het is geen Wo2 type en ook geen M1918. Nu blijft de vraag, is het een Modell 1916 of een Modell 1917. Het verschil zat in het binnenwerk en die is weggerot.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Plaats reactie