Wereldheerschappij

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
broeloe
Lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 mar 2005, 17:46

Re: Cre@tive

Bericht door broeloe »

Gast schreef:Goed dat jullie Van Rossum en het Madagascarplan aanhalen want beiden ondersteunen wat ik zeg omdat beiden uitgaan van emigratie (Van Rossum: het idee was dat ze zouden emigreren). Zodra de oorlog begon werd moord de enige optie en derhalve waren de deportaties volkomen gericht op moord en niet, zoals "jaapvanleent" stelt, dat het plan eerste deportatie was en later moord. Laten we emigratie en deportatie nu niet verwarren.
Zie ik nu een verschuiving qua denkbeelden Timo?
Hitler wilde volgens jou toch de joden vanaf begin jaren '30 al vermoorden???
Wie vrede wil bereidt zich voor op oorlog
Gast

Re: Wereldheerschappij

Bericht door Gast »

Waar zeg ik dat? Citaat graag...
Gebruikersavatar
broeloe
Lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 mar 2005, 17:46

Re: Wereldheerschappij

Bericht door broeloe »

dacht op een ander forum, maar ik kan het niet 1,2,3 terugvinden.
Wie vrede wil bereidt zich voor op oorlog
Gast

Re: Wereldheerschappij

Bericht door Gast »

Ik heb nooit beweerd dat al begin jaren dertig tot genocide is besloten. De discussie, hier op wo2.nl en ook op stiwot, was altijd dat jij stelde dat de nazi's pas tot massamoord besloten toen de oorlog fout liep voor de Duitsers en dat moment legde jij aanvankelijk na Stalingrad (dus begin 1943), later begin 1942 en uiteindelijk in december 1941. Mijn opvatting is altijd geweest dat de nazi's al veel eerder tot dat besluit kwamen en dat dit blijkt uit de rol van de Einsatzgruppen in 1939 maar vooral vanaf de eerste dag van Barbarossa omdat deze moordcommando's tussen juli en december 1941 al bijna een half miljoen joden ombrachten. Daarin gaf je mij op een gegeven moment gelijk (of je gaf je gewonnen) toen ik kon aantonen dat de Einsatztruppen op ras selecteerden en niet op op ideologie cq politieke overtuiging. Zie pagina 5 van de discussie: http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=11&t=23935&start=60
Plaats reactie