Op zoek naar wandeltochten langs WoII en WOI locarties

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
RDSROZENBBRW
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2011, 15:09

Op zoek naar wandeltochten langs WoII en WOI locarties

Bericht door RDSROZENBBRW »

Ik ben op zoek naar officiële wandeltochten langs locaties van de 1e en 2e wereld oorlog ik heb er al een aantal bezocht en tot de vaste wandel evenementen gerekend zoals van achter naar voor historical walk bastogne (BE), pegasus mars (NL), airborne wandeltocht (NL) dit zijn vaak redelijk korte wandeltochten.
Ik doe trouwens ook regelmatig de 4-daagse van Nijmegen (van origine een militaire prestatieloop uit pak hem beet 1910 ongeveer) maar ook daar aan historische achtergronden geen gebrek zeg maar.
Dus dit is ongeveer de strekking waarin ik het zoek, heb in NL er nog 1 op de verlanglijst staan in Zeeland het bevrijdingspad/loop, en dan 1 van BE naar NL Hells Highway maar ik weet niet of daar een officiële loop voor is.

Als er mensen die over dit type wandelingen info hebben hou ik me graag aanbevolen.

Grtjes RDSROZENBBRW. :?: :)
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: Op zoek naar wandeltochten langs WoII en WOI locarties

Bericht door davy »

Europese Mars van Herdenking en Vriendschap, in mijn legertijd beter gekend als de Mars van Vielsalm.
Een vier-daagse wandeltocht van ongeveer 130 km in de mooie Ardennen, georganizeerd door de Ardeense Jagers.
http://www.mil.be/mesa/subject/index.asp?LAN=nl&ID=538

Groeten, Davy
Gebruikersavatar
SgtArends
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 13 sep 2010, 21:29
Locatie: Rheden, (GLD)
Contacteer:

Re: Op zoek naar wandeltochten langs WoII en WOI locarties

Bericht door SgtArends »

Waar ik altijd helemaal stapel van loop is Oosterbeekse Airborne Wandeltocht.
samen lange afstand lopen (of korte) met zingende militaire, praten met veteranen van alle hoeken van de wereld.
en natuurlijk van het weer genieten in september.

het hoogste is 40KM en daar ga ik me dit jaar aan wagen met een paar vrienden.
je kunt hun website hier bekijken:

http://www.airbornewandeltocht.nl/

Maar die heb je dus al gedaan en je wilt boven de 40KM ?
-Winston Churchill; “If you are going through hell, keep going.”
Plaats reactie